|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. mája 2007
Bratislava od investorov pýta dobrovoľné príspevky na cesty
Vedenie mesta Bratislava začalo od investorov, ktorí plánujú stavať polyfunkčné objekty, žiadať príspevky na budovanie cestnej infraštruktúry. Tento rok by mesto takýmto spôsobom malo získať stovky ...
Zdieľať
BRATISLAVA 17. mája (SITA) - Vedenie mesta Bratislava začalo od investorov, ktorí plánujú stavať polyfunkčné objekty, žiadať príspevky na budovanie cestnej infraštruktúry. Tento rok by mesto takýmto spôsobom malo získať stovky miliónov korún. Ako agentúru SITA ďalej informoval bratislavský primátor Andrej Ďurkovský, investori na infraštruktúru prispievajú podľa počtu parkovacích miest. "V minulosti bol záujem urobiť pre nové budovy čo najmenej podzemných parkovacích miest, lebo to zvyšuje náklady na stavbu, v súčasnosti je to práve naopak, každý investor má záujem vybudovať dosť rozsiahle parkovacie možnosti, lebo tým si zvyšuje cenu objektu," uviedol Ďurkovský s tým, že takýto postup však zaťažuje okolité komunikácie. "Po porade s kolegami sme navrhli, ako ich dotlačiť do zníženia počtu parkovacích miest a tým aj zníženia zaťaženia okolitých komunikácií tak, že ten návrh predstavuje istú sumu, ktorú by mali investori za každé parkovacie miesto zaplatiť," tvrdí primátor hlavného mesta Slovenska. Podľa Ďurkovského sa napríklad s investorom polyfunkčného súboru, ktorý má vyrásť na mieste nedostavaných Kúpeľov Centrál na Trnavskom mýte, dohodli na spoločnom financovaní rozširovania Záhradníckej ulice. Okrem toho by mal investor vybudovať nadchod pre chodcov a pomáhať pri obnove električkovej trate.
Na otázku agentúry SITA, či mesto takýmto spôsobom nemôže investorov vydierať pri vydávaní stavebného povolenia Ďurkovský odpovedal, že neexistuje spôsob, ako investorov k plateniu donútiť. "Každému investorovi väčších polyfunkčných budov už hovoríme, či má záujem pomôcť a väčšinou povedia, že majú záujem, posúdime projekt nezávisle od tohto, povedzme, že potom vydáme kladné záväzné stanovisko a keď od mesta už k povoleniu nič nepotrebuje, tak potom začneme rokovania o forme spolupráce, o financovaní," uviedol Ďurkovský a dodal, že "tým ,je garantované, že nikto nemôže povedať, že by som investora tlačil do toho, že musí prispieť, to by už bolo zneužitie mojej právomoci."
Podľa neho je zabezpečené aj transparentné nakladanie s týmito príspevkami, keďže magistrát s investorom uzavrie zmluvu o združení finančných prostriedkov na konkrétnu investíciu. Ako dodal, spoločnosti, ktoré na infraštruktúru prispejú, budú mať zrejme priamo na stavbe umiestnenú reklamu. Ďurkovský považuje takýto postup za bežný, využívajú ho vo všetkých väčších mestách v zahraničí, na Slovensku však zatiaľ nie je legislatívne ošetrený. "Je našou snahou, aby sa to riešilo formou všeobecne záväzného nariadenia, respektíve zavedením tzv. cestného fondu, ale zákon to neumožňuje," skonštatoval. Plánuje preto iniciovať zmenu legislatívy, ktorá by mestám a obciam na Slovensku umožnilo žiadať od investorov príspevok na infraštruktúru. "Vytvorilo by to podmienky na normálne rokovanie s investormi," dodal Ďurkovský.
SITA