Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

14. júna 2019

Bratislavskú hlavnú stanicu chcú zmodernizovať do roku 2030



Železničná stanica Bratislava hlavná stanica.



Zdieľať
Železničná stanica Bratislava hlavná stanica. Foto: TASR - Jaroslav Novák
Bratislava 14. júna (TASR) – Do roku 2025 by sa malo začať pracovať na projektoch modernizácie bratislavskej Hlavnej stanice a revitalizácie úseku Bratislava predmestie - Bratislava filiálka. Do roku 2030 by sa tieto projekty mohli začať realizovať. Predpokladá to štúdia realizovateľnosti uzla Bratislava, ktorá má zásadným spôsobom ovplyvniť vývoj železničnej dopravy v hlavnom meste.


Do roku 2025 by sa mala v rámci rozvoja železnice v Bratislave a jej blízkom okolí zvýšiť výkonnosť úseku Bratislava Nové Mesto – Podunajské Biskupice realizáciou odbočky Ružinov, druhou traťovou koľajou zvýšiť výkonnosť v úseku Bratislava Nové Mesto – Hlavná stanica. Taktiež sa má do toho roku modernizovať úsek Devínska Nová Ves – Lamač, elektrifikovať úseku Devínska Nová Ves – štátna hranica Slovensko/Rakúsko (Marchegg). Majú sa tiež pripravovať iné projekty modernizácie či rekonštrukcie vybraných úsekov v rámci uzla Bratislava.

Železničná stanica Bratislava hlavná stanica. Foto: TASR - Jaroslav Novák


Do roku 2030 sa počíta taktiež s modernizáciou či rekonštrukciou úsekov v uzle, a to Hlavná stanica – Rača/Vajnory či Nové Mesto –Petržalka. Po roku 2030 ide o projekty, ktoré potvrdila štúdia, ako modernizácie a rekonštrukcie úsekov v uzle Bratislava Železničná stanica Bratislava Vajnory, Bratislava Nové Mesto – Podunajské Biskupice, Bratislava Petržalka – Rusovce. Medzi projekty, ktorých potenciál a ekonomická efektivita môže byť prehodnotená, je napríklad zvýšenie výkonnosti úseku Hlavná stanica – Lamač (tretia traťová koľaj), zvýšenie výkonnosti úseku Lamač – Devínska Nová Ves (tretia traťová koľaj v nadväznosti na vývoj nákladnej dopravy), zvýšenie výkonnosti úseku Devínska Nová Ves – št. hranica Slovensko/Rakúsko – Marchegg (druhá traťová koľaj v nadväznosti na vývoj nákladnej dopravy). Taktiež aj projekt zvýšenia výkonnosti úseku Petržalka – štátna hranica Slovensko/Rakúsko – Kittsee (druhá traťová koľaj v nadväznosti na vývoj nákladnej dopravy).

Projekty, ktoré neboli potvrdené štúdiou, ale ich potenciál a ekonomická efektívnosť môže byť v budúcnosti prehodnotená inými štúdiami, je napríklad zapojenie bratislavského letiska M. R. Štefánika (v nadväznosti na prepojenie letísk Viedeň – Bratislava) či nové regionálne trate Bratislava – Stupava a Bratislava – Chorvátsky Grob – Pezinok.

Štúdia realizovateľnosti uzla Bratislava, ktorá má zásadným spôsobom ovplyvniť vývoj železničnej dopravy v hlavnom meste, je už hotová. Priniesla päť alternatív rozvoja železničnej dopravy v Bratislave a jej okolí, z ktorých spracovatelia dokumentu odporúčajú dve riešenia. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) tvrdia, že nepreferujú jednu konkrétnu alternatívu, ale také riešenia, ktoré majú najväčší prínos v oblasti zvýšenia bezpečnosti a zrýchlenia dopravy, zlepšenia komfortu pre cestujúcich a obyvateľov hlavného mesta a jeho okolia. Prvé výsledky by mali byť viditeľné podľa ŽSR už v priebehu budúceho roka.

"Cieľom ŽSR - manažéra železničnej infraštruktúry na Slovensku - je predovšetkým úprava jej najkritickejších častí. A to najmä revitalizácia bratislavskej Hlavnej stanice a budovanie nových prestupných zastávok vlak – MHD," povedal pre TASR na margo výsledkov štúdie hovorca železníc Michal Lukáč. Ide podľa jeho slov o investičné akcie, ktorých realizácia bude mať pozitívny dosah na obyvateľov Bratislavy a aj celého Slovenska.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
OMV v lete poskytuje perfektnú starostlivosť o vaše auto
<< predchádzajúci článok
Rezort obrany sa ohradzuje voči tvrdeniam o zákaze preletu vrtuľníkov