|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. septembra 2013
Bratislavskú integrovanú dopravu rozšíria o Senec a Pezinok
Bratislavská integrovaná doprava plánuje do konca roka pripraviť rozšírenie integrovaného dopravného systému (IDS) na celé územie Bratislavského kraja. Druhá etapa projektu ...
Zdieľať
BRATISLAVA 14. septembra (WEBNOVINY) - Bratislavská integrovaná doprava plánuje do konca roka pripraviť rozšírenie integrovaného dopravného systému (IDS) na celé územie Bratislavského kraja.
Druhá etapa projektu integrovaného dopravného systému tak zahrnie aj územie okresov Senec a Pezinok. Informovala o tom hovorkyňa Bratislavskej integrovanej dopravy Margareta Gačková.
V programovom období 2014 - 2020 Bratislavský kraj tiež plánuje naďalej budovať terminály integrovanej dopravy alebo len ich časti, plánujú modernizovať zastávky, dobudovať záchytné parkoviská či modernizovať súvisiacu infraštruktúru.
"Tieto projekty sú v štádiu príprav, Bratislavský kraj o nich bude intenzívne rokovať s mestami a obcami, ale aj so všetkými partnermi podieľajúcimi sa na Integrovanom dopravnom systéme Bratislavského kraja," povedala Gačková.
Terminály integrovanej dopravy už vybudovali v Pezinku a v Senci. Ako tiež informovala Gačková, v rámci tretej etapy IDS budú cestujúci môcť používať aj cestovné lístky na jednu cestu s časovou platnosťou. "Jednorazový lístok bude mať časové obmedzenie ako v prípade bratislavskej MHD, ale bude ho možné použiť vo všetkých dopravných prostriedkoch, ktoré sú zapojené do IDS," informovala Gačková a dodala, že tak vychádzajú v ústrety všetkým, ktorí využívajú hromadnú dopravu príležitostne.
Keďže pre lístky s časovou platnosťou potrebujú do všetkých dopravných prostriedkov nainštalovať označovače, ktoré ešte nevysúťažili, ich zavedenie bude možné najskôr v roku 2014. Gačková tiež spomenula, že o podmienkach možného vstupu do IDS v Bratislavskom kraji rokujú aj so súkromným vlakovým dopravcom RegioJet a s Trnavským krajom, ktorého časti by tiež mohli zapojiť do IDS.
V Malackách chcú terminál integrovanej dopravy za takmer milión eur
Terminál integrovanej dopravy za viac než 900-tisíc eur chcú vybudovať v Malackách. Rozhodnutie o schválení projektu by mali dostať do 28. septembra, stavať chcú v roku 2014, dokončiť by ho mali do konca roka 2015.
Celkové náklady na vystavanie terminálu sú 902 740 eur, mesto by sa malo podieľať sumou 45 014 eur. Agentúru SITA o tom informoval prednosta Miestneho úradu v Malackách Dušan Vavrinec.
Pre Malacky je vybudovanie terminálu integrovanej dopravy jednou z priorít. Hlavným východiskom projektu rekonštrukcie Nádražnej ulice, autobusovej stanice a zavedenia terminálu je projektová dokumentácia ešte z roku 2008.
"Projekt, ktorý mesto podalo v máji 2012, počíta s kompletnou revitalizáciou zóny. Mali by sa opravovať komunikácie a parkoviská, dažďová kanalizácia, drobná architektúra, verejné osvetlenie, dobudovať informačný systém či kamerový bezpečnostný systém," informoval Vavrinec a dodal, že počítajú aj s výstavbou nových autobusových nástupíšť a výstupíšť a 69 nových parkovacích miest.
Terminál integrovanej dopravy už vybudovali v Pezinku a v Senci. V Pezinku otvorili nový terminál integrovanej dopravy na začiatku septembra, stál viac ako 428 000 eur. Terminál v Senci dokončili v júni, výdavky naň dosiahli 562 621,98 eur. Terminály majú umožniť obyvateľom prepraviť sa z miesta bydliska autobusom na železničnú stanicu, odkiaľ sa môžu rýchlejšie prepraviť vlakom do Bratislavy. V prípade oboch terminálov v Senci aj v Pezinku použili nenávratný finančný príspevok z eurofondov z Operačného programu Bratislavský kraj.
Druhá etapa projektu integrovaného dopravného systému tak zahrnie aj územie okresov Senec a Pezinok. Informovala o tom hovorkyňa Bratislavskej integrovanej dopravy Margareta Gačková.
V programovom období 2014 - 2020 Bratislavský kraj tiež plánuje naďalej budovať terminály integrovanej dopravy alebo len ich časti, plánujú modernizovať zastávky, dobudovať záchytné parkoviská či modernizovať súvisiacu infraštruktúru.
"Tieto projekty sú v štádiu príprav, Bratislavský kraj o nich bude intenzívne rokovať s mestami a obcami, ale aj so všetkými partnermi podieľajúcimi sa na Integrovanom dopravnom systéme Bratislavského kraja," povedala Gačková.
Terminály integrovanej dopravy už vybudovali v Pezinku a v Senci. Ako tiež informovala Gačková, v rámci tretej etapy IDS budú cestujúci môcť používať aj cestovné lístky na jednu cestu s časovou platnosťou. "Jednorazový lístok bude mať časové obmedzenie ako v prípade bratislavskej MHD, ale bude ho možné použiť vo všetkých dopravných prostriedkoch, ktoré sú zapojené do IDS," informovala Gačková a dodala, že tak vychádzajú v ústrety všetkým, ktorí využívajú hromadnú dopravu príležitostne.
Keďže pre lístky s časovou platnosťou potrebujú do všetkých dopravných prostriedkov nainštalovať označovače, ktoré ešte nevysúťažili, ich zavedenie bude možné najskôr v roku 2014. Gačková tiež spomenula, že o podmienkach možného vstupu do IDS v Bratislavskom kraji rokujú aj so súkromným vlakovým dopravcom RegioJet a s Trnavským krajom, ktorého časti by tiež mohli zapojiť do IDS.
V Malackách chcú terminál integrovanej dopravy za takmer milión eur
Terminál integrovanej dopravy za viac než 900-tisíc eur chcú vybudovať v Malackách. Rozhodnutie o schválení projektu by mali dostať do 28. septembra, stavať chcú v roku 2014, dokončiť by ho mali do konca roka 2015.
Celkové náklady na vystavanie terminálu sú 902 740 eur, mesto by sa malo podieľať sumou 45 014 eur. Agentúru SITA o tom informoval prednosta Miestneho úradu v Malackách Dušan Vavrinec.
Pre Malacky je vybudovanie terminálu integrovanej dopravy jednou z priorít. Hlavným východiskom projektu rekonštrukcie Nádražnej ulice, autobusovej stanice a zavedenia terminálu je projektová dokumentácia ešte z roku 2008.
"Projekt, ktorý mesto podalo v máji 2012, počíta s kompletnou revitalizáciou zóny. Mali by sa opravovať komunikácie a parkoviská, dažďová kanalizácia, drobná architektúra, verejné osvetlenie, dobudovať informačný systém či kamerový bezpečnostný systém," informoval Vavrinec a dodal, že počítajú aj s výstavbou nových autobusových nástupíšť a výstupíšť a 69 nových parkovacích miest.
Terminál integrovanej dopravy už vybudovali v Pezinku a v Senci. V Pezinku otvorili nový terminál integrovanej dopravy na začiatku septembra, stál viac ako 428 000 eur. Terminál v Senci dokončili v júni, výdavky naň dosiahli 562 621,98 eur. Terminály majú umožniť obyvateľom prepraviť sa z miesta bydliska autobusom na železničnú stanicu, odkiaľ sa môžu rýchlejšie prepraviť vlakom do Bratislavy. V prípade oboch terminálov v Senci aj v Pezinku použili nenávratný finančný príspevok z eurofondov z Operačného programu Bratislavský kraj.