|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. októbra 2012
Bratislava má ďalší tunel, je aerodynamický a plný vetra
V Centrálnych laboratóriách Stavebnej fakulty Slovenskej technickej univerzity (Svf STU) v Bratislave v piatok napoludnie slávnostne uviedli do skúšobnej prevádzky nový aerodynamický tunel. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 5. októbra (WEBNOVINY) - V Centrálnych laboratóriách Stavebnej fakulty Slovenskej technickej univerzity (Svf STU) v Bratislave v piatok napoludnie slávnostne uviedli do skúšobnej prevádzky nový aerodynamický tunel.
Ten vedcom umožní robiť experimenty na zmenšených modeloch budov a konštrukcií tak, že simuluje náhodnú štruktúru prírodného vetra, rovnako ako aj aerodynamické skúšky pri ustálenom prúdení s rovnomerným rozložením rýchlostí.
Ako uviedol Anton Puškár zo Svf STU, toto zariadenie navrhol český Výskumný a skúšobný letecký ústav v Prahe a zostrojila ho spoločnosť Konštrukta Industry. Dĺžka tunela je 26,3 metra, pričom pracovná časť s rozmermi 2,6 x 1,6 metra je určená predovšetkým na výskum nestacionárneho zaťaženia budov a konštrukcií vplyvom vetra.
Obrazom: Slávnostné otvorenie nového aerodynamického tunela v Bratislave
Dostatočná šírka pracovnej časti tunela je výhodou pri modelovaní atmosférického prúdenia nad reálnou topografiou (mierka 1:1000 až 1:1500) pre zisťovanie lokálnej veternej expozície v teréne alebo rozptylových poliach.
Predný modelový priestor poskytuje rovnomerný skúšobný prúd vzduchu v rozsahu rýchlostí až do 32 metrov za sekundu (115,2 kilometra za hodinu).
V tuneli tak bude možné testovať skutočné menšie zariadenia na odolnosť voči vetru alebo úsekové modely štíhlych konštrukcií, ako sú napríklad mosty, stožiare, komíny alebo elektrické vedenia.
Technické parametre tunela okrem toho spĺňajú aj podmienky na využitie v aerodynamickej optimalizácii dopravných prostriedkov. Testovanie tunelu sa začalo už v máji, pričom do plnej prevádzky by ho mali uviesť do konca tohto roka.
Agentúra SITA vydá k správe foto vo fotoservise.
Ten vedcom umožní robiť experimenty na zmenšených modeloch budov a konštrukcií tak, že simuluje náhodnú štruktúru prírodného vetra, rovnako ako aj aerodynamické skúšky pri ustálenom prúdení s rovnomerným rozložením rýchlostí.
Ako uviedol Anton Puškár zo Svf STU, toto zariadenie navrhol český Výskumný a skúšobný letecký ústav v Prahe a zostrojila ho spoločnosť Konštrukta Industry. Dĺžka tunela je 26,3 metra, pričom pracovná časť s rozmermi 2,6 x 1,6 metra je určená predovšetkým na výskum nestacionárneho zaťaženia budov a konštrukcií vplyvom vetra.
Obrazom: Slávnostné otvorenie nového aerodynamického tunela v Bratislave
Dostatočná šírka pracovnej časti tunela je výhodou pri modelovaní atmosférického prúdenia nad reálnou topografiou (mierka 1:1000 až 1:1500) pre zisťovanie lokálnej veternej expozície v teréne alebo rozptylových poliach.
Predný modelový priestor poskytuje rovnomerný skúšobný prúd vzduchu v rozsahu rýchlostí až do 32 metrov za sekundu (115,2 kilometra za hodinu).
V tuneli tak bude možné testovať skutočné menšie zariadenia na odolnosť voči vetru alebo úsekové modely štíhlych konštrukcií, ako sú napríklad mosty, stožiare, komíny alebo elektrické vedenia.
Technické parametre tunela okrem toho spĺňajú aj podmienky na využitie v aerodynamickej optimalizácii dopravných prostriedkov. Testovanie tunelu sa začalo už v máji, pričom do plnej prevádzky by ho mali uviesť do konca tohto roka.
Agentúra SITA vydá k správe foto vo fotoservise.