|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. februára 2010
Budovanie koľajovej trate v Petržalke sa posunulo
Projekt budovania koľajovej trate na území bratislavskej Petržalky sa môže opäť posunúť. Rozhodli o tom dnes mestskí poslanci. Tí schválili ...
Zdieľať
ilustračné foto SITA/Michal Burza
BRATISLAVA 25. februára (WEBNOVINY) - Projekt budovania koľajovej trate na území bratislavskej Petržalky sa môže opäť posunúť. Rozhodli o tom dnes mestskí poslanci. Tí schválili spoločné stanovisko troch hlavných aktérov - Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, Železníc SR a hlavného mesta - k výsledkom technicko-ekonomickej štúdie koľajovej trate. Štúdia je podľa splnomocnenca primátora Tomáša Fabora odborným podkladom pre detailnejšie projektovanie koľajovej trate. Nasledovať bude dokumentácia pre územné rozhodnutie a stavebné povolenie. Ďalším krokom bude vypísanie medzinárodného tendra na vybudovanie trate od železničnej trate od Bosákovej ulice po Janíkov dvor. Ide o združenú investíciu a druhú etapu plánovaného nosného dopravného systému. Na túto investíciu by podľa Fabora malo ísť z kohézneho fondu viac ako 33 mil. eur (miliarda tristotisíc korún).
Problémom však v súčasnosti je, že vybudovanie tunela popod Dunaj, ktorý by mal prepojiť Železničnú stanicu Filiálka a Železničnú stanicu Petržalka sa posúva na obdobie okolo roku 2025. Momentálne nie sú ani financie na vybudovanie prepojenia tunela s Bosákovou ulicou. Pokiaľ nebudú aj tieto veci doriešené, bude jazdiť električka zo Šafárikovho námestia do Petržalky cez Starý most a to po trati s rozchodom 1 000 mm. Neskôr by sa mala trať prebudovať na rozchod 1 435 mm. Podľa Fabora údajne nebude technicky náročné prebudovať podvozky a rozšírenie koľají na podvaloch.
Zo spoločného stanoviska vyplýva, že z hľadiska vedenia trate sú prijateľné všetky riešené varianty. Prioritne sa však odporúča povrchový/polozapustený variant vedenia trate. Podľa primátora však je cieľom mesta, aby bola trať vedená čo najviac pod zemou. Pred časom však práve na túto tému vznikla "prestrelka" medzi ním a starostom Petržalky Milanom Ftáčnikom. V predbežnom stanovisku totiž ešte minulý rok schválila mestská časť prioritné preferovanie podpovrchového variantu, prípadne jeho čiastočnú úpravu a skombinovanie s polozapusteným variantom. Mesto vtedy podľa primátora preferovalo pozemný variant, lebo iný by bol finančne náročnejší a mesto naň nemá peniaze. Časom sa však situácia zmenila. Mestská časť zastáva v súčasnosti rovnaký názor ako mesto, čo potvrdila aj na utorňajšom rokovaní. Dokonca pre budúcnosť nevylúčila ani pozemný variant vedenia trate.
SITA
BRATISLAVA 25. februára (WEBNOVINY) - Projekt budovania koľajovej trate na území bratislavskej Petržalky sa môže opäť posunúť. Rozhodli o tom dnes mestskí poslanci. Tí schválili spoločné stanovisko troch hlavných aktérov - Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, Železníc SR a hlavného mesta - k výsledkom technicko-ekonomickej štúdie koľajovej trate. Štúdia je podľa splnomocnenca primátora Tomáša Fabora odborným podkladom pre detailnejšie projektovanie koľajovej trate. Nasledovať bude dokumentácia pre územné rozhodnutie a stavebné povolenie. Ďalším krokom bude vypísanie medzinárodného tendra na vybudovanie trate od železničnej trate od Bosákovej ulice po Janíkov dvor. Ide o združenú investíciu a druhú etapu plánovaného nosného dopravného systému. Na túto investíciu by podľa Fabora malo ísť z kohézneho fondu viac ako 33 mil. eur (miliarda tristotisíc korún).
Problémom však v súčasnosti je, že vybudovanie tunela popod Dunaj, ktorý by mal prepojiť Železničnú stanicu Filiálka a Železničnú stanicu Petržalka sa posúva na obdobie okolo roku 2025. Momentálne nie sú ani financie na vybudovanie prepojenia tunela s Bosákovou ulicou. Pokiaľ nebudú aj tieto veci doriešené, bude jazdiť električka zo Šafárikovho námestia do Petržalky cez Starý most a to po trati s rozchodom 1 000 mm. Neskôr by sa mala trať prebudovať na rozchod 1 435 mm. Podľa Fabora údajne nebude technicky náročné prebudovať podvozky a rozšírenie koľají na podvaloch.
Zo spoločného stanoviska vyplýva, že z hľadiska vedenia trate sú prijateľné všetky riešené varianty. Prioritne sa však odporúča povrchový/polozapustený variant vedenia trate. Podľa primátora však je cieľom mesta, aby bola trať vedená čo najviac pod zemou. Pred časom však práve na túto tému vznikla "prestrelka" medzi ním a starostom Petržalky Milanom Ftáčnikom. V predbežnom stanovisku totiž ešte minulý rok schválila mestská časť prioritné preferovanie podpovrchového variantu, prípadne jeho čiastočnú úpravu a skombinovanie s polozapusteným variantom. Mesto vtedy podľa primátora preferovalo pozemný variant, lebo iný by bol finančne náročnejší a mesto naň nemá peniaze. Časom sa však situácia zmenila. Mestská časť zastáva v súčasnosti rovnaký názor ako mesto, čo potvrdila aj na utorňajšom rokovaní. Dokonca pre budúcnosť nevylúčila ani pozemný variant vedenia trate.
SITA