|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. februára 2014
Bratislava hľadá dodávateľa systému požičovne verejných bicyklov
Mesto Bratislava vyhlásilo verejnú súťaž na dodávateľa technológie systému automatickej požičovne mestských bicyklov - BIKE SHARING. Do tendra sa môžu prihlásiť fyzické i právnické osoby, ...
Zdieľať
Bratislava 4. februára (TASR) - Mesto Bratislava vyhlásilo verejnú súťaž na dodávateľa technológie systému automatickej požičovne mestských bicyklov – BIKE SHARING. Do tendra sa môžu prihlásiť fyzické i právnické osoby, ponuky môžu predkladať do 28. marca do 10.00 h.
Maximálna cena za dodanie technológie pre bratislavský systém BIKE SHARING je 700.000 eur. Finančné náklady na spustenie požičovne bicyklov bude mesto kryť z mestského rozpočtu a sponzorských, partnerských zdrojov.
Ponuku môže súťažiaci doručiť bratislavskej samospráve osobne do podateľne magistrátu alebo poštou. V elektronickej aukcii budú môcť súťažiť uchádzači, ktorí splnia všetky kritériá obstarávania. V e-aukcii zvíťazí cenovo najvýhodnejšia ponuka. "Očakávame, že prvé mestské bicykle budú môcť nielen obyvatelia, ale aj návštevníci slovenskej metropoly využívať v druhej polovici roka 2014," uviedol primátor mesta Milan Ftáčnik.
Mesto uvažuje, že najprv by sieťou pokrylo asi 3,5 štvorcového kilometra, čo by zahŕňalo centrum mesta a časť Petržalky. V pilotnom projekte chce umiestniť 20 staníc s približne sto bicyklami.
"Stanice by mali byť od seba vzdialené asi 300 až 350 metrov, aby boli dobre pešo dostupné. Mali by byť tiež umiesťované prioritne v prestupných uzloch verejnej dopravy, pri obchodných centrách, biznis centrách a atraktívnych turistických lokalitách," priblížil poradca bratislavského primátora pre cyklodopravu Michal Feik. Mesto v minulosti uvažovalo napríklad o lokalitách ako Hviezdoslavovo námestie pri Novom moste, River Park, Šafárikovo námestie, Eurovea, Karloveské rameno, Sad Janka Kráľa, Aupark, Námestie slobody, Poštová ulica či parkovisko Ekonomickej univerzity.
Bicykle by mali byť odolné voči vandalizmu, chránené proti rozmontovaniu, prispôsobené celoročnej prevádzke aj na mestskú dopravu s predným košíkom a so systémom uzamykania v stojane. Na robustnom ráme má byť logo mesta a na stanovišti na verejných priestranstvách budú dostupné 24 hodín denne. Výhodou systému podľa Feika je aj to, že pre používateľov odpadajú mnohé problémy spojené s vlastníctvom bicykla, teda riziko krádeže, vandalizmus, nedostatok parkovacích miest, skladovanie či požiadavky na opravu a údržbu.
Po celom svete je v súčasnosti spustených 535 systémov na požičiavanie bicyklov, ktoré ponúkajú obyvateľom celkovo 517.000 bicyklov. Medzi krajiny s ich najväčším počtom patria Španielsko (132), Taliansko (104) a Čína (79).
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Ilustračné foto Foto: TASR
Maximálna cena za dodanie technológie pre bratislavský systém BIKE SHARING je 700.000 eur. Finančné náklady na spustenie požičovne bicyklov bude mesto kryť z mestského rozpočtu a sponzorských, partnerských zdrojov.
Ponuku môže súťažiaci doručiť bratislavskej samospráve osobne do podateľne magistrátu alebo poštou. V elektronickej aukcii budú môcť súťažiť uchádzači, ktorí splnia všetky kritériá obstarávania. V e-aukcii zvíťazí cenovo najvýhodnejšia ponuka. "Očakávame, že prvé mestské bicykle budú môcť nielen obyvatelia, ale aj návštevníci slovenskej metropoly využívať v druhej polovici roka 2014," uviedol primátor mesta Milan Ftáčnik.
Mesto uvažuje, že najprv by sieťou pokrylo asi 3,5 štvorcového kilometra, čo by zahŕňalo centrum mesta a časť Petržalky. V pilotnom projekte chce umiestniť 20 staníc s približne sto bicyklami.
"Stanice by mali byť od seba vzdialené asi 300 až 350 metrov, aby boli dobre pešo dostupné. Mali by byť tiež umiesťované prioritne v prestupných uzloch verejnej dopravy, pri obchodných centrách, biznis centrách a atraktívnych turistických lokalitách," priblížil poradca bratislavského primátora pre cyklodopravu Michal Feik. Mesto v minulosti uvažovalo napríklad o lokalitách ako Hviezdoslavovo námestie pri Novom moste, River Park, Šafárikovo námestie, Eurovea, Karloveské rameno, Sad Janka Kráľa, Aupark, Námestie slobody, Poštová ulica či parkovisko Ekonomickej univerzity.
Bicykle by mali byť odolné voči vandalizmu, chránené proti rozmontovaniu, prispôsobené celoročnej prevádzke aj na mestskú dopravu s predným košíkom a so systémom uzamykania v stojane. Na robustnom ráme má byť logo mesta a na stanovišti na verejných priestranstvách budú dostupné 24 hodín denne. Výhodou systému podľa Feika je aj to, že pre používateľov odpadajú mnohé problémy spojené s vlastníctvom bicykla, teda riziko krádeže, vandalizmus, nedostatok parkovacích miest, skladovanie či požiadavky na opravu a údržbu.
Po celom svete je v súčasnosti spustených 535 systémov na požičiavanie bicyklov, ktoré ponúkajú obyvateľom celkovo 517.000 bicyklov. Medzi krajiny s ich najväčším počtom patria Španielsko (132), Taliansko (104) a Čína (79).
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR