|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. júna 2013
Brusel dosiahol kompromis o automobilových emisiách
Európska únia (EÚ) v pondelok schválila kompromisnú dohodu o znížení automobilových emisií. Tá podľa návrhu Európskej komisie (EK) stanovuje priemernú hodnotu emisií oxidu uhličitého, ...
Zdieľať
BRUSEL 25. júna (WEBNOVINY) – Európska únia (EÚ) v pondelok schválila kompromisnú dohodu o znížení automobilových emisií.
Tá podľa návrhu Európskej komisie (EK) stanovuje priemernú hodnotu emisií oxidu uhličitého, ktoré vyprodukujú všetky autá predané v EÚ od roku 2020, na úroveň 95 gramov na kilometer (g/km). Návrh dohody musia ešte oficiálne potvrdiť členské štáty EÚ.
Záverečnú fázu rokovaní komplikovali požiadavky Nemecka, ktoré chcelo dosiahnuť vyššie emisné limity pre výrobcov luxusných áut, akými sú BMW a Daimler. Podľa írskeho predsedníctva EÚ sa však podarilo nájsť primeranú rovnováhu medzi ochranou životného prostredia a ekonomickými záujmami.
"Táto dohoda jednoznačne znamená víťazstvo pre klímu, spotrebiteľov a pracovné miesta a predstavuje ďalší dôležitý krok na ceste ku konkurenčnej ekonomike založenej na nízkej produkcii emisií," uviedol vo vyhlásení írsky minister životného prostredia Phil Hogan.
Ekologickí aktivisti dohodu opatrne privítali a označili ju za krok správnym smerom. "Ak by sa politici zamerali na výrazné dlhodobé prínosy áut s nižšou spotrebou namiesto úzkych, krátkodobých záujmov niektorých výrobcov, mohlo by to ešte viac prospieť vodičom, pracovným miestam a ekonomike EÚ," uviedol pre agentúru Reuters Greg Archer z organizácie Transport & Environment.
Tá podľa návrhu Európskej komisie (EK) stanovuje priemernú hodnotu emisií oxidu uhličitého, ktoré vyprodukujú všetky autá predané v EÚ od roku 2020, na úroveň 95 gramov na kilometer (g/km). Návrh dohody musia ešte oficiálne potvrdiť členské štáty EÚ.
Záverečnú fázu rokovaní komplikovali požiadavky Nemecka, ktoré chcelo dosiahnuť vyššie emisné limity pre výrobcov luxusných áut, akými sú BMW a Daimler. Podľa írskeho predsedníctva EÚ sa však podarilo nájsť primeranú rovnováhu medzi ochranou životného prostredia a ekonomickými záujmami.
"Táto dohoda jednoznačne znamená víťazstvo pre klímu, spotrebiteľov a pracovné miesta a predstavuje ďalší dôležitý krok na ceste ku konkurenčnej ekonomike založenej na nízkej produkcii emisií," uviedol vo vyhlásení írsky minister životného prostredia Phil Hogan.
Ekologickí aktivisti dohodu opatrne privítali a označili ju za krok správnym smerom. "Ak by sa politici zamerali na výrazné dlhodobé prínosy áut s nižšou spotrebou namiesto úzkych, krátkodobých záujmov niektorých výrobcov, mohlo by to ešte viac prospieť vodičom, pracovným miestam a ekonomike EÚ," uviedol pre agentúru Reuters Greg Archer z organizácie Transport & Environment.