|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. septembra 2012
Bratislava zavedie jednotné pravidlá pre parkovanie
Bratislavskí poslanci dnes schválili základné pravidlá a zásady parkovacej politiky v hlavnom meste. Poslanci poverili bratislavského primátora ...
Zdieľať
Ilustračné foto: SITA/Ľudovít VaniherBRATISLAVA 27. septembra (WEBNOVINY) – Bratislavskí poslanci dnes schválili základné pravidlá a zásady parkovacej politiky v hlavnom meste.
Poslanci poverili bratislavského primátora Milana Ftáčnika prípravou všeobecne záväzného nariadenia o parkovaní na území hlavného mesta a tiež prípravou krokov, ktoré majú zabezpečiť parkovaciu politiku na území mesta v spolupráci s mestskými časťami.
Návrh parkovacej politiky má zaviesť jasné a jednotné pravidlá pre rezidentov aj návštevníkov mesta. Podľa bratislavského primátora má parkovacia politika viesť obyvateľov k využívaniu alternatívnej dopravy, teda verejnej dopravy, bicyklov či pešej chôdze.
Na území hlavného mesta bude zavedený systém rezidentského parkovania, ktorý zvýhodňuje občanov s trvalým pobytom v meste. Princípy parkovania sa zjednotia na celom území mesta tak, aby boli zrozumiteľné. Mestské časti si v lokalitách s vysokou atraktivitou vytvoria po dohode s mestom ďalšie zóny plateného parkovania. Vyhradené parkovanie postupne nahradí rezidentské parkovanie, okrem zdravotne ťažko postihnutých, taxi služby a diplomatických vozidiel.
Rozdelenie parkovania
Parkovanie v hlavnom meste bude rozdelené na rezidentské parkovanie pre obyvateľov vo vyhradenej zóne, spoplatnené krátkodobé parkovanie, spoplatnené celodenné parkovanie, na parkovacie miesta na verejných, súkromných parkoviskách a v parkovacích domov a na neregulované, voľné parkovacie miesta a státia na cestách.
Na rezidentských parkovacích miestach budú môcť v čase od 18:00 do 8:00 parkovať iba vodiči s trvalým pobytom v zóne, nerezidenti budú môcť v tom čase parkovať len na miestach, ktoré nie sú vyhradené pre rezidentov. Zóny rezidenčného parkovania budú označené dopravným značením.
V čase od 8:00 do 18:00 je parkovanie pre rezidentov vo vyhradenej zóne bezplatné. Ostatní vodiči tam môžu parkovať bez obmedzenia, ak nie je miesto spoplatnené na krátkodobé alebo celodenné parkovanie. Majiteľ rezidentskej karty, ktorú vydá príslušná mestská časť, bude oprávnený za poplatok stáť na vyznačených rezidentských miestach bezplatne počas celého dňa, primárne však od 18:00 do 8:00.
Rezident si zaplatí 20 eur
Poplatok za ročnú rezidentskú kartu alebo nálepku je 20 eur a majiteľ ju musí mať umiestnenú v aute na viditeľnom mieste.
Vo vyťažených parkovacích zónach bude parkovanie spoplatnené a rozdelené na krátkodobé a celodenné, ktoré budú označené dopravným značením.
Krátkodobé státie bude možné maximálne na dve hodiny. Poplatky za parkovanie stanoví osobitný predpis.
Výnosy z poplatkov za parkovanie pôjdu do fondu dopravy a použijú sa na financovanie projektov, ktoré skvalitnia cestnú infraštruktúru, pôjdu na rozvoj verejnej a iných ekologických foriem dopravy, či na rozširovanie parkovacích kapacít. Mesto pripraví projekty na vybudovanie záchytných parkovísk na okraji mesta s napojením na mestskú hromadnú dopravu.
Úlohou mesta a mestských častí bude vybudovanie hromadných parkovísk a parkovacích domov. Ďalšou úlohou mesta bude skvalitniť mestskú hromadnú dopravu, vyhradiť jazdné pruhy pre verejnú dopravu či zrýchlené pruhy pre autá s viacčlennou posádkou.
Slovenská metropola sa zameria na budovanie cyklotrás a tiež systém požičiavania mestských bicyklov či zlepšenie podmienok pre pešiu chôdzu.
Poslanci poverili bratislavského primátora Milana Ftáčnika prípravou všeobecne záväzného nariadenia o parkovaní na území hlavného mesta a tiež prípravou krokov, ktoré majú zabezpečiť parkovaciu politiku na území mesta v spolupráci s mestskými časťami.
Návrh parkovacej politiky má zaviesť jasné a jednotné pravidlá pre rezidentov aj návštevníkov mesta. Podľa bratislavského primátora má parkovacia politika viesť obyvateľov k využívaniu alternatívnej dopravy, teda verejnej dopravy, bicyklov či pešej chôdze.
Na území hlavného mesta bude zavedený systém rezidentského parkovania, ktorý zvýhodňuje občanov s trvalým pobytom v meste. Princípy parkovania sa zjednotia na celom území mesta tak, aby boli zrozumiteľné. Mestské časti si v lokalitách s vysokou atraktivitou vytvoria po dohode s mestom ďalšie zóny plateného parkovania. Vyhradené parkovanie postupne nahradí rezidentské parkovanie, okrem zdravotne ťažko postihnutých, taxi služby a diplomatických vozidiel.
Rozdelenie parkovania
Parkovanie v hlavnom meste bude rozdelené na rezidentské parkovanie pre obyvateľov vo vyhradenej zóne, spoplatnené krátkodobé parkovanie, spoplatnené celodenné parkovanie, na parkovacie miesta na verejných, súkromných parkoviskách a v parkovacích domov a na neregulované, voľné parkovacie miesta a státia na cestách.
Na rezidentských parkovacích miestach budú môcť v čase od 18:00 do 8:00 parkovať iba vodiči s trvalým pobytom v zóne, nerezidenti budú môcť v tom čase parkovať len na miestach, ktoré nie sú vyhradené pre rezidentov. Zóny rezidenčného parkovania budú označené dopravným značením.
V čase od 8:00 do 18:00 je parkovanie pre rezidentov vo vyhradenej zóne bezplatné. Ostatní vodiči tam môžu parkovať bez obmedzenia, ak nie je miesto spoplatnené na krátkodobé alebo celodenné parkovanie. Majiteľ rezidentskej karty, ktorú vydá príslušná mestská časť, bude oprávnený za poplatok stáť na vyznačených rezidentských miestach bezplatne počas celého dňa, primárne však od 18:00 do 8:00.
Rezident si zaplatí 20 eur
Poplatok za ročnú rezidentskú kartu alebo nálepku je 20 eur a majiteľ ju musí mať umiestnenú v aute na viditeľnom mieste.
Vo vyťažených parkovacích zónach bude parkovanie spoplatnené a rozdelené na krátkodobé a celodenné, ktoré budú označené dopravným značením.
Krátkodobé státie bude možné maximálne na dve hodiny. Poplatky za parkovanie stanoví osobitný predpis.
Výnosy z poplatkov za parkovanie pôjdu do fondu dopravy a použijú sa na financovanie projektov, ktoré skvalitnia cestnú infraštruktúru, pôjdu na rozvoj verejnej a iných ekologických foriem dopravy, či na rozširovanie parkovacích kapacít. Mesto pripraví projekty na vybudovanie záchytných parkovísk na okraji mesta s napojením na mestskú hromadnú dopravu.
Úlohou mesta a mestských častí bude vybudovanie hromadných parkovísk a parkovacích domov. Ďalšou úlohou mesta bude skvalitniť mestskú hromadnú dopravu, vyhradiť jazdné pruhy pre verejnú dopravu či zrýchlené pruhy pre autá s viacčlennou posádkou.
Slovenská metropola sa zameria na budovanie cyklotrás a tiež systém požičiavania mestských bicyklov či zlepšenie podmienok pre pešiu chôdzu.