|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. augusta 2010
Bratislava víta variant A rýchlostnej cesty R7
Hlavné mesto víta rozhodnutie ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácii o zmene trasy výstavby rýchlostnej cesty R7 z variantu C na variant A. Pre agentúru SITA to ...
Zdieľať
Foto: SITA/Tomáš Benedikovič
BRATISLAVA 26. augusta (SITA) - Hlavné mesto víta rozhodnutie ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácii o zmene trasy výstavby rýchlostnej cesty R7 z variantu C na variant A. Pre agentúru SITA to uviedla hovorkyňa primátora Beatrice Szabóová Vedenie Bratislavy podľa nej na rokovaniach, vo všetkých svojich stanoviskách a v dokumentáciách k projektu žiadalo uplatnenie variantu A. Ak by sa totiž pokračovalo v príprave a následne aj realizácii variantu C, podľa Szabóovej to negatívne ovplyvní život viac ako 100-tisíc Bratislavčanov. "Variant A, doplnený o privádzač Ketelec – Bajkalská totiž diverzifikuje dopravu cez hranice mesta do dvoch trás, z ktorých hlavná prechádza inak nevyužiteľným územím medzi Slovnaftom a prístavom až po stredný dopravný okruh na Bajkalskej ulici s možnosťou rozptylu do štyroch smerov," uviedla Szabóová Tým sa podľa nej do značnej miery odľahčí biskupická radiála, ktorú nepretržite využívajú predovšetkým obyvatelia mestských častí Podunajské Biskupice, Vrakuňa a čiastočne i Ružinov, a rovnako Slovnaftská ulica, ako os budúceho rozvojového územia s novým dopravným potenciálom.
Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) rozhodol o zmene trasy výstavby spomínaného úseku cesty preto, lebo variant A, vedúci južnejšie od Rovinky a Dunajskej Lužnej, je podľa neho výhodnejší z viacerých hľadísk. Je v súlade s územnými plánmi Bratislavského samosprávneho kraja a Bratislavy. Jeho efektívnosť sa má zvýšiť po predpokladanom napojení komunikácie nielen na budúcu diaľnicu D4, ale aj na súčasnú D1 vedúcu v hlavnom meste cez Prístavný most. Zároveň predpokladá, že 7-kilometrový úsek rýchlostnej cesty R7 Bratislava - Dunajská Lužná by mohol byť dokončený najneskôr začiatkom roka 2014. Konečný termín bude podľa neho závisieť od postupu výstavby cesty. Rýchlostná cesta má odľahčiť značne preťaženú cestu prvej triedy z Bratislavy na Šamorín a Dunajskú Stredu. Nová trasa je podľa ministra stabilizovaná, prešla posúdením vplyvu na životné prostredie.
Hlavné mesto považuje doterajší variant C za nedostatočný z dopravného hľadiska i z hľadiska jeho vplyvov na obyvateľstvo, dokonca horší ako nulový variant (súčasný stav), a vzhľadom na nadmerné zaťaženie ulice Svornosti za neprijateľný. "Komunikácie mestských častí by boli neúmerne preťažované, a to ešte vo vyššej miere ako je to dnes. Obyvatelia Podunajských Biskupíc sú už dnes v komplikovanej situácii pri každodennom cestovaní v čase špičky," uviedla Szabóová
Výstavba R7 z Bratislavy južným Slovenskom do Lučenca by podľa prepočtov Národnej diaľničnej spoločnosti podľa variantu A stála 72 mil. eur a podľa variantu C 76 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. So zmenou trasy vyslovili nesúhlas starostovia obcí pri Bratislave a ministrovi napísali list.
Bývalý minister dopravy a v súčasnosti poslanec Ľubomír Vážny (Smer-SD) v uplynulých dňoch informoval, že začatie výstavby úseku R7 Bratislava - Dunajská Lužná sa v dôsledku zmeny trasy oddiali za terajšie volebné obdobie. Ministerstvo životného prostredia skončilo posudzovanie vplyvov oboch variantov stavby na ekológiu vlani v máji. "Vo svojom záverečnom stanovisku neurčilo jednoznačne výsledný variant, toto rozhodnutie prenechalo na ministerstvo dopravy," uviedol Vážny. Ako dnes uviedol, je potrebné zdôrazniť, že najvýznamnejším faktom zrušenia už rozpracovaného variantu C a jeho výhody oproti variantu A je strata času približne tri roky a podstatne vyššie náklady, ako aj horšia obslužnosť územia. Nedoriešené enviroproblémy môžu podľa neho výstavbu oddialiť aj o viac ako už avizované tri roky. Variant C je podľa neho samostatne užívaniaschopný, bez potreby prípravy a výstavby ďalšej približne sedemkilometrovej štvorpruhovej cesty cez Slovnaft ako pri variante A.
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) pre zmenu trasy cesty zrušila tender na dokumentáciu stavebného zámeru a pre územné rozhodnutie stavby. NDS zatiaľ predpokladala, že stavba spomínaného úseku R7 by sa mohla začať koncom roku 2012 a dokončená by mala byť v októbri 2015.
SITA
Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) rozhodol o zmene trasy výstavby spomínaného úseku cesty preto, lebo variant A, vedúci južnejšie od Rovinky a Dunajskej Lužnej, je podľa neho výhodnejší z viacerých hľadísk. Je v súlade s územnými plánmi Bratislavského samosprávneho kraja a Bratislavy. Jeho efektívnosť sa má zvýšiť po predpokladanom napojení komunikácie nielen na budúcu diaľnicu D4, ale aj na súčasnú D1 vedúcu v hlavnom meste cez Prístavný most. Zároveň predpokladá, že 7-kilometrový úsek rýchlostnej cesty R7 Bratislava - Dunajská Lužná by mohol byť dokončený najneskôr začiatkom roka 2014. Konečný termín bude podľa neho závisieť od postupu výstavby cesty. Rýchlostná cesta má odľahčiť značne preťaženú cestu prvej triedy z Bratislavy na Šamorín a Dunajskú Stredu. Nová trasa je podľa ministra stabilizovaná, prešla posúdením vplyvu na životné prostredie.
Hlavné mesto považuje doterajší variant C za nedostatočný z dopravného hľadiska i z hľadiska jeho vplyvov na obyvateľstvo, dokonca horší ako nulový variant (súčasný stav), a vzhľadom na nadmerné zaťaženie ulice Svornosti za neprijateľný. "Komunikácie mestských častí by boli neúmerne preťažované, a to ešte vo vyššej miere ako je to dnes. Obyvatelia Podunajských Biskupíc sú už dnes v komplikovanej situácii pri každodennom cestovaní v čase špičky," uviedla Szabóová
Výstavba R7 z Bratislavy južným Slovenskom do Lučenca by podľa prepočtov Národnej diaľničnej spoločnosti podľa variantu A stála 72 mil. eur a podľa variantu C 76 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. So zmenou trasy vyslovili nesúhlas starostovia obcí pri Bratislave a ministrovi napísali list.
Bývalý minister dopravy a v súčasnosti poslanec Ľubomír Vážny (Smer-SD) v uplynulých dňoch informoval, že začatie výstavby úseku R7 Bratislava - Dunajská Lužná sa v dôsledku zmeny trasy oddiali za terajšie volebné obdobie. Ministerstvo životného prostredia skončilo posudzovanie vplyvov oboch variantov stavby na ekológiu vlani v máji. "Vo svojom záverečnom stanovisku neurčilo jednoznačne výsledný variant, toto rozhodnutie prenechalo na ministerstvo dopravy," uviedol Vážny. Ako dnes uviedol, je potrebné zdôrazniť, že najvýznamnejším faktom zrušenia už rozpracovaného variantu C a jeho výhody oproti variantu A je strata času približne tri roky a podstatne vyššie náklady, ako aj horšia obslužnosť územia. Nedoriešené enviroproblémy môžu podľa neho výstavbu oddialiť aj o viac ako už avizované tri roky. Variant C je podľa neho samostatne užívaniaschopný, bez potreby prípravy a výstavby ďalšej približne sedemkilometrovej štvorpruhovej cesty cez Slovnaft ako pri variante A.
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) pre zmenu trasy cesty zrušila tender na dokumentáciu stavebného zámeru a pre územné rozhodnutie stavby. NDS zatiaľ predpokladala, že stavba spomínaného úseku R7 by sa mohla začať koncom roku 2012 a dokončená by mala byť v októbri 2015.
SITA