|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. apríla 2011
Bratislava musí o spojenie s Parížom zabojovať, vyzýva Frešo
Podľa predsedu Bratislavského samosprávneho kraja Pavla Freša musí kraj zabojovať o to, aby železničný koridor z Paríža, známy ako projekt TEN-T 17, viedol práve ...
Zdieľať
Ilustračné foto.Foto: SITA/AP>BRATISLAVA 1. apríla (WEBNOVINY) - Podľa predsedu Bratislavského samosprávneho kraja Pavla Freša musí kraj zabojovať o to, aby železničný koridor z Paríža, známy ako projekt TEN-T 17, viedol práve cez Bratislavu. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa kraja Iveta Tyšlerová. Frešo ďalej cez svoju hovorkyňu uviedol, že informácie o tom, ako Európska komisia zastavila TEN-T 17, nie sú pravdivé. Reagoval tak napríklad na vyjadrenie bratislavského mestského poslanca Jána Budaja, podľa ktorého sa projekt TENT-T presunul do druhého plánovacieho obdobia, pretože v Stuttgarte narazil na demonštráciu občanov. Výsledok podľa Budaja je, že Európska komisia odložila celý projekt.
Podľa Pavla Freša má Slovensko historickú šancu napojiť svoje železnice na hlavné dopravné koridory v Európe, v rámci ktorých sa bude riešiť aj integrovaný dopravný systém a zapojenie vlakov na území Bratislavského kraja a hlavného mesta. Rôzne nepodložené interpretácie medzinárodného projektu oslabujú podľa Freša pozíciu krajiny v projekte samotnom.
Ako informovala Tyšlerová, železničný koridor TEN-T 17 vedie z Paríža cez územie Francúzska, Nemecka, Rakúska až na Slovensko do Bratislavy. Je súčasťou tridsiatich medzinárodných európskych dopravných koridorov. Cieľom je jeho prestavba na vysokorýchlostnú výkonnú trať v celej dĺžke asi 1 500 km.
Podľa Pavla Freša má Slovensko historickú šancu napojiť svoje železnice na hlavné dopravné koridory v Európe, v rámci ktorých sa bude riešiť aj integrovaný dopravný systém a zapojenie vlakov na území Bratislavského kraja a hlavného mesta. Rôzne nepodložené interpretácie medzinárodného projektu oslabujú podľa Freša pozíciu krajiny v projekte samotnom.
Ako informovala Tyšlerová, železničný koridor TEN-T 17 vedie z Paríža cez územie Francúzska, Nemecka, Rakúska až na Slovensko do Bratislavy. Je súčasťou tridsiatich medzinárodných európskych dopravných koridorov. Cieľom je jeho prestavba na vysokorýchlostnú výkonnú trať v celej dĺžke asi 1 500 km.