|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. apríla 2016
Bratislava pridáva nové nákupné centrá, na vzostupe sú aj regióny
Nákupné centrum Eurovea
Zdieľať
Nákupné centrum Eurovea Foto: TASR/Pavel Neubauer
Bratislava 24. apríla (TASR) – Maloobchodný trh na Slovensku rastie. Dôvodom sú pozitívne makroekonomické ukazovatele a tiež zvyšujúca sa dôvera spotrebiteľov. Developéri sa okrem hlavného mesta obzerajú po regiónoch a zo strany maloobchodníkov badať zvýšenú chuť ďalej expandovať. Upozornila na to realitno-poradenská spoločnosť JLL, podľa ktorej sa pozitívny trend z vlaňajška plynule preniesol aj do prvých mesiacov tohto roka.Po otvorení regionálnych nákupných centier City Arena v Trnave s 24.000 štvorcových metrov (m2) prenajímateľnej plochy, Forum v Poprade (23.000 m2) a Galéria v Lučenci (11.000 m2) dosiahla celková maloobchodná plocha na Slovensku na prelome rokov úroveň 1,584 milióna m2. Približne 38 % z celkovej ponuky sa nachádza v Bratislavskom kraji, nasleduje košický, nitriansky a žilinský región.
„Pre developérov sú momentálne najatraktívnejšie regionálne mestá s relatívne menším objemom maloobchodnej plochy, kde projekty s prepracovaným mixom nájomcov, výhodnou polohou a dobre naplánovanou stratégiou sú schopné predstihnúť už existujúce retailové projekty,“ uviedol senior konzultant oddelenia maloobchodných nehnuteľností spoločnosti Daniel Kúth.
Poukázal na to, že Prešov je jedným z miest, kde dve nové schémy s rovnakým časom dodania bojujú o záujem značiek. Ide o projekt Eperia od J&T s približne 22.000 m2 prenajímateľnej plochy a Forum od Multi so zhruba 27.000 m2.
V Bratislave a okolí momentálne pripadá najviac maloobchodnej plochy na obyvateľa v regióne strednej a východnej Európy, konkrétne 736 m2 na 1000 obyvateľov. V samotnom hlavnom meste je to dokonca až 1379 m2. Napriek tomu boli minulý rok ohlásené dva nové rozsiahle projekty s plánovaným dodaním počas rokov 2018 až 2019, a to Stanica Nivy s približne 70.000 m2 prenajímateľnej plochy a rozšírenie nákupného centra Eurovea o ďalších asi 25.000 m2.
„Autobusová stanica rovnako ako železničná predstavujú jednu z mála možností na nový retailový development v Bratislave. Majú prirodzenú návštevnosť a vhodnú lokalitu, otázkou je len vhodná koncepcia projektu, ktorá si dokáže nájsť kritický objem návštevníkov. Pri dodávaní nových nákupných center na bratislavský trh záleží na viacerých faktoroch, ako finálna prenajímateľná plocha nového centra, mix nájomcov, celková stratégia projektu a časovanie. Určite však môžeme očakávať nové prerozdelenie „koláča” medzi nákupnými centrami v rámci Bratislavy,” predpovedá Kúth.
Za trendy na trhu označil výstavbu nových projektov situovaných vo frekventovaných a viditeľných lokalitách predovšetkým regionálnych miest a tiež rozširovanie existujúcich, už etablovaných maloobchodných projektov. Prevažnú väčšinu retailovej plochy na Slovensku reprezentujú podľa neho nákupné centrá, ktoré dominujú nad nákupnými ulicami alebo menšími tradičnými obchodnými domami.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR