|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. februára 2009
Bratislava okamžite začína opravovať Starý most
Mesto Bratislava mení plány a v týchto dňoch začína s okamžitou opravou Starého mosta. Dôvodom je havarijný stav, oprava by mala stáť okolo 20 miliónov eur. "Podľa posledného statického posudku ...
Zdieľať
BRATISLAVA 12. februára (WEBNOVINY) - Mesto Bratislava mení plány a v týchto dňoch začína s okamžitou opravou Starého mosta. Dôvodom je havarijný stav, oprava by mala stáť okolo 20 miliónov eur. "Podľa posledného statického posudku sa Starý most na bezpečnostnej stupnici od jedna po sedem, kde sedem je najhoršie, umiestnil na šestke. Je našou povinnosťou okamžite konať," povedal pre agentúru SITA primátor Andrej Ďurkovský. Starý most sa teda podľa pôvodných plánov zatiaľ komplexne rekonštruovať nebude, opravia sa len poškodené časti a zabezpečí sa jeho statika. Nebude sa však meniť jeho celá konštrukcia ani celkový vzhľad. Primátor priznáva, že takéto rozhodnutie je aj dôsledkom hospodárskej krízy.
Okrem opravy najproblematickejších častí Starého mosta naň zároveň položia aj koľajnice pre električku, ktorá bude jazdiť zo Šafárikovho námestia do Janíkovho dvora na konci Petržalky. Starý most by mohol byť podľa primátora opravený do jesene 2010 a električka by po ňom mohla začať premávať v roku 2011. Most by mal následne slúžiť aj naďalej pre autá a tiež pre peších. Primátor však zároveň zdôraznil, že medzinárodná architektonická súťaž o budúcej možnej podobe Starého mosta pokračuje. Mesto naďalej plánuje do budúcnosti Starý most zrekonštruovať, aby spĺňal aj podmienky plavebnej správy, teda napríklad výšku a vzdialenosť pilierov. "Je to otázka budúceho projektu. Teraz nevieme, ako bude most vyzerať, riešime akútnu situáciu," odpovedal primátor na otázku, či sa v budúcnosti opravený Starý most s novými koľajnicami pre električku bude opäť rozoberať, aby sa mohol zrekonštruovať podľa víťazného návrhu súťaže.
Súťaž mesto pozastavilo, pretože Ministerstvo kultúry SR začalo konanie, v ktorom rozhodovalo o vyhlásení Starého mosta za národnú kultúrnu pamiatku. Ministerstvo však koncom novembra 2008 rozhodlo, že za pamiatku by mali byť vyhlásené len niektoré časti mosta, nie celý most. Pamiatkou by tak mali byť niektoré mostné piliere, mýtne domčeky, kamenné oporné múry a schodiská pri nástupoch na most. Z návrhu bol vypustený stredný riečny pilier a mostová konštrukcia z rokov 1945 – 1946. Tá totiž nie je pôvodnou súčasťou mosta Františka Jozefa. Na nevyhnutnú rekonštrukciu Starého mosta upozorňoval primátor už niekoľkokrát, havarijný stav Starého mosta potvrdili aj výsledky pravidelných meraní a skúšok. Posudok z novembra minulého roka obsahuje aj upozornenia na kritický stav mosta. Mesto preto rozhodlo, že po Starom moste nebudú môcť istý čas premávať autá. Od 31. decembra 2008 od 19:00 je tak most prístupný len pre mestskú hromadnú dopravu, peších a cyklistov. Toto rozhodnutie odôvodnil primátor hrozbou zrútenia mosta.
SITA
Okrem opravy najproblematickejších častí Starého mosta naň zároveň položia aj koľajnice pre električku, ktorá bude jazdiť zo Šafárikovho námestia do Janíkovho dvora na konci Petržalky. Starý most by mohol byť podľa primátora opravený do jesene 2010 a električka by po ňom mohla začať premávať v roku 2011. Most by mal následne slúžiť aj naďalej pre autá a tiež pre peších. Primátor však zároveň zdôraznil, že medzinárodná architektonická súťaž o budúcej možnej podobe Starého mosta pokračuje. Mesto naďalej plánuje do budúcnosti Starý most zrekonštruovať, aby spĺňal aj podmienky plavebnej správy, teda napríklad výšku a vzdialenosť pilierov. "Je to otázka budúceho projektu. Teraz nevieme, ako bude most vyzerať, riešime akútnu situáciu," odpovedal primátor na otázku, či sa v budúcnosti opravený Starý most s novými koľajnicami pre električku bude opäť rozoberať, aby sa mohol zrekonštruovať podľa víťazného návrhu súťaže.
Súťaž mesto pozastavilo, pretože Ministerstvo kultúry SR začalo konanie, v ktorom rozhodovalo o vyhlásení Starého mosta za národnú kultúrnu pamiatku. Ministerstvo však koncom novembra 2008 rozhodlo, že za pamiatku by mali byť vyhlásené len niektoré časti mosta, nie celý most. Pamiatkou by tak mali byť niektoré mostné piliere, mýtne domčeky, kamenné oporné múry a schodiská pri nástupoch na most. Z návrhu bol vypustený stredný riečny pilier a mostová konštrukcia z rokov 1945 – 1946. Tá totiž nie je pôvodnou súčasťou mosta Františka Jozefa. Na nevyhnutnú rekonštrukciu Starého mosta upozorňoval primátor už niekoľkokrát, havarijný stav Starého mosta potvrdili aj výsledky pravidelných meraní a skúšok. Posudok z novembra minulého roka obsahuje aj upozornenia na kritický stav mosta. Mesto preto rozhodlo, že po Starom moste nebudú môcť istý čas premávať autá. Od 31. decembra 2008 od 19:00 je tak most prístupný len pre mestskú hromadnú dopravu, peších a cyklistov. Toto rozhodnutie odôvodnil primátor hrozbou zrútenia mosta.
SITA