|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. júna 2015
Bratislavskí poslanci navrhujú vypovedať zmluvu parkovacej spoločnosti
Bratislavskí mestskí poslanci z poslaneckého klubu Bratislava Inak navrhujú vypovedať zmluvu s parkovacou spoločnosťou BPS Park, ktorá je podľa nich nevýhodná, a ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Tomáš Halász
Bratislava 3. júna (TASR) - Bratislavskí mestskí poslanci z poslaneckého klubu Bratislava Inak navrhujú vypovedať zmluvu s parkovacou spoločnosťou BPS Park, ktorá je podľa nich nevýhodná, a Bratislava prichádza o státisíce eur ročne. Vyzývajú preto primátora hlavného mesta Iva Nesrovnala, aby tak okamžite urobil pri zabezpečení dočasnej prevádzky parkovania. Ak tak neurobí, poslanci navrhnú vypovedanie tejto zmluvy na júnovom mestskom zastupiteľstve. Dôvodom sú podľa nich medializované informácie, podľa ktorých si spoločnosť BPS Park prenajíma parkovacie miesta od hlavného mesta v prepočte za 190 eur ročne, inkasuje však neraz aj 1900 eur. Podľa poslancov napríklad od štátnych inštitúcií za približne 60 parkovacích miest získa súkromná firma 114.916,80 eur ročne. "Pokiaľ by tieto parkovacie miesta prenajímalo hlavné mesto priamo štátnym inštitúciám, celý príjem by mohol byť príjmom mestského rozpočtu. Zadlženému mestu by príjmy navyše veľmi prospeli," uviedla predsedníčka poslaneckého klubu Bratislava Inak Katarína Augustinič.
Ako ďalej tvrdí, za prenájom parkovacích miest má BPS Park účtovať vodičom 80 centov za hodinu, čo je za rok viac ako milión eur, o ktoré prichádzajú obyvatelia Bratislavy. "Ak by parkovacie miesta spravovalo priamo hlavné mesto, tieto financie by mohli byť použité na zlepšenie verejnej dopravy, opravu ciest a chodníkov, výstavbu cyklotrás alebo na budovanie nových parkovacích miest," myslí si Augustinič.
Hlavné mesto v roku 2013 uzavrelo so spoločnosťou BPS Park zmluvu o spolupráci pri zabezpečení dočasnej prevádzky parkovania na častiach miestnych komunikáciách v Bratislave. Ide o miesta na dočasné parkovanie motorových vozidiel rezidentov, návštevníkov, zásobovacích vozidiel, vozidiel úradov či vozidiel prepravujúcich osobu s ťažkým zdravotným postihnutím celkovo na 15 cestných komunikáciách. Za približne 650 parkovacích miest získa hlavné mesto spolu s miestnou časťou Staré Mesto ročne 373.470 eur. Ročné tržby BPS Park v roku 2014 boli podľa informácií mestských poslancov 2.375.968 eur.
V auguste 2013 uzavrela Bratislava s parkovacou spoločnosťou dodatok, na základe ktorého sa zmluva uzatvára na dobu neurčitú. Výpovedná doba je však pri nej šesť mesiacov. "Ak mestské zastupiteľstvo v júni schváli výpoveď zmluvy, jej platnosť skončí v decembri tohto roka. Dovtedy máme dostatok času, aby sme našli taký spôsob prevádzky parkovania, na ktorom bude hlavné mesto získavať, nie prerábať," dodala Augustinič.
Milada Šopoňová zo sekretariátu BPS Park pre TASR uviedla, že ich spoločnosť je znepokojená hrubo skreslenými medializovanými informáciami. Zmluva o spolupráci bola podľa BPS Park uzatvorená z iniciatívy hlavného mesta, a to z dôvodu, že nemalo v tom čase prijatú celomestskú parkovaciu politiku a bolo potrebné zabezpečiť prevádzkovanie jednotného systému parkovania v zóne s regulovaným parkovaním v centre Bratislavy.
"Uvádzané finančné údaje sú nepravdivé a skresľujúce. Miera zisku, ktorú dosahuje naša spoločnosť, je primeraná," píše sa v stanovisku BPS Park. Zároveň spoločnosť tvrdí, že zabezpečuje celoplošný systém parkovania v zóne s dopravným obmedzením, pričom je povinná na svoje náklady zhotovovať komplexné parkovacie služby, ako sú dopravné projekty, pravidelné obnovovanie dopravného značenia či čistenie parkovacích miest a zabezpečenie úhrady formou sms platieb, parkovacími kartami alebo parkovacími automatmi.
"Z uvedeného vyplýva, že zmluva je pre hlavné mesto priaznivá a zabezpečuje mu fungujúci systém parkovania v centre mesta, a to napriek skutočnosti, že celomestská parkovacia politika doposiaľ nie je prijatá," tvrdí BPS Park. V prípade, že Bratislava prijme celomestskú parkovaciu politiku, spoločnosť uvíta vypísanie verejnej súťaže na dlhodobé prevádzkovanie týchto parkovacích miest. "Do tejto doby je podľa nášho názoru potrebné zachovať jednotné pravidlá v celom centre Bratislavy," dodala spoločnosť BPS Park.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR