|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. januára 2011
Bratislavským krajom povedie 7-tisíc km dlhá cyklotrasa
Bratislavským samosprávnym krajom (BSK) povedie 7-tisíc kilometrov dlhá medzinárodná cyklostrasa cesta Železnej opony. Agentúru SITA o tom informoval Radko ...
Zdieľať
Foto: Ilustračné foto SITA/Ľudovít VaniherBRATISLAVA 17. januára (WEBNOVINY) - Bratislavským samosprávnym krajom (BSK) povedie 7-tisíc kilometrov dlhá medzinárodná cyklostrasa cesta Železnej opony. Agentúru SITA o tom informoval Radko Duda z oddelenia komunikácie s médiami a verejnosťou Kancelárie predsedu BSK. Cyklotrasa bude začínať pri Barentsovom mori na nórsko-ruských hraniciach, prechádzať bude po bývalej železnej opone cez celú Európu a končiť bude pri obci Carevo v Bulharsku, blízko bulharsko-tureckých hraníc. Na Slovensko sa približne 80-kilometrová cyklotrasa dostane na hraničnom priechode Moravsky Svätý Ján/Hohenau, pôjde od severných hraníc katastrálneho územia obce Závod až pod Petržalku, kde sa vráti na rakúsku stranu cez hraničný priechod Jarovce/Kittsee.
Medzinárodná pracovná skupina riešila už spôsob budovania a časový harmonogram prípravy štúdie. Tá by mala reálne zhodnotiť stav, možnosti a najmä vybudovanie podľa možností jednotnej komplexnej infraštruktúry celej cyklotrasy EuroVelo 13. Následne po vyhodnotení všetkých národných štúdii sa začne s výstavbou, ktorá je plánovaná na roky 2014 - 2020. Slovenská časť by mala byť hotová skôr, termín sa odhaduje na rok 2012. Náklady na vypracovanie štúdie zaplatí Európska cyklistická federácia, slovenská strana na vypracovanie tejto štúdie dostala približne 20-tisíc eur. Spôsob budovania či financovanie bude ešte predmetom ďalších workshopov, ktoré sa uskutočnia v júni v Magdeburgu, v októbri v Soproni a záverečne hodnotiace stretnutie bude v novembri v Bruseli.
Bratislavský samosprávny kraj má v súčasnosti na svojom území 683 kilometrov legálnych cyklotrás.
Medzinárodná pracovná skupina riešila už spôsob budovania a časový harmonogram prípravy štúdie. Tá by mala reálne zhodnotiť stav, možnosti a najmä vybudovanie podľa možností jednotnej komplexnej infraštruktúry celej cyklotrasy EuroVelo 13. Následne po vyhodnotení všetkých národných štúdii sa začne s výstavbou, ktorá je plánovaná na roky 2014 - 2020. Slovenská časť by mala byť hotová skôr, termín sa odhaduje na rok 2012. Náklady na vypracovanie štúdie zaplatí Európska cyklistická federácia, slovenská strana na vypracovanie tejto štúdie dostala približne 20-tisíc eur. Spôsob budovania či financovanie bude ešte predmetom ďalších workshopov, ktoré sa uskutočnia v júni v Magdeburgu, v októbri v Soproni a záverečne hodnotiace stretnutie bude v novembri v Bruseli.
Bratislavský samosprávny kraj má v súčasnosti na svojom území 683 kilometrov legálnych cyklotrás.