|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 17.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klaudia
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. februára 2012
Bratislavčania sa vlani najviac sťažovali na výtlky
Bratislavčania sa v minulom roku najviac sťažovali na výtlky a čistotu v meste. Ako agentúru SITA informoval hovorca primátora Ľubomír Andrassy, obyvatelia hlavného mesta podali vlani ...
Zdieľať
BRATISLAVA 23. februára (WEBNOVINY) - Bratislavčania sa v minulom roku najviac sťažovali na výtlky a čistotu v meste.
Ako agentúru SITA informoval hovorca primátora Ľubomír Andrassy, obyvatelia hlavného mesta podali vlani na vedenie samosprávy 163 sťažností, z toho na výtlky sa sťažovali 35-krát a na čistotu 26-krát.
Bratislavčania sa obracali na primátora Milana Ftáčnika aj s podnetmi týkajúcimi sa rušenia nočného pokoja či sťažnosťami na prieťahy pri vydávaní povolení.
Ako hovorca informoval, podnet možno mestu doručiť poštou, osobne či e-mailom. Pri elektronickom podaní ho však musí prísť sťažovateľ potvrdiť do piatich dní vlastným podpisom. Každá doručená sťažnosť musí byť vecne prešetrená, v roku 2011 šetrenie potvrdilo oprávnenosť 42 podaní.
V 27 prípadoch sa sťažností týkali kompetencií inej inštitúcie, preto ich mesto odstúpilo príslušnej mestskej časti, mestskej polícii či štátnej inštitúcii.
Informáciu o riešení sťažností podáva primátor
Ako Andrassy uviedol, vybavovanie bratislavských sťažností má pod kontrolou verejnosť. Informáciu o ich riešení totiž predkladá primátor každoročne na rokovanie mestského zastupiteľstva. Priestor na podávanie podnetov, hlavne na neetické či nezákonné konanie pracovníkov samosprávy, mesto od augusta rozšírilo o špeciálnu e-mailovú adresu korupcia@bratislava.sk.
Vytvorenie protikorupčnej adresy má pomôcť vedeniu hlavného mesta zlepšiť dôveru verejnosti k samospráve a má zvýšiť transparentnosť rozhodovania o dôležitých otázkach v meste. Na túto adresu možno podať podnet aj anonymne, v záujme ochrany sťažovateľa má priamy prístup k podaniam výlučne primátor mesta.
Ako agentúru SITA informoval hovorca primátora Ľubomír Andrassy, obyvatelia hlavného mesta podali vlani na vedenie samosprávy 163 sťažností, z toho na výtlky sa sťažovali 35-krát a na čistotu 26-krát.
Bratislavčania sa obracali na primátora Milana Ftáčnika aj s podnetmi týkajúcimi sa rušenia nočného pokoja či sťažnosťami na prieťahy pri vydávaní povolení.
Ako hovorca informoval, podnet možno mestu doručiť poštou, osobne či e-mailom. Pri elektronickom podaní ho však musí prísť sťažovateľ potvrdiť do piatich dní vlastným podpisom. Každá doručená sťažnosť musí byť vecne prešetrená, v roku 2011 šetrenie potvrdilo oprávnenosť 42 podaní.
V 27 prípadoch sa sťažností týkali kompetencií inej inštitúcie, preto ich mesto odstúpilo príslušnej mestskej časti, mestskej polícii či štátnej inštitúcii.
Informáciu o riešení sťažností podáva primátor
Ako Andrassy uviedol, vybavovanie bratislavských sťažností má pod kontrolou verejnosť. Informáciu o ich riešení totiž predkladá primátor každoročne na rokovanie mestského zastupiteľstva. Priestor na podávanie podnetov, hlavne na neetické či nezákonné konanie pracovníkov samosprávy, mesto od augusta rozšírilo o špeciálnu e-mailovú adresu korupcia@bratislava.sk.
Vytvorenie protikorupčnej adresy má pomôcť vedeniu hlavného mesta zlepšiť dôveru verejnosti k samospráve a má zvýšiť transparentnosť rozhodovania o dôležitých otázkach v meste. Na túto adresu možno podať podnet aj anonymne, v záujme ochrany sťažovateľa má priamy prístup k podaniam výlučne primátor mesta.