|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 3.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Oldrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. apríla 2021
Bratislava spojí tri námestia do nového Živého námestia, parkovanie vyrieši podzemná garáž
Tagy: Kamenné námestie Námestie Nežnej revolúcie v Bratislave Námestie SNP v Bratislave verejné priestory Živé námestie
Magistrát Bratislavy v stredu predstavil budúcu podobu Živého námestia, ktoré ma vzniknúť spojením Námestia SNP, Námestie Nežnej revolúcie a Kamenného námestia. „Medzinárodnú ...
Zdieľať
7.4.2021 (Webnoviny.sk) - Magistrát Bratislavy v stredu predstavil budúcu podobu Živého námestia, ktoré ma vzniknúť spojením Námestia SNP, Námestie Nežnej revolúcie a Kamenného námestia.
„Medzinárodnú architektonickú súťaž vyhlásilo hlavné mesto a Metropolitný inštitút Bratislavy (MIB) formou súťažného dialógu a prvé miesto vyhral nemecký ateliér Loidl a štúdio BPT ako konzultanti na dopravu," uviedol primátor Bratislavy Matúš Vallo na stredajšej tlačovej konferencii.
„Odhadovaný rozpočet na túto rekonštrukciu je 20 mil. eur, pričom viac ako štvrtinu bude tvoriť podzemná garáž na Kamennom námestí a súčasťou projektu je aj výmena a rekonštrukcia električkových koľají," doplnil Vallo s tým, že ukončenie výstavby nového námestia odhaduje na roky 2024 - 2025.
Ako ďalej uviedol primátor, ide o jeden z hlavných projektov mesta v rámci obnovy verejných priestranstiev, na príprave ktorého pracovali dva roky.
„Návrh ponúka kvalitnejší priestor na stretávanie sa ľudí, rieši komplexnú a komplikovanú dopravnú situáciu a pristupuje správne aj k mnohým klimatickým nárokom," skonštatoval Vallo s tým, že na novom námestí bude o tisíc metrov štvorcových viac zelene ako na pôvodnom, odstránia zbytočné bariéry a vrátia sem kamennú dlažbu, ktorá patri do tejto časti mesta, pričom všetky zmeny budú vychádzať z Manuálu verejných priestorov MIB.
Zásadné zmeny nastanú aj v doprave, ktorá bude na budúcom námestí výrazne obmedzená. „Doprava v hornej časti SNP bude prísnejšie regulovaná a nebude už možné prejsť medzi Štúrovou ulicou a priestorom pred terajším Priorom," vysvetlil Vallo.
Na Kamenné námestie a Námestie SNP sa má postupne presunúť aj trolejbusová doprava, električkové koľaje budú zrekonštruované.
„V tomto verejnom priestore stlmíme tranzitnú dopravu prerušením priameho prejazdu individuálnych vozidiel medzi Špitálskou a Štúrovou ulicou. Nová organizácia dopravy, samozrejme, naďalej zabezpečí individuálnu dostupnosť dopravou pre rezidentov a návštevníkov," vysvetlili zástupcovia magistrátu.
V poslednej fáze obnovy Živého námestia pribudne podzemná garáž na Kamennom námestí s 500 parkovacími miestami, ktorá bude vo vlastníctve mesta.
„Je pre nás dôležité mať parkovacie miesta v tejto oblasti a riešiť problémy s parkovaním návštevníkov aj rezidentov," uzavrel Vallo.
Zdroj: Webnoviny.sk - Bratislava spojí tri námestia do nového Živého námestia, parkovanie vyrieši podzemná garáž © SITA Všetky práva vyhradené.
„Medzinárodnú architektonickú súťaž vyhlásilo hlavné mesto a Metropolitný inštitút Bratislavy (MIB) formou súťažného dialógu a prvé miesto vyhral nemecký ateliér Loidl a štúdio BPT ako konzultanti na dopravu," uviedol primátor Bratislavy Matúš Vallo na stredajšej tlačovej konferencii.
Obnova za dvadsať miliónov eur
„Odhadovaný rozpočet na túto rekonštrukciu je 20 mil. eur, pričom viac ako štvrtinu bude tvoriť podzemná garáž na Kamennom námestí a súčasťou projektu je aj výmena a rekonštrukcia električkových koľají," doplnil Vallo s tým, že ukončenie výstavby nového námestia odhaduje na roky 2024 - 2025.
Ako ďalej uviedol primátor, ide o jeden z hlavných projektov mesta v rámci obnovy verejných priestranstiev, na príprave ktorého pracovali dva roky.
„Návrh ponúka kvalitnejší priestor na stretávanie sa ľudí, rieši komplexnú a komplikovanú dopravnú situáciu a pristupuje správne aj k mnohým klimatickým nárokom," skonštatoval Vallo s tým, že na novom námestí bude o tisíc metrov štvorcových viac zelene ako na pôvodnom, odstránia zbytočné bariéry a vrátia sem kamennú dlažbu, ktorá patri do tejto časti mesta, pričom všetky zmeny budú vychádzať z Manuálu verejných priestorov MIB.
Zásadné zmeny nastanú aj v doprave, ktorá bude na budúcom námestí výrazne obmedzená. „Doprava v hornej časti SNP bude prísnejšie regulovaná a nebude už možné prejsť medzi Štúrovou ulicou a priestorom pred terajším Priorom," vysvetlil Vallo.
Garáž s päťsto miestami
Na Kamenné námestie a Námestie SNP sa má postupne presunúť aj trolejbusová doprava, električkové koľaje budú zrekonštruované.
„V tomto verejnom priestore stlmíme tranzitnú dopravu prerušením priameho prejazdu individuálnych vozidiel medzi Špitálskou a Štúrovou ulicou. Nová organizácia dopravy, samozrejme, naďalej zabezpečí individuálnu dostupnosť dopravou pre rezidentov a návštevníkov," vysvetlili zástupcovia magistrátu.
V poslednej fáze obnovy Živého námestia pribudne podzemná garáž na Kamennom námestí s 500 parkovacími miestami, ktorá bude vo vlastníctve mesta.
„Je pre nás dôležité mať parkovacie miesta v tejto oblasti a riešiť problémy s parkovaním návštevníkov aj rezidentov," uzavrel Vallo.
Zdroj: Webnoviny.sk - Bratislava spojí tri námestia do nového Živého námestia, parkovanie vyrieši podzemná garáž © SITA Všetky práva vyhradené.
Tagy: Kamenné námestie Námestie Nežnej revolúcie v Bratislave Námestie SNP v Bratislave verejné priestory Živé námestie
nasledujúci článok >>
Sulík tvrdí, že v programovom vyhlásení vlády je viacero vecí, ktoré chcú zmeniť. SaS spíše návrhy
Sulík tvrdí, že v programovom vyhlásení vlády je viacero vecí, ktoré chcú zmeniť. SaS spíše návrhy
<< predchádzajúci článok
Asociácia hotelov a reštaurácií víta milióny eur pre cestovný ruch, najviac by však pomohlo otvorenie prevádzok
Asociácia hotelov a reštaurácií víta milióny eur pre cestovný ruch, najviac by však pomohlo otvorenie prevádzok