![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
31. mája 2011
Bratislavský kraj vedie v počte zákazníkov e-shopov
Najviac zákazníkov internetových obchodov je z Bratislavského kraja, keď spomedzi všetkých online nakupujúcich má tento kraj až 20-percentný podiel. Ako vyplynulo z prieskumu nezávislého ...
Zdieľať

Rozdiely sú však podľa neho viditeľnejšie pri porovnaní počtu nakupujúcich v závislosti od veľkosti miest. Najviac zákazníkov e-shopov, konkrétne 24 %, pochádza z miest s počtom obyvateľov od 1 tis. do 6 tis., z veľkomiest nad 100 tis. obyvateľov je to približne 20 %. Ďalších asi 15 % používateľov internetu, ktorí nakupujú online, býva v mestách s počtom obyvateľov od 10 tis. do 25 tis. "Zákazníci z menších miest často nemajú vo svojej lokalite toľko možností nakupovania (sortimentu a značiek), ako ľudia z veľkých miest, kde sa nachádzajú veľké nákupné centrá. Internetové obchody im preto umožňujú dostať sa k tovarom, ktoré chcú, bez toho, aby za nimi museli cestovať a navyše im ich online obchod doručí až domov," vysvetlil pre agentúru SITA Hodboď.
Ďalším motívom môže podľa neho byť záujem ušetriť, čo je významný motivačný faktor najmä pre ľudí z menších a chudobnejších oblastí, nakoľko väčšina e-shopov ponúka tovary lacnejšie ako kamenné obchody. "V prípade elektroniky, kníh či oblečenia môže ísť aj o rozdiel 20 % v prospech e-shopov," doplnil Hodboď.