|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. februára 2011
BRATISLAVA: Projekt Mobility splnil očakávania
Mesto Bratislava v spolupráci s organizátormi Majstrovstiev sveta 2011 v hokeji počas turnaja Slovakia Cup skúša v okolí Zimného štadióna Ondreja Nepelu dopravný projekt pre vrchol tohtoročnej hokejovej sezóny. Na snímke obmedzená ...
Zdieľať
Mesto Bratislava v spolupráci s organizátormi Majstrovstiev sveta 2011 v hokeji počas turnaja Slovakia Cup skúša v okolí Zimného štadióna Ondreja Nepelu dopravný projekt pre vrchol tohtoročnej hokejovej sezóny. Na snímke obmedzená doprava na križovatke Bajkalská - Trnavská. Bratislava, 11. február 2011.Foto: SITA/Michal Svítok BRATISLAVA 12. februára (WEBNOVINY) – Generálka pripravovaného projektu Mobility, ktorý ma regulovať dopravu v okolí Zimného štadióna Ondreja Nepelu počas hokejového šampionátu , splnila svoje očakávania. Pre agentúru SITA to uviedol Michal Stuška z magistrátu hlavného mesta. Poznatky, ktoré boli zistené, môžu poslúžiť odborníkom a autorom projektu k finálnemu dopracovaniu celého riešenia systému dopravy. Dvojtisícová kapacita divákov Slovakia Cupu však podľa Stušku nemohla vyskúšať všetky parametre pripravovaného regulovaného dopravného systému.
Pripravovanú reguláciu dopravy vyskúšali organizátori už pri príchode divákov na štadión pred 17:00,. O 20:00 už neplatili žiadne obmedzenia. Všetci, ktorí riadili projekt dopravy sa podľa Stušku zhodli na tom, že to fungovalo veľmi dobre. „V zásade projekt splnil to, čo sa od neho očakávalo,“ uviedol Stuška. V budúcnosti bude podľa Stušku potrebné niektoré obmedzenia signalizovať prenosnými dopravnými značkami aj niekoľkonásobne v predstihu, pretože vodiči si zvyknú v rámci svojho okolia skracovať cestu z Vajnorskej či z Bajkalskej rôznymi uličkami a potom si neuvedomia, že niektoré sú uzavreté. Tento problém by sa mohol dať vyriešiť prenosnými dopravnými značkami, ktoré budú v predstihu konkrétne umiestňované tak, aby vodiči vždy vedeli o obmedzeniach.
Podľa Stušku bude potrebné vyčleniť aj odbočovacie pruhy z Bajkalskej doľava na Vajnorskú , pretože dopravný ťah je čiastočným uzavretím Trnavskej smerom do centra silnejší. Kolóny sa v čase dopravnej špičky a najmä poobede tvoria v tomto okruhu práve aj za normálnych okolností bez obmedzení. Piatkový test však podľa Stušku neobsahoval zmenu signalizácie semaforov. „Pri väčšom nápore, ktorý očakávame počas majstrovstiev sveta bude zmenený celý inteligentný systém svetelnej signalizácie , čiže riadenia všetkých križovatiek v širšom okolí ,“ uviedol Stuška. Situácia bude podľa neho v dňoch hokejového šampionátu diametrálne odlišná od tej piatkovej.
V budúcnosti sa až do začiatku šampionátu neplánujú žiadne obmedzenia. Odborníci si podľa Stušku vedia v rámci prípravy nasimulovať situácie vo svojich softvéroch aj bez reálneho skúšania. Za najefektívnejšie magistrát, organizačný výbor a spoločnosť Mobilita považujú čo najlepšiu a najprehľadnejšiu informačnú kampaň, ktorá do veľkej miery môže zabrániť dopravným problémom počas šampionátu. Veľmi určujúcim faktorom bude podľa Stušku aj každý deň šampionátu . Pôvod mužstiev a ich fanúšikov určia podľa neho danú dopravnú situáciu a všetky najrizikovejšie dopravné body v rámci Bratislavy. „Budeme sa snažiť byť variabilní. Viac pozornosti sa bude dávať napríklad na autobusovú stanicu, železničnú stanicu. Inak sa bude pristupovať v prípade domáceho zápasu, inak v prípade Rakúska, kedy budú zase najvyťaženejšie prístupové cesty od juhu resp. v Petržalke,“ uviedol Stuška.
V súvislosti s podujatím Slovakia Cup, ktoré sa koná na Zimnom štadióne Ondreja Nepelu, museli vodiči v piatok od 12:00 do 22:00 počítať s čiastočnými dopravnými obmedzeniami. Najvýraznejšie obmedzenia boli na Trnavskej, Vajnorskej a Bajkalskej ulici. Neprejazdný bol jazdný pás od križovatky Bajkalská-Trnavská po križovatku Jégého-Trnavská v smere do centra mesta.
Foto: banm.sk
Pripravovanú reguláciu dopravy vyskúšali organizátori už pri príchode divákov na štadión pred 17:00,. O 20:00 už neplatili žiadne obmedzenia. Všetci, ktorí riadili projekt dopravy sa podľa Stušku zhodli na tom, že to fungovalo veľmi dobre. „V zásade projekt splnil to, čo sa od neho očakávalo,“ uviedol Stuška. V budúcnosti bude podľa Stušku potrebné niektoré obmedzenia signalizovať prenosnými dopravnými značkami aj niekoľkonásobne v predstihu, pretože vodiči si zvyknú v rámci svojho okolia skracovať cestu z Vajnorskej či z Bajkalskej rôznymi uličkami a potom si neuvedomia, že niektoré sú uzavreté. Tento problém by sa mohol dať vyriešiť prenosnými dopravnými značkami, ktoré budú v predstihu konkrétne umiestňované tak, aby vodiči vždy vedeli o obmedzeniach.
Podľa Stušku bude potrebné vyčleniť aj odbočovacie pruhy z Bajkalskej doľava na Vajnorskú , pretože dopravný ťah je čiastočným uzavretím Trnavskej smerom do centra silnejší. Kolóny sa v čase dopravnej špičky a najmä poobede tvoria v tomto okruhu práve aj za normálnych okolností bez obmedzení. Piatkový test však podľa Stušku neobsahoval zmenu signalizácie semaforov. „Pri väčšom nápore, ktorý očakávame počas majstrovstiev sveta bude zmenený celý inteligentný systém svetelnej signalizácie , čiže riadenia všetkých križovatiek v širšom okolí ,“ uviedol Stuška. Situácia bude podľa neho v dňoch hokejového šampionátu diametrálne odlišná od tej piatkovej.
V budúcnosti sa až do začiatku šampionátu neplánujú žiadne obmedzenia. Odborníci si podľa Stušku vedia v rámci prípravy nasimulovať situácie vo svojich softvéroch aj bez reálneho skúšania. Za najefektívnejšie magistrát, organizačný výbor a spoločnosť Mobilita považujú čo najlepšiu a najprehľadnejšiu informačnú kampaň, ktorá do veľkej miery môže zabrániť dopravným problémom počas šampionátu. Veľmi určujúcim faktorom bude podľa Stušku aj každý deň šampionátu . Pôvod mužstiev a ich fanúšikov určia podľa neho danú dopravnú situáciu a všetky najrizikovejšie dopravné body v rámci Bratislavy. „Budeme sa snažiť byť variabilní. Viac pozornosti sa bude dávať napríklad na autobusovú stanicu, železničnú stanicu. Inak sa bude pristupovať v prípade domáceho zápasu, inak v prípade Rakúska, kedy budú zase najvyťaženejšie prístupové cesty od juhu resp. v Petržalke,“ uviedol Stuška.
V súvislosti s podujatím Slovakia Cup, ktoré sa koná na Zimnom štadióne Ondreja Nepelu, museli vodiči v piatok od 12:00 do 22:00 počítať s čiastočnými dopravnými obmedzeniami. Najvýraznejšie obmedzenia boli na Trnavskej, Vajnorskej a Bajkalskej ulici. Neprejazdný bol jazdný pás od križovatky Bajkalská-Trnavská po križovatku Jégého-Trnavská v smere do centra mesta.
Foto: banm.sk