|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 17.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klaudia
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. novembra 2011
Bratislava je 23. najobľúbenejšou nákupnou destináciou v EU
Podľa prieskumu spoločnosti Global Blue patrí Bratislava k top nákupným destináciám v Európe. V rámci Globe Shopper City Index medzinárodní experti hodnotili atraktivitu európskych miest z pohľadu ...
Zdieľať
BRATISLAVA 17. novembra (WBN/PR) - Podľa prieskumu spoločnosti Global Blue patrí Bratislava k top nákupným destináciám v Európe. V rámci Globe Shopper City Index medzinárodní experti hodnotili atraktivitu európskych miest z pohľadu obľúbenosti u turistov nakupujúcich v zahraničí. Bratislava dosiahla prvé miesto v kategórii dostupnosť a to vďaka cene kvalitného trojchodového jedla v meste. Naopak nižšie známky dosiahla slovenská metropola v kategórii obchodov, a to kvôli relatívne malému počtu takých, ktoré sú pre zahraničných návštevníkov zaujímavé.
Globe Shopper City Index – Europe je nový výskumný program Economist Intelligence Unit (EIU) sponzorovaný spoločnosťou Global Blue, ktorá je odborníkom v oblasti medzinárodného nakupovania po celom svete. V rámci prieskumu sa hodnotilo 33 hlavných európskych miest, ktoré boli podľa 38 kritérií zoskupené do 5 kategórií: obchody, dostupnosť, pohodlie, hotely a doprava, kultúra a podnebie. Hodnotené mestá boli zvolené na základe počtu návštevníkov a ekonomického významu, pričom sa zohľadnil aj faktor geografickej diverzity. Mestá boli vybrané spomedzi európskych krajín s HDP vyšším ako 50 mld. EUR, pričom väčšie ekonomiky zastupuje viac ako jedno mesto.
„Globe Shopper City Index – Europe je významným krokom v stratégii spoločnosti Global Blue stať sa vyhľadávanou značkou pre všetko, čo súvisí s medzinárodným nakupovaním po celom svete“, povedal Per Setterberg, generálny riaditeľ spoločnosti Global Blue. „Tento index pomôže maloobchodným predajcom a nákupným značkám pri prijímaní lepších obchodných rozhodnutí, zatiaľ čo online Globe Shopper City Index umožní cestujúcim spoznať svoje ideálne nákupné mesto na základe ich osobných preferencií.“ Odteraz si za pomoci stránky globeshopperindex.eiu.com nakupujúci po celom svete budú môcť nájsť tú správnu nákupnú destináciu. Globe Shopper City Index ich bude schopný naviesť tým správnym nákupným smerom. Svoje zistenia môžu navyše zdieľať s priateľmi a rodinou na Facebooku a Twitteri.
Alasdair Ross, globálny produktový riaditeľ Economist Intelligence Unit, povedal: „Globe Shopper City Index – Europe ukázal, ktoré európske mestá sú najobľúbenejšími nákupnými destináciami z pohľadu zahraničných návštevníkov. Zistenia potvrdzujú, že pre medzinárodné nakupovanie je najdôležitejšia správna rovnováha medzi pohodlím, dostupnosťou a cenou.“
Celkové výsledky Globe Shopper City Index – Europe / Metodológia
Globe Shopper City Index hodnotil atraktívnosť 33 veľkých európkych miest z pohľadu turistov vyhľadávajúcih nákupy v zahraničí. Všetkým kategóriám v indexe bola pridelená rovnaká váha. Kritériá boli hodnotené kvantitatívne, napr. realizovaný počet letov ročne, alebo kvalitatívne, napr. pravdepodobnosť vyjednania zľavy v obchodoch. Každé mesto má priradené priemerné skóre kategórie, pričom celkové skóre bolo určené ako priemer získaných bodov všetkých piatich kategórií. Hodnotenia v jednotlivých kritériách sa odzrkadlili v pridelených bodoch indexu od 0 do 100.
Nižšie sú uvedené celkové výsledky 33 hodnotených miest. Detailný zoznam každej z piatich kategórií je dostupný na stránke www.globeshopper.eiu.com.
Celkové skóre*
1 Londýn 67,32 Madrid 67,12 Barcelona 67,14Paríž65,55Rím62,96Berlín62,37Lisabon61,68Amsterdam61,39Praha59,710Budapešť59,611Miláno59,312Viedeň59,113Istanbul58,414Dublin57,615Brusel56,816Atény56,217Mníchov55,518Kodaň54,119Moskva53,920Štokholm53,420Hamburg53,422Lyon53,323Bratislava52,324Sofia52,224Bukurešť52,226Edinburg51,527Kyjev51,428Varšava50,929Petrohrad49,130Helsinki48,231Belehrad43,632Oslo43,133Ženeva41
* Skóre na stupnici od 0 do 100, pričom 100 = najlepšie nákupné prostredie
Spoločnosť Global Blue a Economist Intelligence Unit (EIU)
Economist Intelligence Unit pomáha firmám pripraviť sa na trhové príležitosti, ako aj pri uskutočňovaní ich strategických rozhodnutí. Experti EIU hodnotia a analyzujú trhy, krajiny a odvetvia a sú vyhľadávaným partnerom vďaka globálnemu rozmeru svojich analýz.
Global Blue je medzinárodná spoločnosť, sprostredkujúca maloobchodné transakcie medzi obchodníkmi a ich zahraničnými zákazníkmi. Je dôveryhodným partnerom pre cestujúcich počas ich nakupovania a uskutočňovania výdavkov v cudzích krajinách.
Od spustenia konceptu Tax Free Shopping pred tridsiatimi rokmi ponúka Global Blue širokú škálu služieb, ktoré pomáhajú zákazníkom nakupovať počas pobytu v zahraničí, ako aj obchodníkom a bankám zvyšovať ich výnosy z lukratívneho trhu cestujúcich. Spoločnosť spolupracuje s viac ako 270 000 najobľúbenejšími svetovými maloobchodnými predajcami, obchodnými značkami a hotelmi vo viac ako 40 krajinách. Každodenne obslúži viac ako 60 000 cestujúcich. Ambíciou spoločnosti je stať sa majákom pre medzinárodné nakupovanie po celom svete. Ústredie spoločnosti sa nachádza v Nyone, v blízkosti Ženevy, vo Švajčiarsku.
Globe Shopper City Index – Europe je nový výskumný program Economist Intelligence Unit (EIU) sponzorovaný spoločnosťou Global Blue, ktorá je odborníkom v oblasti medzinárodného nakupovania po celom svete. V rámci prieskumu sa hodnotilo 33 hlavných európskych miest, ktoré boli podľa 38 kritérií zoskupené do 5 kategórií: obchody, dostupnosť, pohodlie, hotely a doprava, kultúra a podnebie. Hodnotené mestá boli zvolené na základe počtu návštevníkov a ekonomického významu, pričom sa zohľadnil aj faktor geografickej diverzity. Mestá boli vybrané spomedzi európskych krajín s HDP vyšším ako 50 mld. EUR, pričom väčšie ekonomiky zastupuje viac ako jedno mesto.
„Globe Shopper City Index – Europe je významným krokom v stratégii spoločnosti Global Blue stať sa vyhľadávanou značkou pre všetko, čo súvisí s medzinárodným nakupovaním po celom svete“, povedal Per Setterberg, generálny riaditeľ spoločnosti Global Blue. „Tento index pomôže maloobchodným predajcom a nákupným značkám pri prijímaní lepších obchodných rozhodnutí, zatiaľ čo online Globe Shopper City Index umožní cestujúcim spoznať svoje ideálne nákupné mesto na základe ich osobných preferencií.“ Odteraz si za pomoci stránky globeshopperindex.eiu.com nakupujúci po celom svete budú môcť nájsť tú správnu nákupnú destináciu. Globe Shopper City Index ich bude schopný naviesť tým správnym nákupným smerom. Svoje zistenia môžu navyše zdieľať s priateľmi a rodinou na Facebooku a Twitteri.
Alasdair Ross, globálny produktový riaditeľ Economist Intelligence Unit, povedal: „Globe Shopper City Index – Europe ukázal, ktoré európske mestá sú najobľúbenejšími nákupnými destináciami z pohľadu zahraničných návštevníkov. Zistenia potvrdzujú, že pre medzinárodné nakupovanie je najdôležitejšia správna rovnováha medzi pohodlím, dostupnosťou a cenou.“
Celkové výsledky Globe Shopper City Index – Europe / Metodológia
Globe Shopper City Index hodnotil atraktívnosť 33 veľkých európkych miest z pohľadu turistov vyhľadávajúcih nákupy v zahraničí. Všetkým kategóriám v indexe bola pridelená rovnaká váha. Kritériá boli hodnotené kvantitatívne, napr. realizovaný počet letov ročne, alebo kvalitatívne, napr. pravdepodobnosť vyjednania zľavy v obchodoch. Každé mesto má priradené priemerné skóre kategórie, pričom celkové skóre bolo určené ako priemer získaných bodov všetkých piatich kategórií. Hodnotenia v jednotlivých kritériách sa odzrkadlili v pridelených bodoch indexu od 0 do 100.
Nižšie sú uvedené celkové výsledky 33 hodnotených miest. Detailný zoznam každej z piatich kategórií je dostupný na stránke www.globeshopper.eiu.com.
Celkové skóre*
1 Londýn 67,32 Madrid 67,12 Barcelona 67,14Paríž65,55Rím62,96Berlín62,37Lisabon61,68Amsterdam61,39Praha59,710Budapešť59,611Miláno59,312Viedeň59,113Istanbul58,414Dublin57,615Brusel56,816Atény56,217Mníchov55,518Kodaň54,119Moskva53,920Štokholm53,420Hamburg53,422Lyon53,323Bratislava52,324Sofia52,224Bukurešť52,226Edinburg51,527Kyjev51,428Varšava50,929Petrohrad49,130Helsinki48,231Belehrad43,632Oslo43,133Ženeva41
* Skóre na stupnici od 0 do 100, pričom 100 = najlepšie nákupné prostredie
Spoločnosť Global Blue a Economist Intelligence Unit (EIU)
Economist Intelligence Unit pomáha firmám pripraviť sa na trhové príležitosti, ako aj pri uskutočňovaní ich strategických rozhodnutí. Experti EIU hodnotia a analyzujú trhy, krajiny a odvetvia a sú vyhľadávaným partnerom vďaka globálnemu rozmeru svojich analýz.
Global Blue je medzinárodná spoločnosť, sprostredkujúca maloobchodné transakcie medzi obchodníkmi a ich zahraničnými zákazníkmi. Je dôveryhodným partnerom pre cestujúcich počas ich nakupovania a uskutočňovania výdavkov v cudzích krajinách.
Od spustenia konceptu Tax Free Shopping pred tridsiatimi rokmi ponúka Global Blue širokú škálu služieb, ktoré pomáhajú zákazníkom nakupovať počas pobytu v zahraničí, ako aj obchodníkom a bankám zvyšovať ich výnosy z lukratívneho trhu cestujúcich. Spoločnosť spolupracuje s viac ako 270 000 najobľúbenejšími svetovými maloobchodnými predajcami, obchodnými značkami a hotelmi vo viac ako 40 krajinách. Každodenne obslúži viac ako 60 000 cestujúcich. Ambíciou spoločnosti je stať sa majákom pre medzinárodné nakupovanie po celom svete. Ústredie spoločnosti sa nachádza v Nyone, v blízkosti Ženevy, vo Švajčiarsku.