|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. septembra 2010
Bratislavské letisko bude mať nové cargo hangáre
Tagy: Bratislavské letisko
Dve neznáme firmy by mali do konca budúceho roku vybudovať na pozemkoch bratislavského letiska dočasné montované hangáre pre nákladnú leteckú dopravu. Súvisí to s tým, že na ...
Zdieľať
Foto: SITA/AP
BRATISLAVA 9. septembra (WEBNOVINY) - Dve neznáme firmy by mali do konca budúceho roku vybudovať na pozemkoch bratislavského letiska dočasné montované hangáre pre nákladnú leteckú dopravu. Súvisí to s tým, že na najväčšom slovenskom letisku stále chýba potrebná infraštruktúra pre nakládku a vykládku carga. "Majú podpísané zmluvy so zahraničnými leteckými spoločnosťami a dopravcami," informoval vo štvrtok odchádzajúci výkonný riaditeľ a predseda predstavenstva letiska v Bratislave Zdeněk Schraml.
Názvy firiem, s ktorými letisko nadviazalo spoluprácu ohľadom stavby hangárov, Schraml zatiaľ nechcel prezradiť. Vyslovil presvedčenie, že objem leteckej nákladnej prepravy sa bude zvyšovať, pôjde podľa neho o desiatky tisíc ton tovaru. "Hangáre nie sú na to, aby tam bol dlhodobo uskladnený tovar. Obrátkovosť tovaru je vysoká. Stačí tisíc metrov štvorcových a dokážete spraviť 60-70 tisíc ton carga do roka," dodal Schraml. Lietadlá na prepravu nákladu pritom vďaka limitom nedosahujú väčšiu hlučnosť ako osobné lietadlá.
Odstupujúci šéf letiska nechcel bližšie komentovať zámer vlády na vstup strategického investora s tým, že je to záležitosť nového manažmentu letiska. "Predchádzajúca vláda, ktorej nominanti sme boli my, sa sústredila na to, že všetko, čo je za hranicou letiska vo vnútri bude riešené prostriedkami štátneho rozpočtu, za podpory vlády. Vláda dala sľub, že to bude riešiť. Nemali sme problém, či budeme hľadať rýchlo peniaze na infraštruktúrne veci," dodal Schraml. Súčasná vláda podľa neho od začiatku hovorí, že na letisko má prísť strategický investor.
Riaditeľ marketingu a obchodu letiska Radek Zábranský povedal, že akcionárska štruktúra letiska nemá priamy vplyv na jeho výkony. "Letisko je natoľko svojbytný organizmus, že môže byť veľmi dobre vedené v štátnom aj súkromnom vlastníctve a naopak," uviedol Zábranský. Schraml pripomenul, že letisko samotné nevie prinútiť cestujúcich, aby využívali letisko. Je to podľa neho priestor pre cestovný ruch, obchod a firmy, operujúce v regióne. Prípadné prepojenie aktivít bratislavského a viedenského letiska nie je podľa Zábranského úplne reálna predstava. "V prípade viedenského letiska je viac ako 50 % cestujúcich tranzitných. Do Bratislavy neprídu, pretože potrebujú letieť ďalším lietadlom, ktoré letí o 40 minút," uviedol ďalej Zábranský.
Letisko v Bratislave by malo podľa neho v tomto roku prepraviť približne toľko cestujúcich ako vlani, teda okolo 1,7 milióna. K rekordným výkonom spred dvoch rokov, keď letisko vypravilo 2,2 mil. pasažierov, by sa malo vrátiť zhruba o dva roky. "Tento rok berieme viac menej ako stabilizačný. Strata 55 % výkonov sa nedá nahradiť z roka na rok, to je proste nereálne. Pokiaľ ide o návrat k výkonom z roku 2008, to má širší aspekt. Rozvoj leteckej dopravy je priamo úmerný rozvoju ekonomickej situácie v danom štáte," uviedol Zábranský.
Spoločnosť Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri SR od mája 2004, disponuje základným imaním vo výške 292,428 mil. eur. História letiska siaha do roku 1946. Letisko malo ku koncu júna 604 zamestnancov v pracovnom pomere. Zamestnanci v jednozmennej prevádzke mali od 1. februára do 31. mája štvordňový pracovný týždeň. Spoločnosť je v úplnom vlastníctve štátu, keď Fond národného majetku spravuje 52 % akcií a ministerstvo dopravy 48 % akcií.
SITA
Názvy firiem, s ktorými letisko nadviazalo spoluprácu ohľadom stavby hangárov, Schraml zatiaľ nechcel prezradiť. Vyslovil presvedčenie, že objem leteckej nákladnej prepravy sa bude zvyšovať, pôjde podľa neho o desiatky tisíc ton tovaru. "Hangáre nie sú na to, aby tam bol dlhodobo uskladnený tovar. Obrátkovosť tovaru je vysoká. Stačí tisíc metrov štvorcových a dokážete spraviť 60-70 tisíc ton carga do roka," dodal Schraml. Lietadlá na prepravu nákladu pritom vďaka limitom nedosahujú väčšiu hlučnosť ako osobné lietadlá.
Odstupujúci šéf letiska nechcel bližšie komentovať zámer vlády na vstup strategického investora s tým, že je to záležitosť nového manažmentu letiska. "Predchádzajúca vláda, ktorej nominanti sme boli my, sa sústredila na to, že všetko, čo je za hranicou letiska vo vnútri bude riešené prostriedkami štátneho rozpočtu, za podpory vlády. Vláda dala sľub, že to bude riešiť. Nemali sme problém, či budeme hľadať rýchlo peniaze na infraštruktúrne veci," dodal Schraml. Súčasná vláda podľa neho od začiatku hovorí, že na letisko má prísť strategický investor.
Riaditeľ marketingu a obchodu letiska Radek Zábranský povedal, že akcionárska štruktúra letiska nemá priamy vplyv na jeho výkony. "Letisko je natoľko svojbytný organizmus, že môže byť veľmi dobre vedené v štátnom aj súkromnom vlastníctve a naopak," uviedol Zábranský. Schraml pripomenul, že letisko samotné nevie prinútiť cestujúcich, aby využívali letisko. Je to podľa neho priestor pre cestovný ruch, obchod a firmy, operujúce v regióne. Prípadné prepojenie aktivít bratislavského a viedenského letiska nie je podľa Zábranského úplne reálna predstava. "V prípade viedenského letiska je viac ako 50 % cestujúcich tranzitných. Do Bratislavy neprídu, pretože potrebujú letieť ďalším lietadlom, ktoré letí o 40 minút," uviedol ďalej Zábranský.
Letisko v Bratislave by malo podľa neho v tomto roku prepraviť približne toľko cestujúcich ako vlani, teda okolo 1,7 milióna. K rekordným výkonom spred dvoch rokov, keď letisko vypravilo 2,2 mil. pasažierov, by sa malo vrátiť zhruba o dva roky. "Tento rok berieme viac menej ako stabilizačný. Strata 55 % výkonov sa nedá nahradiť z roka na rok, to je proste nereálne. Pokiaľ ide o návrat k výkonom z roku 2008, to má širší aspekt. Rozvoj leteckej dopravy je priamo úmerný rozvoju ekonomickej situácie v danom štáte," uviedol Zábranský.
Spoločnosť Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri SR od mája 2004, disponuje základným imaním vo výške 292,428 mil. eur. História letiska siaha do roku 1946. Letisko malo ku koncu júna 604 zamestnancov v pracovnom pomere. Zamestnanci v jednozmennej prevádzke mali od 1. februára do 31. mája štvordňový pracovný týždeň. Spoločnosť je v úplnom vlastníctve štátu, keď Fond národného majetku spravuje 52 % akcií a ministerstvo dopravy 48 % akcií.
SITA
Tagy: Bratislavské letisko