|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. júla 2009
Bratislava zjednosmerní časť komunikácií
Mesto Bratislava plánuje zjednosmerniť niektoré komunikácie vo svojej správe. Týka sa to najmä komunikácií I. a II. triedy, pozornosť sa však sústredí aj na prejazdné úseky ciest I. - III. triedy. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 29. júla (WEBNOVINY) - Mesto Bratislava plánuje zjednosmerniť niektoré komunikácie vo svojej správe. Týka sa to najmä komunikácií I. a II. triedy, pozornosť sa však sústredí aj na prejazdné úseky ciest I. - III. triedy. Zvyšovanie počtu áut v hlavnom meste za posledných desať až 15 rokov totiž znižuje priepustnosť ciest a križovatiek a doprava tak zaznamenáva na mnohých miestach značné problémy. "Zjednosmernením komunikácií by sa zvýšila ich priepustnosť a odstránili by sa zbytočné dopravné zápchy a státia," povedal na dnešnej tlačovej besede zástupca riaditeľky bratislavského magistrátu Ján Zachar. Ktoré cesty by sa v budúcnosti mali stať jednosmernými, však zatiaľ nie je známe. Mesto si chce nechať najprv vypracovať analýzu, ktorá by mohla stáť okolo 30-tisíc eur. Na základe jej výsledkov by malo byť jasné, ktoré komunikácie je pre zlepšenie dopravy nevyhnutné zjednosmerniť. Vypísanie tendra a vypracovanie tejto analýzy by podľa predbežných odhadov malo trvať od posledného kvartálu tohto roka do približne polovice roka 2010. Konkrétne ulice by sa mali následne začať zjednosmerňovať v druhom polroku 2010, prípadne v roku 2011.
Mesto si však podľa Zachara uvedomuje, že takýto krok nebude "všeliekom". Tým by malo byť vybudovanie plánovaného nosného koľajového systému. "Jednosmerky sú len nástrojom, ako riešiť situáciu," povedal Zachar. Tieto plány však nie sú prvými, ktorými sa mesto snaží dopomôcť k zvýšeniu plynulosti a priepustnosti dopravy. V minulosti napríklad niektoré cesty rozširovalo, pribudli ďalšie odbočovacie pruhy, kruhové križovatky či cestná svetelná signalizácia. "Bolo to ale finančne náročnejšie. Zjednosmernenie je vyšší level," konštatoval Zachar. Prvý námestník primátora Milan Cílek zároveň upozorňuje, že zjednosmernenie komunikácií by mohlo mať aj ďalšie výhody. Napríklad by sa mohli časom vybudovať ďalšie pruhy, rozšíriť cyklotrasy alebo by mohli pribudnúť ďalšie parkovacie miesta.
SITA
Mesto si však podľa Zachara uvedomuje, že takýto krok nebude "všeliekom". Tým by malo byť vybudovanie plánovaného nosného koľajového systému. "Jednosmerky sú len nástrojom, ako riešiť situáciu," povedal Zachar. Tieto plány však nie sú prvými, ktorými sa mesto snaží dopomôcť k zvýšeniu plynulosti a priepustnosti dopravy. V minulosti napríklad niektoré cesty rozširovalo, pribudli ďalšie odbočovacie pruhy, kruhové križovatky či cestná svetelná signalizácia. "Bolo to ale finančne náročnejšie. Zjednosmernenie je vyšší level," konštatoval Zachar. Prvý námestník primátora Milan Cílek zároveň upozorňuje, že zjednosmernenie komunikácií by mohlo mať aj ďalšie výhody. Napríklad by sa mohli časom vybudovať ďalšie pruhy, rozšíriť cyklotrasy alebo by mohli pribudnúť ďalšie parkovacie miesta.
SITA