|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. marca 2011
Bratislava plánuje zostaviť plán dopravných stavieb
Sprava: Primátor Bratislavy Milan Ftáčnik a starosta MČ Ružinov Dušan Pekár počas brífingu po stretnutí, na ktorom rokovali o vydávaní záväzných stanovísk magistrátu k stavebným zámerom, riešeniu situácie na železničnom ...
Zdieľať
Sprava: Primátor Bratislavy Milan Ftáčnik a starosta MČ Ružinov Dušan Pekár počas brífingu po stretnutí, na ktorom rokovali o vydávaní záväzných stanovísk magistrátu k stavebným zámerom, riešeniu situácie na železničnom priecestí na Ivanskej ceste, budúcnosti materskej školy na Exnárovej ulici a organizácii dopravy v Ružinove počas majstrovstiev sveta v hokeji. Bratislava, 4. marec 2011. Foto: SITA/Ľudovít VaniherBRATISLAVA 4. marca (WEBNOVINY) - Mesto plánuje zostaviť plán dopravných stavieb, ktorý by pomohol zlepšiť dopravnú situáciu v meste z pohľadu chodcov aj vodičov.
Uviedol to dnes primátor Milan Ftáčnik na brífingu po stretnutí so starostom Ružinova Dušanom Pekárom. Ten poukázal na potrebu riešenia situácie na železničnom priecestí na Ivánskej ceste.
Problém priechodu cez železničnú trať v Ružinove medzi Ostredkami a Trnávkou by sa dal riešiť vybudovaním podchodu a svetelnej križovatky s chodníkom pre cestujúcich. "Máme nejakú víziu riešenia tohto problému, existuje projekt vybudovania podchodu pod železničnú trať," uviedol Pekár.
"Budú to stámilióny eur"
Asi v polovici cesty na úseku medzi železničným priecestím na Ivanskej ulici a podchodom z Krasinského ulice na Trnavskú cestu je autobusová zástavka, no na strane cesty od Trnávky neexistuje žiaden chodník ani nadchod, alebo podchod cez umelo vytvorený násyp, po ktorom vedie železničná trať. Prakticky neexistuje iná možnosť, ako sa z Trnávky dostať na zastávku mestskej hromadnej dopravy, iba cez železničnú trať. Ľudia si preto cestu skracujú priamo cez železničnú trať, a tak dochádza k častým tragickým úmrtiam.
Podľa primátora je v hlavnom meste viac takýchto problémov, preto chce navrhnúť poslancom, aby sa zostavil tzv. plán dopravných stavieb, ktoré by sa riešili nielen na najbližšie štyri roky, ale možno až na najbližších 15 rokov. Mesto chce sumarizovať projekty na dopravné stavby na úrovni celého mesta, či už sú to okružné cesty, nadchody alebo podchody. "Budú to stámilióny eur, to je môj odhad, ako to bude vyzerať z hľadiska odhadu financií," uviedol Ftáčnik. Potom podľa neho musia politici rozhodnúť o tom, čo sa urobí ako prvé, čo ako druhé a nájsť priority, ktoré budú stáť ako číslo jedna. Ako prvé sa podľa Ftáčnika budú riešiť najmä tie veci, ktoré budú mať pripravenú dokumentáciu a ktoré budú najlepšie spracované z hľadiska realizácie.
Peniaze na úvery
Podľa Ftáčnika bude väčšina kapitálových výdavkov použitá na splátky neuhradených faktúr, ktoré sa týkajú Zimného štadióna Ondreja Nepelu, Starej radnice a Starého mosta. Pre záväzky z minulého volebného obdobia bude môcť mesto podľa Ftáčnika venovať len časť kapitálových výdavkov do riešenia problémov mestských častí.
"Ktoré to budú, o tom budú rozhodovať poslanci, pretože to bude predmetom schvaľovania rozpočtu," uviedol Ftáčnik. Veľkú časť peňazí však mesto bude musieť dať na splácanie starých záväzkov, preto sa všetky potreby, ktoré v meste vznikajú, do rozpočtu nevmestia. "Veľmi ma to mrzí, ale možno sa problém aj tohto priestoru odsunie na rok 2012, lebo na to jednoducho nevyjdú peniaze," uviedol Ftáčnik.
Uviedol to dnes primátor Milan Ftáčnik na brífingu po stretnutí so starostom Ružinova Dušanom Pekárom. Ten poukázal na potrebu riešenia situácie na železničnom priecestí na Ivánskej ceste.
Problém priechodu cez železničnú trať v Ružinove medzi Ostredkami a Trnávkou by sa dal riešiť vybudovaním podchodu a svetelnej križovatky s chodníkom pre cestujúcich. "Máme nejakú víziu riešenia tohto problému, existuje projekt vybudovania podchodu pod železničnú trať," uviedol Pekár.
"Budú to stámilióny eur"
Asi v polovici cesty na úseku medzi železničným priecestím na Ivanskej ulici a podchodom z Krasinského ulice na Trnavskú cestu je autobusová zástavka, no na strane cesty od Trnávky neexistuje žiaden chodník ani nadchod, alebo podchod cez umelo vytvorený násyp, po ktorom vedie železničná trať. Prakticky neexistuje iná možnosť, ako sa z Trnávky dostať na zastávku mestskej hromadnej dopravy, iba cez železničnú trať. Ľudia si preto cestu skracujú priamo cez železničnú trať, a tak dochádza k častým tragickým úmrtiam.
Podľa primátora je v hlavnom meste viac takýchto problémov, preto chce navrhnúť poslancom, aby sa zostavil tzv. plán dopravných stavieb, ktoré by sa riešili nielen na najbližšie štyri roky, ale možno až na najbližších 15 rokov. Mesto chce sumarizovať projekty na dopravné stavby na úrovni celého mesta, či už sú to okružné cesty, nadchody alebo podchody. "Budú to stámilióny eur, to je môj odhad, ako to bude vyzerať z hľadiska odhadu financií," uviedol Ftáčnik. Potom podľa neho musia politici rozhodnúť o tom, čo sa urobí ako prvé, čo ako druhé a nájsť priority, ktoré budú stáť ako číslo jedna. Ako prvé sa podľa Ftáčnika budú riešiť najmä tie veci, ktoré budú mať pripravenú dokumentáciu a ktoré budú najlepšie spracované z hľadiska realizácie.
Peniaze na úvery
Podľa Ftáčnika bude väčšina kapitálových výdavkov použitá na splátky neuhradených faktúr, ktoré sa týkajú Zimného štadióna Ondreja Nepelu, Starej radnice a Starého mosta. Pre záväzky z minulého volebného obdobia bude môcť mesto podľa Ftáčnika venovať len časť kapitálových výdavkov do riešenia problémov mestských častí.
"Ktoré to budú, o tom budú rozhodovať poslanci, pretože to bude predmetom schvaľovania rozpočtu," uviedol Ftáčnik. Veľkú časť peňazí však mesto bude musieť dať na splácanie starých záväzkov, preto sa všetky potreby, ktoré v meste vznikajú, do rozpočtu nevmestia. "Veľmi ma to mrzí, ale možno sa problém aj tohto priestoru odsunie na rok 2012, lebo na to jednoducho nevyjdú peniaze," uviedol Ftáčnik.