|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. septembra 2013
Bratislava sa s Košicami spojí neskôr, ako sa predpokladá
Dokončenie chýbajúcich úsekov na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Košicami sa môže predĺžiť z plánovaného roku 2019 o jeden až tri roky. Uviedol to vo štvrtok na tlačovej besede ...
Zdieľať
BRATISLAVA 26. septembra (WEBNOVINY) - Dokončenie chýbajúcich úsekov na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Košicami sa môže predĺžiť z plánovaného roku 2019 o jeden až tri roky.
Uviedol to vo štvrtok na tlačovej besede riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo (IDH) Ondrej Matej s tým, že výdavky na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest sa v budúcom roku majú znížiť a pre neuzavreté tendre sa nezačali práce na viacerých úsekoch hlavnej domácej diaľnice.
"V kombinácii krátených výdavkov so situáciou, že aj po novele zákona o verejnom obstarávaní sa nerozhodli tendre a stojí výstavba, odhadujeme termín 2020 až 2022. Ak bude pokračovať krátenie, nemáme šancu," povedal Matej o termíne dokončenia hlavnej domácej diaľnice.
Myslí si, že termín ukončenia D1 medzi Bratislavou a Košicami v roku 2019 je ešte stále dodržateľný, ale na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest by podľa neho muselo ísť ročne okolo 1,6 mld. eur. Podľa prvého návrhu štátneho rozpočtu na budúci rok by mali výdavky ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja dosiahnuť 2,149 mld. eur. V porovnaní s minulým rokom je to takmer o 127 mil. eur, resp. o 5,6 % menej.
"To už nie je ani pribrzdenie, to je čistý škrt. Je to taká veľká suma, ktorá v dnešnej situácii môže priniesť veľmi negatívny dopad nielen na segment stavebníctva, rozvoj jednotlivých regiónov, ale aj na samotný štátny rozpočet," predpokladá Matej.
Štát čaká ešte dlhá cesta
Na trase D1 Bratislava - Košice treba ešte postaviť, resp. dokončiť deväť úsekov v celkovej dĺžke 117 kilometrov. V súčasnosti sú rozostavané štyri úseky D1 Dubná Skala - Turany, Jánovce - Jablonov (úsek je rozdelený na dve samostatné stavby) a Fričovce - Svinia v dĺžke 46,1 kilometra. Pre neukončené súťaže zatiaľ nezačala výstavba troch úsekov Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala, Hubová - Ivachnová a Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka v dĺžke 40,1 kilometra a v príprave je výstavba dvoch úsekov Prešov, západ - juh a Turany - Hubová v dĺžke 30,8 kilometra.
Na rozvoj cestnej infraštruktúry je pre budúci rok určených zatiaľ 903,196 mil. eur, čo je medziročne menej o 17,9 %, resp. o 196,433 mil. eur. Na železničnú dopravu by o rok malo ísť 997,420 mil. eur, čiže o 4,8 %, alebo o 45,395 mil. eur viac. Z toho dotácie na prevádzkovanie železničnej infraštruktúry majú dosiahnuť 272,5 mil. eur, čo je viac o 4,8 %, resp. o 12,5 mil. eur. Na prevádzku osobnej vlakovej dopravy chce štát dať rovnako ako v tomto roku, teda 205 mil. eur.
Uviedol to vo štvrtok na tlačovej besede riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo (IDH) Ondrej Matej s tým, že výdavky na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest sa v budúcom roku majú znížiť a pre neuzavreté tendre sa nezačali práce na viacerých úsekoch hlavnej domácej diaľnice.
"V kombinácii krátených výdavkov so situáciou, že aj po novele zákona o verejnom obstarávaní sa nerozhodli tendre a stojí výstavba, odhadujeme termín 2020 až 2022. Ak bude pokračovať krátenie, nemáme šancu," povedal Matej o termíne dokončenia hlavnej domácej diaľnice.
Myslí si, že termín ukončenia D1 medzi Bratislavou a Košicami v roku 2019 je ešte stále dodržateľný, ale na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest by podľa neho muselo ísť ročne okolo 1,6 mld. eur. Podľa prvého návrhu štátneho rozpočtu na budúci rok by mali výdavky ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja dosiahnuť 2,149 mld. eur. V porovnaní s minulým rokom je to takmer o 127 mil. eur, resp. o 5,6 % menej.
"To už nie je ani pribrzdenie, to je čistý škrt. Je to taká veľká suma, ktorá v dnešnej situácii môže priniesť veľmi negatívny dopad nielen na segment stavebníctva, rozvoj jednotlivých regiónov, ale aj na samotný štátny rozpočet," predpokladá Matej.
Štát čaká ešte dlhá cesta
Na trase D1 Bratislava - Košice treba ešte postaviť, resp. dokončiť deväť úsekov v celkovej dĺžke 117 kilometrov. V súčasnosti sú rozostavané štyri úseky D1 Dubná Skala - Turany, Jánovce - Jablonov (úsek je rozdelený na dve samostatné stavby) a Fričovce - Svinia v dĺžke 46,1 kilometra. Pre neukončené súťaže zatiaľ nezačala výstavba troch úsekov Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala, Hubová - Ivachnová a Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka v dĺžke 40,1 kilometra a v príprave je výstavba dvoch úsekov Prešov, západ - juh a Turany - Hubová v dĺžke 30,8 kilometra.
Na rozvoj cestnej infraštruktúry je pre budúci rok určených zatiaľ 903,196 mil. eur, čo je medziročne menej o 17,9 %, resp. o 196,433 mil. eur. Na železničnú dopravu by o rok malo ísť 997,420 mil. eur, čiže o 4,8 %, alebo o 45,395 mil. eur viac. Z toho dotácie na prevádzkovanie železničnej infraštruktúry majú dosiahnuť 272,5 mil. eur, čo je viac o 4,8 %, resp. o 12,5 mil. eur. Na prevádzku osobnej vlakovej dopravy chce štát dať rovnako ako v tomto roku, teda 205 mil. eur.