Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

24. septembra 2009

Bratislava požiada o peniaze na projekt preferencie električiek



Mesto Bratislava požiada pre projekt preferencie električkovej dopravy na Račianskej radiále o peniaze z eurofondov. Podľa projektu by mali mať električky pri jazde medzi mestskou časťou Rača a ...



Zdieľať
BRATISLAVA 24. septembra (WEBNOVINY) - Mesto Bratislava požiada pre projekt preferencie električkovej dopravy na Račianskej radiále o peniaze z eurofondov. Podľa projektu by mali mať električky pri jazde medzi mestskou časťou Rača a centrom mesta na križovatkách prednosť pred automobilovou dopravou. V praxi to bude znamenať, že električka by pri príchode ku križovatke vyslala signál, aby mala tzv. zelenú vlnu. Jazda električkou by sa tak mohlo o niekoľko minúť skrátiť. V súčasnosti sa totiž električky môžu zdržať na niektorých križovatkách od desať do 48 sekúnd. Náklady na projekt, ktorý poslanci schválili ešte v apríli, sa odhadujú na viac ako 78-tisíc eur. Práce by mali trvať od marca do júla 2010. Žiadosť o nenávratný finančný príspevok by malo mesto predložiť ešte tento mesiac na Ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja SR. Rozhodli o tom dnes poslanci.


Hlavné mesto požiada o eurofondy aj na dobudovanie trolejbusovej trate Pražská - Hroboňova. Cieľom je skvalitnenie dopravnej obslužnosti územia v oblasti Horského parku. Výstavba pritom dáva predpoklad predĺženia trolejbusovej trate po Brnianskej do oblasti Patrónky a do oblasti Lamača. S budovaním plánuje mesto začať v marci budúceho roku, práce by mali byť ukončené do konca augusta. Prevádzka by sa mohla spustiť v septembri 2010, ročná prevádzka by mala stáť takmer 37-tisíc eur ročne. Celkové náklady na stavbu sú 2,482 milióna eur, z toho päť percent by malo hradiť mesto.

Trolejbusová trať by sa mala dobudovať od vozovne na Hroboňovej, ďalej cez Brniansku a Pražskú po pripojenie komunikácie z Kramárov na Pražskú. Opačným smerom bude nová trať napojená na trolejové vedenie na Pražskej, pokračovať bude na Brniansku, ulicou Prokopa Veľkého na Hroboňovu až do vozovne. Dĺžka navrhovanej trate je 4 150 metrov, na trati bude jeden napájací úsek a vo vozovni ďalšie dva.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Na dánskom veľvyslanectve požiadali o azyl ôsmi Severokórejčania
<< predchádzajúci článok
Najlepší budúci bankári bojovali vo finále programu banky v akcii