![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Pondelok 24.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Matej
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
31. januára 2017
Bratislavský poslanec chce riešiť parkovaciu politiku cez prokuratúru
Milan Vetrák, archívne foto.
Zdieľať

Obsahom podnetu boli aj dve sporné ustanovenia novely rokovacieho poriadku mestského zastupiteľstva a dve staršie uznesenia, jedno sa podľa Vetráka týka schvaľovania koncesných zmlúv a druhé nezačatia konania podľa ústavného zákona o konflikte záujmov. K podnetu sa pridali aj mestskí poslanci Katarína Šimončičová, Elena Pätoprstá a Peter Hochschorner.
Poslanci, ktorí všeobecne záväzné nariadenie (VZN) k parkovaniu schválili, sa podľa Vetráka dohodli, že do konca júna sa predloží revízia schváleného nariadenia podľa toho, aké štatistické údaje dovtedy budú k dispozícii či aké posúdenie príde z prokuratúry.
V prípade princípu nediskriminácie a súladu s antidiskriminačným zákonom sa poslanec nazdáva, že nie je možné zaviesť úhradu rozdielnych súm za vydanie parkovacích kariet na jeden byt, ak v ňom žije viac plnoletých a právne spôsobilých osôb. "Treba dať všetkým takýmto osobám rovnakú sadzbu alebo umožniť, aby sa dohodli, kto z nich bude mať prvú, druhú, tretiu a ďalšie karty. Ak sa nedohodnú, upraviť vo VZN režim, ako to bude fungovať," vysvetlil Vetrák. Ako tvrdí, túto otázku už košická prokuratúra vyhodnotila ako protizákonnú a bratislavské VZN to má upravené rovnako.
Vetrák taktiež upozorňuje, že nie je možné z režimu takzvanej "bratislavskej karty" vylúčiť mestskú časť Staré Mesto. "Pretože jeho obyvatelia budú mať oproti ostatným neoprávnenú výhodu spočívajúcu v tom, že v inej mestskej časti Bratislavy nebudú musieť platiť za parkovanie nič na rozdiel od všetkých ostatných Bratislavčanov, ktorí budú musieť v Starom Meste platiť za parkovanie príslušnú sumu," uviedol poslanec.
Novú celomestskú parkovaciu politiku Vetrák podporil, pretože spĺňa na 80 percent jeho predstavy o rámcovej politike a mestský materiál bol poslaneckými pozmeňujúcimi návrhmi zásadne zmenený tak, že sa zaviedla "bratislavská karta" a umožnilo sa mestským častiam dva roky prevádzkovať parkovaciu politiku v testovacej prevádzke.
Bratislavský magistrát nerozumie výhradám Vetráka, keďže za takéto znenie VZN hlasoval. "Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal priamo pri schvaľovaní materiálu avizoval, že je pripravený v prípade akýchkoľvek nejasností či nejednoznačných interpretácií nariadenie upraviť a systém vylepšovať," uviedla pre TASR hovorkyňa hlavného mesta Ivana Skokanová.
Mestskí poslanci začiatkom decembra 2016 schválili zavedenie jednotnej parkovacej politiky v Bratislave od marca tohto roka. Táto regulácia parkovania má v meste nastaviť jasné pravidlá, zvýhodniť Bratislavčanov a spraviť poriadok vo verejných priestranstvách. Bratislavské mestské časti sa budú môcť rozhodnúť, či do tejto parkovacej politiky vstúpia.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR