|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. januára 2010
Budeme mať veľké aj malé technické preukazy auta
Slovensko sa vráti k praxi dvoch technických preukazov, teda osvedčení o evidencii auta. Vyplýva to z návrhu novely zákona o cestnej premávke, ktorý dnes schválila vláda. ...
Zdieľať
Ilustračné foto SITA BRATISLAVA 13. januára (WEBNOVINY) - Slovensko sa vráti k praxi dvoch technických preukazov, teda osvedčení o evidencii auta. Vyplýva to z návrhu novely zákona o cestnej premávke, ktorý dnes schválila vláda. Podľa návrhu, ktorý akceptuje európsku smernicu, bude musieť mať vodič pri šoférovaní pri sebe polykarbonátovú čipovú kartu. Karta umožní lepšiu manipuláciu, zvýši sa jej ochrana a zabráni sa nadmernému opotrebovávaniu súčasného tzv. veľkého osvedčenia o evidencii. Na rozdiel od papierovej verzie súčasného osvedčenia o evidencii sa prostredníctvom čipu umožní aj zvýšiť počet údajov, ktoré bude karta obsahovať.
V novele zákona o cestnej premávke sa má podľa európskych pravidiel zrušiť aj delenie vodičských preukazov na skupiny a podskupiny – zostanú len skupiny. Zmena sa však má uplatňovať až od roku 2013. Navrhovaným zákonom sa upravujú aj povinnosti držiteľa vodičského preukazu pri podávaní žiadosti o vydanie, výmenu alebo obnovenie vodičského preukazu. Presnejšie sa vymedzujú niektoré otázky súvisiace s preskúšaním odbornej spôsobilosti a preskúmaním zdravotnej a psychickej spôsobilosti. Upravuje sa aj čas a rozsah zákazu používania zvláštnych motorových vozidiel na cestách I. triedy.
Pre traktory a samohybné pracovné stroje s evidenčným číslom bude platiť, že cesty I. triedy nemôžu používať v pondelok až piatok v čase od 07:00 do 09:00 a v piatok a v dňoch pracovného pokoja v čase od 16:00 do 20:00. Dôvody na zadržanie vodičského preukazu pre insolventnosť sa rozširujú o prípady nezaplatenia pokuty za priestupok spáchaný porušením predpisov na úseku organizácie času v doprave. O tieto priestupky sa rozširujú aj dôvody na zadržanie registračných dokumentov vozidla a tabuľky s evidenčným číslom.
Účinnosť zákona v prípade schválenia parlamentom navrhujú autori novely z rezortu vnútra na 1. jún 2010.
SITA
V novele zákona o cestnej premávke sa má podľa európskych pravidiel zrušiť aj delenie vodičských preukazov na skupiny a podskupiny – zostanú len skupiny. Zmena sa však má uplatňovať až od roku 2013. Navrhovaným zákonom sa upravujú aj povinnosti držiteľa vodičského preukazu pri podávaní žiadosti o vydanie, výmenu alebo obnovenie vodičského preukazu. Presnejšie sa vymedzujú niektoré otázky súvisiace s preskúšaním odbornej spôsobilosti a preskúmaním zdravotnej a psychickej spôsobilosti. Upravuje sa aj čas a rozsah zákazu používania zvláštnych motorových vozidiel na cestách I. triedy.
Pre traktory a samohybné pracovné stroje s evidenčným číslom bude platiť, že cesty I. triedy nemôžu používať v pondelok až piatok v čase od 07:00 do 09:00 a v piatok a v dňoch pracovného pokoja v čase od 16:00 do 20:00. Dôvody na zadržanie vodičského preukazu pre insolventnosť sa rozširujú o prípady nezaplatenia pokuty za priestupok spáchaný porušením predpisov na úseku organizácie času v doprave. O tieto priestupky sa rozširujú aj dôvody na zadržanie registračných dokumentov vozidla a tabuľky s evidenčným číslom.
Účinnosť zákona v prípade schválenia parlamentom navrhujú autori novely z rezortu vnútra na 1. jún 2010.
SITA