|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. decembra 2012
Bratislavský primátor sa bojí, že cesty neudržia pojazdné
Situácia s údržbou ciest v Bratislave je neudržateľná, hovorí bratislavský primátor Milan Ftáčnik. Hlavné mesto preto hľadá riešenie, ako sa bude ďalej starať o všetky svoje ...
Zdieľať
BRATISLAVA 8. decembra (WEBNOVINY) - Situácia s údržbou ciest v Bratislave je neudržateľná, hovorí bratislavský primátor Milan Ftáčnik.
Hlavné mesto preto hľadá riešenie, ako sa bude ďalej starať o všetky svoje cesty. "Z hľadiska rozpočtu sme na tom veľmi zle, aby sme cesty dokázali udržať v prejazdnom stave," dodal Ftáčnik.
Hlavné mesto zabezpečuje údržbu na 449 kilometroch ciest I. a II. triedy a prejazdných úsekoch, mestské časti na cestách III. a IV. triedy. "To je odlišná situácia oproti všetkým ostatným krajským mestám, s výnimkou Košíc. V nich sa o cesty I. triedy stará štát, o cesty II. a III. triedy príslušný samosprávny kraj a iba o cesty IV. triedy sa starajú príslušné obce. V Bratislave to však neplatí," vysvetlil situáciu bratislavský primátor.
Peniaze pre Bratislavu na cesty sa pokúšal Ftáčnik získať na piatkovom zasadnutí zastupiteľstva Bratislavského samosprávneho kraja, keď jeho poslanci rokovali o rozpočte na rok 2013. Ftáčnik predložil návrh, aby milión eur z rozpočtu, konkrétne zo sumy 11,8 milióna, ktorú kraj vyčlenil na údržbu komunikácií, išlo práve na cesty v Bratislave. Krajskí poslanci však jeho návrh neschválili. Primátor sa priznal, že s takýmto výsledkom počítal.
"Vyžaduje si to širšiu diskusiu a možno aj legislatívne zmeny, aby kraj mohol investovať do cudzieho majetku. Chcel som ale upozorniť na to, že ten problém tu je a že sa ním treba zaoberať," povedal primátor.
Ako uviedol predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo, s hlavným mestom o probléme rokujú už dlhšie. "Myslím si, že dávať takýto návrh bez toho, aby to bolo dorokované, nie je seriózne, lebo nám to v tejto chvíli neumožňuje zákon," reagoval Frešo na primátorovu iniciatívu.
Hlavné mesto bude teraz podľa primátora hľadať spôsob, ako problém s údržbou ciest vyriešiť. Ftáčnik ako príklad uviedol mesto Košice, ktoré cesty I. triedy odovzdalo Slovenskej správe ciest, teda štátu. "My sme to ako mesto neurobili a teraz je otázka, či je toto riešením, alebo ho vidíme v tom, nájsť zdroje od štátu aj v meste tak, aby sme sa o cesty vládali starať," doplnil bratislavský primátor. Ftáčnik očakáva, že teraz bude nasledovať odborná diskusia a na jej konci príde rozhodnutie o tom, ako sa celá vec vyrieši.
Hlavné mesto preto hľadá riešenie, ako sa bude ďalej starať o všetky svoje cesty. "Z hľadiska rozpočtu sme na tom veľmi zle, aby sme cesty dokázali udržať v prejazdnom stave," dodal Ftáčnik.
Hlavné mesto zabezpečuje údržbu na 449 kilometroch ciest I. a II. triedy a prejazdných úsekoch, mestské časti na cestách III. a IV. triedy. "To je odlišná situácia oproti všetkým ostatným krajským mestám, s výnimkou Košíc. V nich sa o cesty I. triedy stará štát, o cesty II. a III. triedy príslušný samosprávny kraj a iba o cesty IV. triedy sa starajú príslušné obce. V Bratislave to však neplatí," vysvetlil situáciu bratislavský primátor.
Peniaze pre Bratislavu na cesty sa pokúšal Ftáčnik získať na piatkovom zasadnutí zastupiteľstva Bratislavského samosprávneho kraja, keď jeho poslanci rokovali o rozpočte na rok 2013. Ftáčnik predložil návrh, aby milión eur z rozpočtu, konkrétne zo sumy 11,8 milióna, ktorú kraj vyčlenil na údržbu komunikácií, išlo práve na cesty v Bratislave. Krajskí poslanci však jeho návrh neschválili. Primátor sa priznal, že s takýmto výsledkom počítal.
"Vyžaduje si to širšiu diskusiu a možno aj legislatívne zmeny, aby kraj mohol investovať do cudzieho majetku. Chcel som ale upozorniť na to, že ten problém tu je a že sa ním treba zaoberať," povedal primátor.
Ako uviedol predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo, s hlavným mestom o probléme rokujú už dlhšie. "Myslím si, že dávať takýto návrh bez toho, aby to bolo dorokované, nie je seriózne, lebo nám to v tejto chvíli neumožňuje zákon," reagoval Frešo na primátorovu iniciatívu.
Hlavné mesto bude teraz podľa primátora hľadať spôsob, ako problém s údržbou ciest vyriešiť. Ftáčnik ako príklad uviedol mesto Košice, ktoré cesty I. triedy odovzdalo Slovenskej správe ciest, teda štátu. "My sme to ako mesto neurobili a teraz je otázka, či je toto riešením, alebo ho vidíme v tom, nájsť zdroje od štátu aj v meste tak, aby sme sa o cesty vládali starať," doplnil bratislavský primátor. Ftáčnik očakáva, že teraz bude nasledovať odborná diskusia a na jej konci príde rozhodnutie o tom, ako sa celá vec vyrieši.