|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. decembra 2012
Bratislava plánuje rozšíriť električkovú dopravu
Obyvatelia bratislavskej Devínskej Novej Vsi by sa mohli v budúcnosti dostať do mesta rýchlejšie aj vlakom či električkou. Mesto plánuje zahustiť zastávky na železničnej trati, ...
Zdieľať
BRATISLAVA 26. decembra (WEBNOVINY) – Obyvatelia bratislavskej Devínskej Novej Vsi by sa mohli v budúcnosti dostať do mesta rýchlejšie aj vlakom či električkou.
Mesto plánuje zahustiť zastávky na železničnej trati, ktorá do Devínskej Novej Vsi vedie.
Tento krok plánuje mesto urobiť v rámci projektu Bratislavskej integrovanej dopravy, ktorý by podľa bratislavského primátora Milana Ftáčnika mohli spustiť v treťom roku jeho volebného obdobia. „Po rokoch príprav by to bol konečne nejaký reálny výsledok a Devínska bude mať možnosť dostať sa vlakom relatívne rýchlo do mesta, možno rýchlejšie ako autom,“ povedal Ftáčnik v rozhovore pre agentúru SITA.
Podľa primátora sa v budúcnosti počíta aj s vybudovaním električkovej trate do Devínskej Novej Vsi. V rámci projektu Bory, ktorý sa buduje medzi oboma mestskými časťami, by sa tak mohla predĺžiť trasa električky z Dúbravky až do Devínskej Novej Vsi. „Investor novej zástavby chce investovať do toho, aby tam potiahol električkovú trať, to zvýši hodnotu jeho územia a električka by mala prísť až do Devínskej Novej Vsi,“ vysvetlil Ftáčnik.
Mesto chce aj takýmto spôsobom obyvateľom a návštevníkom mesta zatraktívniť verejnú dopravu. Bratislavský primátor verí, že ak bude doprava efektívnejšia a rýchlejšia, niektorí vodiči presadnú z áut do verejnej dopravy. Ako ďalej dodal, mohol by tak klesnúť počet áut na ceste o 10 až 15 percent. „Chceme znížiť počet áut v uliciach a pocítia to aj tí, čo v autách sedia, lebo musia. Proste sú ľudia, ktorí nepresadnú do verejnej dopravy, my to rešpektujeme a pre nich chceme urobiť tiež lepšiu dopravu, teda menej áut v meste,“ dodal Ftáčnik.
Projekt Bratislavskej integrovanej dopravy predpokladá kooperáciu troch existujúcich dopravcov – Dopravného podniku Bratislava, a. s., Slovak Lines, a. s. a Železničnej spoločnosti SR, a. s. tak, aby boli ich výkony zharmonizované. Cieľom integrovanej dopravy je, aby ľudia necestovali v regióne na tri lístky, ale aby im na to stačil jeden.
Mesto plánuje zahustiť zastávky na železničnej trati, ktorá do Devínskej Novej Vsi vedie.
Tento krok plánuje mesto urobiť v rámci projektu Bratislavskej integrovanej dopravy, ktorý by podľa bratislavského primátora Milana Ftáčnika mohli spustiť v treťom roku jeho volebného obdobia. „Po rokoch príprav by to bol konečne nejaký reálny výsledok a Devínska bude mať možnosť dostať sa vlakom relatívne rýchlo do mesta, možno rýchlejšie ako autom,“ povedal Ftáčnik v rozhovore pre agentúru SITA.
Podľa primátora sa v budúcnosti počíta aj s vybudovaním električkovej trate do Devínskej Novej Vsi. V rámci projektu Bory, ktorý sa buduje medzi oboma mestskými časťami, by sa tak mohla predĺžiť trasa električky z Dúbravky až do Devínskej Novej Vsi. „Investor novej zástavby chce investovať do toho, aby tam potiahol električkovú trať, to zvýši hodnotu jeho územia a električka by mala prísť až do Devínskej Novej Vsi,“ vysvetlil Ftáčnik.
Mesto chce aj takýmto spôsobom obyvateľom a návštevníkom mesta zatraktívniť verejnú dopravu. Bratislavský primátor verí, že ak bude doprava efektívnejšia a rýchlejšia, niektorí vodiči presadnú z áut do verejnej dopravy. Ako ďalej dodal, mohol by tak klesnúť počet áut na ceste o 10 až 15 percent. „Chceme znížiť počet áut v uliciach a pocítia to aj tí, čo v autách sedia, lebo musia. Proste sú ľudia, ktorí nepresadnú do verejnej dopravy, my to rešpektujeme a pre nich chceme urobiť tiež lepšiu dopravu, teda menej áut v meste,“ dodal Ftáčnik.
Projekt Bratislavskej integrovanej dopravy predpokladá kooperáciu troch existujúcich dopravcov – Dopravného podniku Bratislava, a. s., Slovak Lines, a. s. a Železničnej spoločnosti SR, a. s. tak, aby boli ich výkony zharmonizované. Cieľom integrovanej dopravy je, aby ľudia necestovali v regióne na tri lístky, ale aby im na to stačil jeden.