|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. októbra 2009
Bratislava nemá dosť peňazí na opravy všetkých ciest
Mesto Bratislava nemá dostatok peňazí na opravy všetkých ciest. Na dnešnom brífingu pri príležitosti ukončenia rekonštrukcií a opráv komunikácií to povedal primátor Andrej Ďurkovský. Zároveň ...
Zdieľať
BRATISLAVA 21. októbra (WEBNOVINY) - Mesto Bratislava nemá dostatok peňazí na opravy všetkých ciest. Na dnešnom brífingu pri príležitosti ukončenia rekonštrukcií a opráv komunikácií to povedal primátor Andrej Ďurkovský. Zároveň však vyzdvihol tohtoročný projekt opráv ciest v hlavnom meste, ktorý stál viac ako desať miliónov eur. Išlo pritom o historicky najrozsiahlejšiu komplexnú opravu od Nežnej revolúcie. Na niektorých miestach sa v opravách ciest pokračuje, do konca roka by sa malo celkovo preinvestovať 15 miliónov eur. Podľa primátora však "skrytý dlh na komunikáciách predstavuje niekoľko desiatok miliónov eur." V rekonštrukciách by mesto chcelo podľa Ďurkovského pokračovať aj v budúcom roku, rozsah prác však bude závisieť od peňazí, ktorú sa podarí na to v rozpočte vyčleniť.
Mesto v lete a začiatkom jesene opravilo povrch na siedmich dopravných tepnách - Pražská, Ružinovská, Šancova, Mickiewiczova, Limbová, Stromová a Mýtna. Okrem toho sa rekonštruovali ďalšie cesty v hlavnom meste, pokračovalo sa v oprave Záhradníckej ulice. Rekonštrukcie sa týkali tiež zastávok mestskej hromadnej dopravy či cestnej signalizácie. Pre tieto práce bola 63-krát presmerovaná mestská doprava. Na otázku agentúry SITA, či to nebolo veľa opráv na obdobie, ktoré presiahlo aj prázdniny a v niektorých prípadoch sa pokračovalo aj počas školského roka, odpovedal primátor záporne. "Nebolo to priveľa. Chceli sme a chceme opraviť čo najviac povrchov ciest," povedal Ďurkovský.
S prácou dodávateľských firiem bolo hlavné mesto zväčša spokojné, mnohé dokonca ukončili opravy na "svojich" úsekoch v predstihu. S nimi by chcelo mesto spolupracovať aj v budúcnosti. Primátor však priznal, že na niektoré firmy smerovali z ich strany "výtky", aby pracovali rýchlejšie. Prekvapilo ho totiž, že mnohé firmy aj po nasadení všetkých svojich kapacít nestíhali plniť všetky požiadavky mesta. Odmieta však tvrdenia, že sa pre sťažnosti občanov nepracovalo cez víkendy alebo v noci. "Pracovali sme. Napríklad Šancová je veľmi vyťažená komunikácia, nedalo sa pracovať len cez deň," povedal Ďurkovský.
Ako dodal, do budúcnosti mesto plánuje taktiež opravovať cesty v určitých blokoch. Niektoré nadväzujúce komunikácie by sa podľa neho mali opravovať plynulo a takmer na jedenkrát, podľa neho je to logické. Ako príklad uviedol opravu Limbovej, Pražskej či Šancovej v rovnakom alebo približne rovnakom čase.
SITA
Mesto v lete a začiatkom jesene opravilo povrch na siedmich dopravných tepnách - Pražská, Ružinovská, Šancova, Mickiewiczova, Limbová, Stromová a Mýtna. Okrem toho sa rekonštruovali ďalšie cesty v hlavnom meste, pokračovalo sa v oprave Záhradníckej ulice. Rekonštrukcie sa týkali tiež zastávok mestskej hromadnej dopravy či cestnej signalizácie. Pre tieto práce bola 63-krát presmerovaná mestská doprava. Na otázku agentúry SITA, či to nebolo veľa opráv na obdobie, ktoré presiahlo aj prázdniny a v niektorých prípadoch sa pokračovalo aj počas školského roka, odpovedal primátor záporne. "Nebolo to priveľa. Chceli sme a chceme opraviť čo najviac povrchov ciest," povedal Ďurkovský.
S prácou dodávateľských firiem bolo hlavné mesto zväčša spokojné, mnohé dokonca ukončili opravy na "svojich" úsekoch v predstihu. S nimi by chcelo mesto spolupracovať aj v budúcnosti. Primátor však priznal, že na niektoré firmy smerovali z ich strany "výtky", aby pracovali rýchlejšie. Prekvapilo ho totiž, že mnohé firmy aj po nasadení všetkých svojich kapacít nestíhali plniť všetky požiadavky mesta. Odmieta však tvrdenia, že sa pre sťažnosti občanov nepracovalo cez víkendy alebo v noci. "Pracovali sme. Napríklad Šancová je veľmi vyťažená komunikácia, nedalo sa pracovať len cez deň," povedal Ďurkovský.
Ako dodal, do budúcnosti mesto plánuje taktiež opravovať cesty v určitých blokoch. Niektoré nadväzujúce komunikácie by sa podľa neho mali opravovať plynulo a takmer na jedenkrát, podľa neho je to logické. Ako príklad uviedol opravu Limbovej, Pražskej či Šancovej v rovnakom alebo približne rovnakom čase.
SITA