|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Bude Matej Tóth úspešnejšia značka ako Peter Sagan?
Vynikajúci športový úspech v kombinácii s prirodzenou charizmou stvorili novú športovú hviezdu. Skromne vystupujúci Matej Tóth zaujal mnohé médiá. Podobne ako kedysi ...
Zdieľať
Foto: Michal Smrčok, PLUS 7 dní
Bratislava 21. septembra (OTS) - Vynikajúci športový úspech v kombinácii s prirodzenou charizmou stvorili novú športovú hviezdu. Skromne vystupujúci Matej Tóth zaujal mnohé médiá. Podobne ako kedysi Peter Sagan. Aj keď medzi oboma športovcami nájdete viacero rozdielov, obaja môžu byť silné marketingové značky. Chodecký šampión však má istú nevýhodu.Z hľadiska veľkosti členskej základne i jej celosvetového pokrytia patrí atletika k najmasovejším športom. Bez akéhokoľvek nadsadenia preto možno povedať, že Tóthova zlatá medaila je najväčším úspechom v doterajšej olympijskej histórii samostatného Slovenska.
Chodecká 50 kilometrová trať patrí medzi najnáročnejšie disciplíny a nedá sa absolvovať každý týždeň. Reálnejších je iba niekoľko plnohodnotných štartov do roka. Matej Tóth preto nemôže robiť to, čo napríklad šprintér Usain Bolt, štartovať počas sezóny takmer každý týždeň na inom mítingu. To je pritom dôležité na udržanie pravidelného kontaktu s fanúšikmi.
V porovnaní Petrom Saganom má zasa M. Tóth nevýhodu v tom, že jeho súťaž trvá iba pár hodín a konkurujú jej ďalšie atletické disciplíny. Na druhej strane, napríklad Tour de France ponúka približne tri týždne takmer „one man show“ niekoľkých cyklistických hviezd.
No to sú len nevýhody, nie likvidačné prekážky na ceste stať sa veľkou športovou ikonou. V prípade najznámejších slovenských hokejistov drvivá väčšina ani len netušila, čo robia počas celej sezóny v zámorskej NHL. Fanúšikovské dresy začali vyťahovať až počas majstrovstiev sveta. Ich príklad v slávnych zlatých rokoch jasne ilustruje, že stačí jeden turnaj, aby sa športovec stal národným hrdinom na celý rok.
Charizma Mateja Tótha dáva tušiť, že má na to, aby sa stal nielen športovou legendou, ale aj marketingovou ikonou. O tom, či si na túto úlohu trúfa, ale tiež o tom, kde nájsť sily vyhrať jednu z fyzicky najťažších disciplín, bude osobne hovoriť na TREND konferencii Športový manažment 2016 už o pár dní.
Autor: Ľubo Kačalka, týždenník TREND
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR