|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. decembra 2010
Brusel súhlasil s odkladom odpovede štátu o mýtnom tendri
Slovensko pošle Európskej komisii (EK) odpoveď na jej výhrady k spôsobu výberu dodávateľa nášho mýtneho systému do začiatku budúceho roka. Pôvodne sme mali na ...
Zdieľať
Ilustračné foto: SITA/Igor SvítokBRATISLAVA 6. decembra (WEBNOVINY) - Slovensko pošle Európskej komisii (EK) odpoveď na jej výhrady k spôsobu výberu dodávateľa nášho mýtneho systému do začiatku budúceho roka. Pôvodne sme mali na odôvodnené stanovisko Bruselu z konca septembra odpovedať v dvojmesačnej lehote do konca novembra, ale v stanovenom termíne sa tak nestalo. "Slovenská republika požiadala listom Európsku komisiu o predĺženie termínu na odpoveď na odôvodnené stanovisko. Európska komisia vyhovela žiadosti SR a súhlasila s predĺžením lehoty na vypracovanie stanoviska do 1. 1. 2011," informoval v pondelok agentúru SITA Lukáš Lučenič z odboru pre vzťahy s verejnosťou na ministerstve dopravy. "V súčasnosti prebiehajú technické rokovania medzi EK, zástupcami ministerstva dopravy a Národnej diaľničnej spoločnosti," dodal rezort dopravy.
Minister dopravy Ján Figeľ bude obhajovať záujmy Slovenska v otázke výhrad Európskej komisie pri prideľovaní zákazky elektronického diaľničného mýta. "Chcem dôsledne obhajovať záujmy Slovenskej republiky. Vláda SR aj ministerstvo sú pripravené na otvorený vecný a intenzívny dialóg k tejto téme tak, aby sme dokázali obhájiť nielen argumenty, ale aj záujem Slovenskej republiky," povedal minister Figeľ po stretnutí s eurokomisárom pre vnútorný trh a služby Michelom Barnierom koncom septembra.
Európska komisia podľa eurokomisára Barniera má stále výhrady voči Slovensku v otázke pridelenia zákazky na mýto. "Komisia konštatovala, že došlo k porušeniu pravidiel vo veci pridelenia štátnej zákazky na mýto," povedal Barnier po stretnutí s ministrom hospodárstva Jurajom Miškovom. Slovenské orgány mali po zaslaní stanoviska dva mesiace na svoju odpoveď. "Po týchto dvoch mesiacoch preskúmame odpoveď Slovenska a potom sa rozhodneme či postúpime vec na Európsky súdny dvor," konštatoval Barnier.
Európska komisia sa o slovenské diaľničné mýto začala zaujímať už v máji minulého roka. Už vtedy konštatovala, že disponuje informáciami, podľa ktorých je možné, že slovenské orgány vo verejnom obstarávaní na elektronický výber mýta porušili zásadu rovnakého zaobchádzania a nediskriminácie podľa európskej smernice o verejnom obstarávaní a Zmluvy o Európskom spoločenstve. Komisia preto Slovensku zaslala formálnu žiadosť vo veci obstarávania služby elektronického výberu mýta. Táto formálna žiadosť mala podobu formálneho oznámenia, ktoré je prvou fázou konania o porušení právnych predpisov. NDS v užšej súťaži na elektronický výber mýta vylúčila troch zo štyroch uchádzačov pre nesplnenie podmienok účasti. Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) následne zamietol všetkých dvanásť námietok neúspešných konzorcií proti vylúčeniu zo súťaže. Vylúčení uchádzači podali na Krajskom súde v Bratislave spolu sedem žalôb proti rozhodnutiam ÚVO, súd vlani štyri z nich zamietol a následne skončili na Najvyššom súde.
Výber mýta funguje na Slovensku od 1. januára tohto roka pre nákladné automobily a autobusy nad 3,5 tony na vyše 2 tis. kilometroch spoplatnených úsekov diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy. Výber mýta na hlavných cestách bol pozastavený od 14. januára do konca februára pre nevyhnutné skrátenie jednotlivých úsekov, aby vodiči platili len za prejazdené úseky. Prevádzkovateľom mýtneho systému v SR je spoločnosť SkyToll, a.s., ktorú založili členovia víťazného konzorcia SanToll, s.r.o. - Ibertax, a.s. Konzorcium predložilo v tendri na mýto najvyššiu cenovú ponuku na vybudovanie a prevádzkovanie mýtneho systému, a to 716,04 mil. eur bez dane. Ostatní traja uchádzači boli zo súťaže vylúčení pre nesplnenie podmienok účasti. Najnižšiu cenu v tendri na výber mýta predložilo konzorcium Slovakpass, a to 530,16 mil. eur. Slovensko-švajčiarske združenie ToSy.sk navrhlo za mýtny systém 547,28 mil. eur a konzorcium rakúskej spoločnosti Kapsch 629,71 mil. eur.
Minister dopravy Ján Figeľ bude obhajovať záujmy Slovenska v otázke výhrad Európskej komisie pri prideľovaní zákazky elektronického diaľničného mýta. "Chcem dôsledne obhajovať záujmy Slovenskej republiky. Vláda SR aj ministerstvo sú pripravené na otvorený vecný a intenzívny dialóg k tejto téme tak, aby sme dokázali obhájiť nielen argumenty, ale aj záujem Slovenskej republiky," povedal minister Figeľ po stretnutí s eurokomisárom pre vnútorný trh a služby Michelom Barnierom koncom septembra.
Európska komisia podľa eurokomisára Barniera má stále výhrady voči Slovensku v otázke pridelenia zákazky na mýto. "Komisia konštatovala, že došlo k porušeniu pravidiel vo veci pridelenia štátnej zákazky na mýto," povedal Barnier po stretnutí s ministrom hospodárstva Jurajom Miškovom. Slovenské orgány mali po zaslaní stanoviska dva mesiace na svoju odpoveď. "Po týchto dvoch mesiacoch preskúmame odpoveď Slovenska a potom sa rozhodneme či postúpime vec na Európsky súdny dvor," konštatoval Barnier.
Európska komisia sa o slovenské diaľničné mýto začala zaujímať už v máji minulého roka. Už vtedy konštatovala, že disponuje informáciami, podľa ktorých je možné, že slovenské orgány vo verejnom obstarávaní na elektronický výber mýta porušili zásadu rovnakého zaobchádzania a nediskriminácie podľa európskej smernice o verejnom obstarávaní a Zmluvy o Európskom spoločenstve. Komisia preto Slovensku zaslala formálnu žiadosť vo veci obstarávania služby elektronického výberu mýta. Táto formálna žiadosť mala podobu formálneho oznámenia, ktoré je prvou fázou konania o porušení právnych predpisov. NDS v užšej súťaži na elektronický výber mýta vylúčila troch zo štyroch uchádzačov pre nesplnenie podmienok účasti. Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) následne zamietol všetkých dvanásť námietok neúspešných konzorcií proti vylúčeniu zo súťaže. Vylúčení uchádzači podali na Krajskom súde v Bratislave spolu sedem žalôb proti rozhodnutiam ÚVO, súd vlani štyri z nich zamietol a následne skončili na Najvyššom súde.
Výber mýta funguje na Slovensku od 1. januára tohto roka pre nákladné automobily a autobusy nad 3,5 tony na vyše 2 tis. kilometroch spoplatnených úsekov diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy. Výber mýta na hlavných cestách bol pozastavený od 14. januára do konca februára pre nevyhnutné skrátenie jednotlivých úsekov, aby vodiči platili len za prejazdené úseky. Prevádzkovateľom mýtneho systému v SR je spoločnosť SkyToll, a.s., ktorú založili členovia víťazného konzorcia SanToll, s.r.o. - Ibertax, a.s. Konzorcium predložilo v tendri na mýto najvyššiu cenovú ponuku na vybudovanie a prevádzkovanie mýtneho systému, a to 716,04 mil. eur bez dane. Ostatní traja uchádzači boli zo súťaže vylúčení pre nesplnenie podmienok účasti. Najnižšiu cenu v tendri na výber mýta predložilo konzorcium Slovakpass, a to 530,16 mil. eur. Slovensko-švajčiarske združenie ToSy.sk navrhlo za mýtny systém 547,28 mil. eur a konzorcium rakúskej spoločnosti Kapsch 629,71 mil. eur.