Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

29. apríla 2013

Bratislavské električky sa vrátia do tunela pod Hradom



BRATISLAVA 29. apríla (WEBNOVINY) – Električky sa opäť po vyše roku vracajú do tunela pod bratislavským Hradom, ktorý vlani vo februári uzavreli pre jeho nevyhovujúci technický stav. Linky č. 5 a 9 začnú cez tunel ...



Zdieľať
elektricka BRATISLAVA 29. apríla (WEBNOVINY) – Električky sa opäť po vyše roku vracajú do tunela pod bratislavským Hradom, ktorý vlani vo februári uzavreli pre jeho nevyhovujúci technický stav.


Linky č. 5 a 9 začnú cez tunel jazdiť v stredu 1. mája. Informovala o tom hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava Agáta Staneková počas prvej jazdy cez tunel, ktorú bratislavský dopravca zorganizoval pre médiá.

Električková linka č. 5 bude cez tunel jazdiť po rovnakej trase ako pred jeho uzavretím – teda smerom z Dúbravky cez Karlovu Ves, Nábrežie arm. gen. L. Svobodu, tunel, Obchodnú ulicu a Račianske mýto smerom do Rače a naopak.

Zmena bude na trase linky č. 9, tá bude jazdiť z Karlovej Vsi cez tunel, Námestie SNP a Kamenné námestie na Špitálsku, Trnavské mýto smerom do Ružinova a späť.

Tunel začali opravovať vlani koncom októbra, prieskum georadarom totiž odhalil praskliny v ostení. Rekonštrukcia tunela stála dopravný podnik takmer dva milióny eur. Náklady za rok 2012 boli 668 790 eur, práce a prieskumy v tomto roku stáli 1 287 530 eur, pričom ich dopravný podnik hradil len z vlastných zdrojov.


Opravili tunelové pásy

Ako informoval predseda predstavenstva spoločnosti Slovenské tunely Peter Ondroušek, v tuneli rekonštruovali 16 tunelových pásov, ktoré boli v zlom technickom stave a cez trhliny v nich presakovala na električkovú trať voda.

„ Najprv sa cementovou injektážou spevnila roztrúsená hornina za ostením, aby sa tunel staticky upevnil a potom sme sa v klenbe tunela pokúsili chemickou injektážou obmedziť priesaky vody nad električkovým vedením,“ vysvetlil postup opráv Ondroušek.

Vlani takto opravili dva tunelové pásy, v tomto roku prišlo na rad ďalších štrnásť. Tunel pod hradom je dlhý približne 800 metrov a je v ňom 81 tunelových pásov.


Voda môže robiť problém aj v budúcnosti

Ondroušek však pripustil, že i v budúcnosti sa môže stať, že voda bude robiť problémy v tých častiach, ktoré neboli teraz rekonštruované. Dopravný podnik so spoločnosťou Slovenské tunely preto hľadá riešenie, vďaka ktorému by nemuseli tunel pre rekonštrukciu odstavovať. Podľa Ondroušeka uvažujú nad nočnými opravami tunela, toto riešenie je však časovo i finančne náročnejšie.

Tunel pod Hradom rekonštruovali v roku 2010, vtedy však opravovali električkovú trať. Vlani vo februári ho museli opäť uzavrieť, keď v ostení zistili trhliny, ktoré mohli ohrozovať bezpečnosť v tuneli. Začali ho teda opravovať, tunel mali otvoriť opäť vlani v júli.

Úrad pre verejné obstarávanie však v tom čase preveroval postup dopravného podniku, ktorý začal rokovacie konanie bez zverejnenia. Rozhodnutie úrad vydal vlani v októbri, žiadne pochybenia nezistili. Tunel pod Hradom opravovala spoločnosť Slovenské tunely.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Dell vyrobil notebook určený špeciálne pre školy
<< predchádzajúci článok
Na PEVŠ o ďalšom vývoji v Latinskej Amerike