|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. februára 2006
Bratislavské letisko chce štúdiu o vývoji cargo dopravy
Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a.s. chce dať vypracovať štúdiu o tom, či je reálne rozvíjať cargo dopravu na bratislavskom letisku. Agentúre SITA to potvrdila Ivana Paulínyová z ...
Zdieľať
BRATISLAVA 10. februára (WN/SITA) - Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a.s. chce dať vypracovať štúdiu o tom, či je reálne rozvíjať cargo dopravu na bratislavskom letisku. Agentúre SITA to potvrdila Ivana Paulínyová z marketingového oddelenia letiska. Štúdia by sa mala zamerať na analýzu trhu nákladnej dopravy v spádovej oblasti Bratislavy a vzhľadom na jej výsledky dať odpoveď na otázku, či by mal súčasný alebo budúci vlastník postaviť cargo terminál. Záujemcovia o vypracovanie štúdie môžu získať súťažné podklady do 24. februára 2006, na predkladanie ponúk majú čas do 7. marca tohto roka. Štúdia by mala byť vypracovaná v tomto roku.
Ako ďalej vyplýva z informácií zverejnených bratislavským letiskom, cieľom plánovanej štúdie je skúmať potreby cargo dopravy na letisku v Bratislave a analýza by mala zahŕňať súčasné i budúce dianie. Analyzovať by sa mal aj potenciál v spádovej oblasti vzhľadom na automobilový priemysel či logistické a špedičné firmy, súčasťou by mala byť aj prognóza rastu objemy prepravy, regionálne aj celkové hospodárske efekty, výpočet hospodárnosti a biznis plánu na vybudovanie terminálu. Štúdia by mala zahŕňať aj prieskum dopravného napojenia, ekologických či zákonných podmienok.
Bratislavské letisko ukončilo desaťmesačné hospodárenie minulého roka so stratou takmer 90 mil. Sk. Celkové výkony vrátane mimoriadnych výnosov vo výške 1,573 mld. Sk prevýšili náklady na úrovni 1,663 mld. Sk. Počet zamestnancov letiska sa ku koncu októbra vyšplhal na 550 ľudí. Za celý minulý rok pritom letisko evidovalo cez 1,326 mil. cestujúcich, čo bol medziročný nárast o 48 %. Najvýznamnejší, až 95-percentný podiel pritom vlani mala medzinárodná doprava.
Letisko v Bratislave sa bude spolu s košickým letiskom predávať, pričom privatizácia sa týka 66-percentných balíkov ich akcií. Vláda 1. februára tohto roka rozhodla o tom, že strategickým investorom letísk by malo byť konzorcium TwoOne spájajúce viedenské letisko, rakúsku Raiffeisen Zentralbank a private equity skupinu Penta, ktoré za akcie oboch letísk ponúklo vyše 11 mld. Sk. Zmluva s investorom by mala byť podpísaná do konca februára, transakcia by sa mala uzavrieť do 15. augusta 2006. To, či sa TwoOne stane naozaj víťazom, závisí od toho, či do 15. augusta získa súhlasy kompetentných orgánov, ako je napríklad Protimonopolný úrad SR. Ak sa tak nestane, minister dopravy by mal predložiť vláde nový návrh na investora, ktorým by malo byť konzorcium, ktoré skončilo v súťaži na druhom mieste, a to konzorcium okolo španielskej firmy Abertis.
FOTO:SITA