|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. apríla 2013
Bratislavskí vodiči MHD ignorujú nevidiacich na zastávkach
Bratislavská verejná doprava nie je ústretová k nevidiacim a slabozrakým. Až 70 percent vodičov MHD ignoruje ľudí, ktorí stoja na zastávke s bielou palicou alebo vodiacim psom. Údaje ...
Zdieľať
BRATISLAVA 23. apríla (WEBNOVINY) - Bratislavská verejná doprava nie je ústretová k nevidiacim a slabozrakým.
Až 70 percent vodičov MHD ignoruje ľudí, ktorí stoja na zastávke s bielou palicou alebo vodiacim psom. Údaje vyplývajú z výsledkov projektu, ktorý od septembra 2012 do marca 2013 realizovala Výcviková škola pre vodiacich psov Únie nevidiacich a slabozrakých Slovenska.
O situácii na dnešnej tlačovej besede v Bratislave informovali riaditeľka výcvikovej školy Jarmila Virágová a majiteľka vodiaceho psa Andrea Kujovičová.
Podľa interného predpisu musí vodič MHD opakovane zastaviť pri označení zastávky, aj keď čaká druhý alebo tretí v poradí, ak tam vidí stáť človeka s bielou palicou alebo vodiacim psom. Prax je však iná, autobusy a trolejbusy v mnohých prípadoch opätovne nezastavujú, konštatuje Virágová.
Nevidiaci a jeho pes môžu pri značke zastávky čakať na svoj spoj aj celé hodiny. Kujovičová dodáva, že najhoršie je to v zlom počasí.
"Už roky od našich klientov dostávame pripomienky k preprave v MHD, ktorú často využívajú," vysvetľuje Virágová dôvod, pre ktorý s projektom začali.
Zamerali sa v ňom na tých vodičov, pri ktorých bolo isté, že nevidiaceho alebo slabozrakého môžu na zastávke stopercentne spozorovať. "Nešlo o buzeráciu z našej strany," vysvetľuje Kujovičová.
Ochotu šoférov testovali priamo ľudia so zrakovým postihnutím, ktorých snímala skrytá kamera. Spolu takto odsledovali 153 vozidiel MHD.
Peter Pipíš z bratislavského dopravného dispečingu povedal, že vodičov na pravidelných školeniach neustále na povinnosť opakovane zastaviť pri označení zastávky upozorňujú.
Výsledky tohto projektu nie sú podľa neho dobré, šoférov autobusov a trolejbusov preto budú intenzívnejšie upozorňovať, aby striktne dodržiavali predpis.
Pomer neochotných vodičov pomaly klesá. Ten istý projekt z roku 2011 odhalil, že nevidiacich alebo slabozrakých ignoruje na zastávke 80 percent vodičov MHD.
Až 70 percent vodičov MHD ignoruje ľudí, ktorí stoja na zastávke s bielou palicou alebo vodiacim psom. Údaje vyplývajú z výsledkov projektu, ktorý od septembra 2012 do marca 2013 realizovala Výcviková škola pre vodiacich psov Únie nevidiacich a slabozrakých Slovenska.
O situácii na dnešnej tlačovej besede v Bratislave informovali riaditeľka výcvikovej školy Jarmila Virágová a majiteľka vodiaceho psa Andrea Kujovičová.
Podľa interného predpisu musí vodič MHD opakovane zastaviť pri označení zastávky, aj keď čaká druhý alebo tretí v poradí, ak tam vidí stáť človeka s bielou palicou alebo vodiacim psom. Prax je však iná, autobusy a trolejbusy v mnohých prípadoch opätovne nezastavujú, konštatuje Virágová.
Nevidiaci a jeho pes môžu pri značke zastávky čakať na svoj spoj aj celé hodiny. Kujovičová dodáva, že najhoršie je to v zlom počasí.
"Už roky od našich klientov dostávame pripomienky k preprave v MHD, ktorú často využívajú," vysvetľuje Virágová dôvod, pre ktorý s projektom začali.
Zamerali sa v ňom na tých vodičov, pri ktorých bolo isté, že nevidiaceho alebo slabozrakého môžu na zastávke stopercentne spozorovať. "Nešlo o buzeráciu z našej strany," vysvetľuje Kujovičová.
Ochotu šoférov testovali priamo ľudia so zrakovým postihnutím, ktorých snímala skrytá kamera. Spolu takto odsledovali 153 vozidiel MHD.
Peter Pipíš z bratislavského dopravného dispečingu povedal, že vodičov na pravidelných školeniach neustále na povinnosť opakovane zastaviť pri označení zastávky upozorňujú.
Výsledky tohto projektu nie sú podľa neho dobré, šoférov autobusov a trolejbusov preto budú intenzívnejšie upozorňovať, aby striktne dodržiavali predpis.
Pomer neochotných vodičov pomaly klesá. Ten istý projekt z roku 2011 odhalil, že nevidiacich alebo slabozrakých ignoruje na zastávke 80 percent vodičov MHD.