|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. júna 2013
Brusel zaplatí železničný projekt na Považí, zrýchli dopravu
Európska komisia (EK) schválila projekt modernizácie vyše 20-kilometrovej železničnej trate v úseku Trenčianska Teplá - Beluša pre rýchlosť do 160 kilometrov (km) za hodinu. Z celkových ...
Zdieľať
BRATISLAVA 20. júna (WEBNOVINY) - Európska komisia (EK) schválila projekt modernizácie vyše 20-kilometrovej železničnej trate v úseku Trenčianska Teplá - Beluša pre rýchlosť do 160 kilometrov (km) za hodinu.
Z celkových oprávnených nákladov 231,14 mil. eur preplatí Európska únia 85 % v rámci Operačného programu Doprava.
Ako vo štvrtok informovalo ministerstvo dopravy, ide v krátkom období už o tretí veľký projekt, ktorý Európska komisia Slovensku schválila, a zároveň o významný posun v čerpaní eurofondov na národnej úrovni.
"Som veľmi rád, že nová úroveň komunikácie s Európskou komisiou už prináša svoje ovocie a podarilo sa nám mimoriadne zdynamizovať celý proces schvaľovania slovenských projektov v Bruseli," zareagoval na rozhodnutie Bruselu minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek.
Pokračovanie projektu
Modernizácia železničnej trate v úseku Trenčianska Teplá - Beluša je súčasťou modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov.
Nadväzuje na predchádzajúce zmodernizované úseky od stanice Bratislava, Rača po Nové Mesto nad Váhom a nedávno schválený projekt modernizácie v úseku Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce.
"Zmodernizovaná trať na úseku Trenčianska Teplá - Beluša bude v plnej prevádzke už v budúcom roku," uviedol hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.
Maximálna rýchlosť pre vlaky s výkyvnými skriňami má po modernizácii trate Trenčianska Teplá - Beluša dosiahnuť 200 kilometrov za hodinu.
Na 20,4-kilometrovom úseku budú nové koľajnice v dĺžke 44 911 metrov, trakčné vedenie v dĺžke 59 556 metrov, protihlukové steny v dĺžke 6 349 metrov, 75 nových výhybiek, štyri nové a desať zmodernizovaných železničných mostov i deväť eliminovaných úrovňových železničných priecestí.
Práce trvajú štyri roky
S realizáciou projektu, ktorého súčasťou je rekonštrukcia železničných staníc Trenčianska Teplá, Dubnica nad Váhom, Ilava a Ladce, začal zhotoviteľ koncom roka 2009.
So štvorročnou lehotou výstavby od odovzdania staveniska počíta časový harmonogram stavebného združenia, ktoré práce uskutočňuje.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) a Združenie ŽSR - Beluša, ktoré je zhotoviteľom stavby, podpísali zmluvu o modernizácii úseku Trenčianska Teplá - Beluša 12. novembra 2009. Zmluvná cena prác je 289,89 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).
Vedúcim členom združenia je spoločnosť Strabag, s.r.o. Bratislava, ďalšími členmi sú firmy Viamont DSP, a.s. Ústí nad Labem, Porr (Slovensko), a.s. Bratislava, Bögl a Krýsl, k.s. Praha a Alpine Slovakia, spol. s r.o. Bratislava.
ŽSR vybrali dodávateľa vo verejnej súťaži spomedzi troch doručených ponúk. Rozhodovala ekonomicky najvýhodnejšia cena, keď pôvodné odhadované náklady boli 293,7 mil. eur.
Z celkových oprávnených nákladov 231,14 mil. eur preplatí Európska únia 85 % v rámci Operačného programu Doprava.
Ako vo štvrtok informovalo ministerstvo dopravy, ide v krátkom období už o tretí veľký projekt, ktorý Európska komisia Slovensku schválila, a zároveň o významný posun v čerpaní eurofondov na národnej úrovni.
"Som veľmi rád, že nová úroveň komunikácie s Európskou komisiou už prináša svoje ovocie a podarilo sa nám mimoriadne zdynamizovať celý proces schvaľovania slovenských projektov v Bruseli," zareagoval na rozhodnutie Bruselu minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek.
Pokračovanie projektu
Modernizácia železničnej trate v úseku Trenčianska Teplá - Beluša je súčasťou modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov.
Nadväzuje na predchádzajúce zmodernizované úseky od stanice Bratislava, Rača po Nové Mesto nad Váhom a nedávno schválený projekt modernizácie v úseku Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce.
"Zmodernizovaná trať na úseku Trenčianska Teplá - Beluša bude v plnej prevádzke už v budúcom roku," uviedol hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.
Maximálna rýchlosť pre vlaky s výkyvnými skriňami má po modernizácii trate Trenčianska Teplá - Beluša dosiahnuť 200 kilometrov za hodinu.
Na 20,4-kilometrovom úseku budú nové koľajnice v dĺžke 44 911 metrov, trakčné vedenie v dĺžke 59 556 metrov, protihlukové steny v dĺžke 6 349 metrov, 75 nových výhybiek, štyri nové a desať zmodernizovaných železničných mostov i deväť eliminovaných úrovňových železničných priecestí.
Práce trvajú štyri roky
S realizáciou projektu, ktorého súčasťou je rekonštrukcia železničných staníc Trenčianska Teplá, Dubnica nad Váhom, Ilava a Ladce, začal zhotoviteľ koncom roka 2009.
So štvorročnou lehotou výstavby od odovzdania staveniska počíta časový harmonogram stavebného združenia, ktoré práce uskutočňuje.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) a Združenie ŽSR - Beluša, ktoré je zhotoviteľom stavby, podpísali zmluvu o modernizácii úseku Trenčianska Teplá - Beluša 12. novembra 2009. Zmluvná cena prác je 289,89 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).
Vedúcim členom združenia je spoločnosť Strabag, s.r.o. Bratislava, ďalšími členmi sú firmy Viamont DSP, a.s. Ústí nad Labem, Porr (Slovensko), a.s. Bratislava, Bögl a Krýsl, k.s. Praha a Alpine Slovakia, spol. s r.o. Bratislava.
ŽSR vybrali dodávateľa vo verejnej súťaži spomedzi troch doručených ponúk. Rozhodovala ekonomicky najvýhodnejšia cena, keď pôvodné odhadované náklady boli 293,7 mil. eur.