|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 2.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Erik, Erika
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
08. apríla 2013
Brusel zaplatí Slovensku projekt za vyše 200 miliónov eur
Európska komisia preplatí 85 % z oprávnených nákladov na modernizáciu železničnej trate v úseku Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce v celkovej hodnote takmer 230 mil. eur. Po takmer dvoch ...
Zdieľať
BRATISLAVA 8. apríla (WEBNOVINY) - Európska komisia preplatí 85 % z oprávnených nákladov na modernizáciu železničnej trate v úseku Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce v celkovej hodnote takmer 230 mil. eur.
Po takmer dvoch rokoch ide o prvý veľký projekt na Slovensku v hodnote nad 50 mil. eur, ktorý Brusel schválil. Ako v pondelok informovalo ministerstvo dopravy, súhlasné stanovisko znamená, že Európska únia Slovensku refunduje 195,155 mil. eur z celkových nákladov projektu, zvyšok je hradený zo štátneho rozpočtu. Projekt bude stavebne ukončený v máji tohto roku.
"Som veľmi rád, že Európska komisia schválila našu žiadosť o finančný príspevok na modernizáciu železničnej trate medzi Novým Mestom nad Váhom a Zlatovcami," zareagoval minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek.
Podľa neho je to výsledok tvrdej práce a enormného úsilia Riadiaceho orgánu Operačného programu Doprava (OPD) počas náročných vyjednávaní s komisiou. "Som presvedčený o tom, že schválený železničný projekt je len prvou lastovičkou, po ktorej získame pre Slovensko ďalšie reálne peniaze z eurofondov," povedal Počiatek.
V súčasnosti je v Bruseli vo fáze schvaľovania šesť veľkých projektov - dva železničné a štyri cestné. Schválenie niekoľkých z nich možno očakávať už v priebehu prvého polroka. Modernizácia železničnej trate v úseku Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce v dĺžke 17,5 kilometra pre traťovú rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu je súčasťou modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov a nadväzuje na predchádzajúce zmodernizované úseky Bratislava Rača - Trnava a Trnava - Nové Mesto nad Váhom.
V rámci úseku Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce sa modernizuje technická infraštruktúra, vrátane zastávok a železničných staníc. Súčasťou projektu bola aj výstavba nového železničného tunelu cez Turecký vrch s dĺžkou 1 775 metrov, ktorý bol uvedený do predčasného užívania vlani v júli. Železničný tunel cez Turecký vrch je prvý na Slovensku, ktorý je navrhnutý a realizovaný podľa technických špecifikácií pre interoperabilitu pre konvenčné trate.
Po takmer dvoch rokoch ide o prvý veľký projekt na Slovensku v hodnote nad 50 mil. eur, ktorý Brusel schválil. Ako v pondelok informovalo ministerstvo dopravy, súhlasné stanovisko znamená, že Európska únia Slovensku refunduje 195,155 mil. eur z celkových nákladov projektu, zvyšok je hradený zo štátneho rozpočtu. Projekt bude stavebne ukončený v máji tohto roku.
"Som veľmi rád, že Európska komisia schválila našu žiadosť o finančný príspevok na modernizáciu železničnej trate medzi Novým Mestom nad Váhom a Zlatovcami," zareagoval minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek.
Podľa neho je to výsledok tvrdej práce a enormného úsilia Riadiaceho orgánu Operačného programu Doprava (OPD) počas náročných vyjednávaní s komisiou. "Som presvedčený o tom, že schválený železničný projekt je len prvou lastovičkou, po ktorej získame pre Slovensko ďalšie reálne peniaze z eurofondov," povedal Počiatek.
V súčasnosti je v Bruseli vo fáze schvaľovania šesť veľkých projektov - dva železničné a štyri cestné. Schválenie niekoľkých z nich možno očakávať už v priebehu prvého polroka. Modernizácia železničnej trate v úseku Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce v dĺžke 17,5 kilometra pre traťovú rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu je súčasťou modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov a nadväzuje na predchádzajúce zmodernizované úseky Bratislava Rača - Trnava a Trnava - Nové Mesto nad Váhom.
V rámci úseku Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce sa modernizuje technická infraštruktúra, vrátane zastávok a železničných staníc. Súčasťou projektu bola aj výstavba nového železničného tunelu cez Turecký vrch s dĺžkou 1 775 metrov, ktorý bol uvedený do predčasného užívania vlani v júli. Železničný tunel cez Turecký vrch je prvý na Slovensku, ktorý je navrhnutý a realizovaný podľa technických špecifikácií pre interoperabilitu pre konvenčné trate.