|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. júna 2010
Bratislavské letisko má vraj zdroje na prevádzku
Bratislavské letisko spochybňuje tvrdenie novozvoleného poslanca parlamentu Ondreja Mateja (SDKÚ-DS), že ak sa letisko nedostane do rúk toho, kto ho rozlieta, tak ...
Zdieľať
Bratislavské letisko
Foto: SITA BRATISLAVA 30. júna (WEBNOVINY) - Bratislavské letisko spochybňuje tvrdenie novozvoleného poslanca parlamentu Ondreja Mateja (SDKÚ-DS), že ak sa letisko nedostane do rúk toho, kto ho rozlieta, tak môže mať problém so zabezpečením nákladov na samotnú prevádzku nedávno otvoreného nového terminálu. Ten je totiž napríklad na údržbu menej náročný vzhľadom na posun technológií. Budúca stredopravá vládna koalícia SDKÚ-DS, SaS, KDH a Most-Híd plánuje zabezpečiť pre bratislavské letisko vstup silného strategického investora.
"Letisková spoločnosť je samostatne zárobkovou firmou, ktorá si na vlastnú činnosť zarába zo svojich leteckých a neleteckých aktivít. V rámci hlavného predmetu podnikania je ekonomicky plne sebestačná a nevyžaduje financovanie z verejných prostriedkov. Svojou prevádzkovou činnosťou si letisko vždy dokázalo vytvorilo dostatok finančných zdrojov na úhradu svojich prevádzkových nákladov, a to i v čase krízy," uviedlo ďalej letisko. Nevidí preto dôvod, prečo by tomu malo byť inak pri prevádzkovaní nového terminálu.
Prilákať dopravcov do Bratislavy nie je podľa letiskovej spoločnosti tak jednoduché, ako si to predstavuje Matej. Vzhľadom k absencii domáceho dopravcu má letisko nevýhodu, že je point to point letisko. Znamená to, že cestujúci tu neprestupujú, ako napríklad v Prahe, Viedni či Budapešti, čo pre tieto letiská predstavuje do istej miery garantované objemy prepravy.
"My sme odkázaní na to, s ktorými letiskami sú dopravcovia ochotní nás spojiť a na to, čo dokáže Slovensko a organizácie, ktoré ho v zahraničí propagujú, ponúknuť cudzincom. Na strane druhej - každá linka má dva konce, na ktorých musí nazbierať dostatok cestujúcich - od vôle našich ľudí cestovať, čo sa odvíja od stavu národnej ekonomiky, životnej úrovne a schopnosti nášho trhu vygenerovať dostatočný dopyt po leteckej doprave," dodáva bratislavské letisko.
Podľa letiska je zbytočné očakávať, že mávnutím kúzelného prútika bude mať Bratislava zrazu spojenia so stovkou destinácií, keď na našom trhu nebude o ne dostatočný dopyt, aby lety boli ekonomicky ziskové. "Politika renomovaných leteckých spoločností, ktoré sú súčasťou hlavných aliancií, je veľmi konzervatívna vo vzťahu k expanzii na nové trhy. Tieto predovšetkým sledujú možnosť vzájomného prepojenia liniek, a to v rámci svojich prioritných letísk a hubov," upozorňuje letisková spoločnosť.
Spoločnosť Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri SR od mája 2004, disponuje základným imaním vo výške 292,428 mil. eur. História letiska siaha do roku 1946. Letisko vlani vybavilo 1,7 mil. pasažierov, čo bolo medziročne menej o 23 %. Približne rovnaký počet plánuje obslúžiť aj v tomto roku. Za päť mesiacov tohto roka vybavilo 499,84 tis. cestujúcich, čo je medziročne menej o 10,5 %. Nový terminál zabezpečuje všetky pravidelné a nepravidelné lety z letiska od 28. júna. Letisko malo ku koncu júna 604 zamestnancov v pracovnom pomere. Zamestnanci v jednozmennej prevádzke mali od 1. februára do 31. mája štvordňový pracovný týždeň. Spoločnosť je vo vlastníctve štátu, keď Fond národného majetku spravuje 66 % akcií a ministerstvo dopravy 34 % akcií.
SITA
"Letisková spoločnosť je samostatne zárobkovou firmou, ktorá si na vlastnú činnosť zarába zo svojich leteckých a neleteckých aktivít. V rámci hlavného predmetu podnikania je ekonomicky plne sebestačná a nevyžaduje financovanie z verejných prostriedkov. Svojou prevádzkovou činnosťou si letisko vždy dokázalo vytvorilo dostatok finančných zdrojov na úhradu svojich prevádzkových nákladov, a to i v čase krízy," uviedlo ďalej letisko. Nevidí preto dôvod, prečo by tomu malo byť inak pri prevádzkovaní nového terminálu.
Prilákať dopravcov do Bratislavy nie je podľa letiskovej spoločnosti tak jednoduché, ako si to predstavuje Matej. Vzhľadom k absencii domáceho dopravcu má letisko nevýhodu, že je point to point letisko. Znamená to, že cestujúci tu neprestupujú, ako napríklad v Prahe, Viedni či Budapešti, čo pre tieto letiská predstavuje do istej miery garantované objemy prepravy.
"My sme odkázaní na to, s ktorými letiskami sú dopravcovia ochotní nás spojiť a na to, čo dokáže Slovensko a organizácie, ktoré ho v zahraničí propagujú, ponúknuť cudzincom. Na strane druhej - každá linka má dva konce, na ktorých musí nazbierať dostatok cestujúcich - od vôle našich ľudí cestovať, čo sa odvíja od stavu národnej ekonomiky, životnej úrovne a schopnosti nášho trhu vygenerovať dostatočný dopyt po leteckej doprave," dodáva bratislavské letisko.
Podľa letiska je zbytočné očakávať, že mávnutím kúzelného prútika bude mať Bratislava zrazu spojenia so stovkou destinácií, keď na našom trhu nebude o ne dostatočný dopyt, aby lety boli ekonomicky ziskové. "Politika renomovaných leteckých spoločností, ktoré sú súčasťou hlavných aliancií, je veľmi konzervatívna vo vzťahu k expanzii na nové trhy. Tieto predovšetkým sledujú možnosť vzájomného prepojenia liniek, a to v rámci svojich prioritných letísk a hubov," upozorňuje letisková spoločnosť.
Spoločnosť Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri SR od mája 2004, disponuje základným imaním vo výške 292,428 mil. eur. História letiska siaha do roku 1946. Letisko vlani vybavilo 1,7 mil. pasažierov, čo bolo medziročne menej o 23 %. Približne rovnaký počet plánuje obslúžiť aj v tomto roku. Za päť mesiacov tohto roka vybavilo 499,84 tis. cestujúcich, čo je medziročne menej o 10,5 %. Nový terminál zabezpečuje všetky pravidelné a nepravidelné lety z letiska od 28. júna. Letisko malo ku koncu júna 604 zamestnancov v pracovnom pomere. Zamestnanci v jednozmennej prevádzke mali od 1. februára do 31. mája štvordňový pracovný týždeň. Spoločnosť je vo vlastníctve štátu, keď Fond národného majetku spravuje 66 % akcií a ministerstvo dopravy 34 % akcií.
SITA