|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. februára 2013
Bratislava zvažuje zrušenie rekonštrukcie Hlavnej stanice
BRATISLAVA 27. februára (WEBNOVINY) – Predstaničné námestie a Hlavná stanica Bratislava možno nebudú vyzerať tak, ako to plánuje investor, spoločnosť Transprojekt, mesto zvažuje aj možnosť od projektu odstúpiť. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 27. februára (WEBNOVINY) – Predstaničné námestie a Hlavná stanica Bratislava možno nebudú vyzerať tak, ako to plánuje investor, spoločnosť Transprojekt, mesto zvažuje aj možnosť od projektu odstúpiť.
Bratislavskí mestskí poslanci chcú totiž hľadať alternatívu k súčasnému projektu rekonštrukcie Predstaničného námestia. Poznať tiež chcú následky možného ukončenia alebo zániku súčasnej zmluvy s investorom.
Poslanci preto na návrh Jozefa Uhlera (SDKÚ-DS) dnes požiadali primátora Milana Ftáčnika, aby dal do konca apríla vypracovať právnu analýzu ukončenia alebo zániku Zmluvy o budúcej kúpnej zmluve s investorom, spoločnosťou Transprojekt.
Poslanci tiež požiadali primátora, aby začal rokovať s ministerstvom dopravy o možnostiach zaradenia projektu hlavnej stanice do Operačného programu Doprava na obdobie 2014 – 2020. Primátor s hlavnou architektkou Ingrid Konrád majú zatiaľ vytipovať dočasné opatrenia, ako priestor pred hlavnou stanicou zveľadiť.
„ Niečo bude trvať, kým sa to sprocesuje a spraví sa projektová dokumentácia, zatiaľ by námestie malo nejak vyzerať. Preto by mala architektka vytipovať lokálne opatrenia, na ktoré máme peniaze, a ktoré dokážeme spraviť tak, aby predstaničný priestor nebol hanbou mesta,“ vysvetlil Uhler svoj návrh.
Transprojekt má po jedenástich rokoch povolenie
Mať alternatívu k existujúcemu projektu sa pozdáva aj poslancovi Jánovi Hrčkovi.
Podľa neho skôr než poslanci odsúhlasia dodatok, mali by mať o ňom viac informácií.
„Pred ôsmimi mesiacmi sme chceli dať projektu čas. Len poslanci majú pocit, že aj napriek ďalšiemu času sa projekt nehýbe, sú skeptickí,“ uviedol Hrčka. Oliver Kríž (NEKA) nazval súčasný vzťah s investorom „vzťahovou agóniou“ a podľa neho by ju nemali predlžovať ďalšími dodatkami.
Projekt prišiel pred poslancami obhájiť investor. Konateľ spoločnosti Transprojekt Igor Ballo uviedol, že majú predstavu, ako projekt budú robiť a po takmer jedenástich rokoch i povolenie. Spomínal tiež štúdie z oblasti geológie či dopravy, ktoré dal investor vypracovať. Námestie F. Liszta a okolie stanice podľa Balla preskúmali aj archeológovia, ktorí zhodnotili možnosti výskytu nálezov v lokalite. Podľa Balla ich vyjadrenia boli pozitívne.
Projekt rekonštrukcie trvá už vyše 10 rokov
Ftáčnik pôvodne poslancom predložil návrh na uzavretie dodatku k platnej Zmluve o budúcej kúpnej zmluve, ktorú ma mesto s Transprojektom uzavretú.
Tá mala byť doplnená o práva a záväzky pre investora, presný harmonogram prác i garancie pre mesto. Dodatok bol výsledkom rokovania primátora s konateľom spoločnosti Transprojekt Igorom Ballom.
Projekt rekonštrukcie Predstaničného námestia a Hlavnej stanice Bratislava trvá už vyše desať rokov. Investor projektu, spoločnosť Transprojekt, má do roku 2016 vybudovať pri stanici infraštruktúru, cesty a križovatky. Postaviť má tiež novú železničnú stanicu, tá pritom musí byť v plnej prevádzke a opäť má získať svoj pôvodný historický ráz.
Vybudovať má tiež novú električkovú trať, ktorá by mala zachádzať pod novú staničnú halu. Pribudnúť by mal podchod pre peších na Šancovej a Pražskej ulici, investor má vybudovať prístupovú halu k nástupištiam, zrekonštruovať Múzeum dopravy či upraviť terén v okolí stanice. Obchodné centrum, ktoré tam investor plánuje vybudovať, môže začať stavať až po tom, ako budú naplnené vyvolané investície pre mesto a Železnice SR.
Bratislavskí mestskí poslanci chcú totiž hľadať alternatívu k súčasnému projektu rekonštrukcie Predstaničného námestia. Poznať tiež chcú následky možného ukončenia alebo zániku súčasnej zmluvy s investorom.
Poslanci preto na návrh Jozefa Uhlera (SDKÚ-DS) dnes požiadali primátora Milana Ftáčnika, aby dal do konca apríla vypracovať právnu analýzu ukončenia alebo zániku Zmluvy o budúcej kúpnej zmluve s investorom, spoločnosťou Transprojekt.
Poslanci tiež požiadali primátora, aby začal rokovať s ministerstvom dopravy o možnostiach zaradenia projektu hlavnej stanice do Operačného programu Doprava na obdobie 2014 – 2020. Primátor s hlavnou architektkou Ingrid Konrád majú zatiaľ vytipovať dočasné opatrenia, ako priestor pred hlavnou stanicou zveľadiť.
„ Niečo bude trvať, kým sa to sprocesuje a spraví sa projektová dokumentácia, zatiaľ by námestie malo nejak vyzerať. Preto by mala architektka vytipovať lokálne opatrenia, na ktoré máme peniaze, a ktoré dokážeme spraviť tak, aby predstaničný priestor nebol hanbou mesta,“ vysvetlil Uhler svoj návrh.
Transprojekt má po jedenástich rokoch povolenie
Mať alternatívu k existujúcemu projektu sa pozdáva aj poslancovi Jánovi Hrčkovi.
Podľa neho skôr než poslanci odsúhlasia dodatok, mali by mať o ňom viac informácií.
„Pred ôsmimi mesiacmi sme chceli dať projektu čas. Len poslanci majú pocit, že aj napriek ďalšiemu času sa projekt nehýbe, sú skeptickí,“ uviedol Hrčka. Oliver Kríž (NEKA) nazval súčasný vzťah s investorom „vzťahovou agóniou“ a podľa neho by ju nemali predlžovať ďalšími dodatkami.
Projekt prišiel pred poslancami obhájiť investor. Konateľ spoločnosti Transprojekt Igor Ballo uviedol, že majú predstavu, ako projekt budú robiť a po takmer jedenástich rokoch i povolenie. Spomínal tiež štúdie z oblasti geológie či dopravy, ktoré dal investor vypracovať. Námestie F. Liszta a okolie stanice podľa Balla preskúmali aj archeológovia, ktorí zhodnotili možnosti výskytu nálezov v lokalite. Podľa Balla ich vyjadrenia boli pozitívne.
Projekt rekonštrukcie trvá už vyše 10 rokov
Ftáčnik pôvodne poslancom predložil návrh na uzavretie dodatku k platnej Zmluve o budúcej kúpnej zmluve, ktorú ma mesto s Transprojektom uzavretú.
Tá mala byť doplnená o práva a záväzky pre investora, presný harmonogram prác i garancie pre mesto. Dodatok bol výsledkom rokovania primátora s konateľom spoločnosti Transprojekt Igorom Ballom.
Projekt rekonštrukcie Predstaničného námestia a Hlavnej stanice Bratislava trvá už vyše desať rokov. Investor projektu, spoločnosť Transprojekt, má do roku 2016 vybudovať pri stanici infraštruktúru, cesty a križovatky. Postaviť má tiež novú železničnú stanicu, tá pritom musí byť v plnej prevádzke a opäť má získať svoj pôvodný historický ráz.
Vybudovať má tiež novú električkovú trať, ktorá by mala zachádzať pod novú staničnú halu. Pribudnúť by mal podchod pre peších na Šancovej a Pražskej ulici, investor má vybudovať prístupovú halu k nástupištiam, zrekonštruovať Múzeum dopravy či upraviť terén v okolí stanice. Obchodné centrum, ktoré tam investor plánuje vybudovať, môže začať stavať až po tom, ako budú naplnené vyvolané investície pre mesto a Železnice SR.