|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. júla 2011
Bratislava chce zbaviť ľudí závislosti od áut
Cieľom Bratislavy a Viedne je zbavovať ľudí závislosti od áut. Zhodli sa na tom primátor hlavného mesta Milan Ftáčnik a viceprimátorka Viedne Maria Vassilakou pri rokovaniach o možnostiach rozvoja ...
Zdieľať
BRATISLAVA 12. júla (WEBNOVINY) - Cieľom Bratislavy a Viedne je zbavovať ľudí závislosti od áut. Zhodli sa na tom primátor hlavného mesta Milan Ftáčnik a viceprimátorka Viedne Maria Vassilakou pri rokovaniach o možnostiach rozvoja cyklistickej dopravy v hlavnom meste. V novej cyklomape Viedne je už aj Bratislava.
„Doteraz bola Bratislava mestom automobilov. Jednou z našich programových priorít je rozvoj cyklistickej dopravy. Keď sa pozrieme na to, čo Viedeň v tejto oblasti za 20 rokov dosiahla, skladáme klobúk. Máme záujem nastúpiť na túto cestu, podporiť cyklodopravu a nechať sa inšpirovať a získavať od Viedne skúsenosti,“ povedal Ftáčnik.
Viedeň ide v cyklistickej doprave Bratislave príkladom
Na rokovaní o rozvoji cyklistickej dopravy sa zúčastnili aj odborníci viedenského magistrátu pre oblasť cyklodopravy, ako aj zástupcovia magistrátu zaoberajúci sa touto problematikou. Zástupcovia oboch magistrátov si vymenili skúsenosti z dosiahnutých výsledkov v oblasti cyklistickej dopravy a zároveň hovorili o ďalších možnostiach budovania cyklotrás. Viedeň je pre Bratislavu príkladom ako postupovať. Ako zdôraznila viceprimátorka Vassilakou, mestá Viedeň a Bratislava sú si blízke ako žiadne iné hlavné mestá. Vzhľadom na to, Ilustračné foto SITA, APže v minulosti neexistoval intenzívnejší kontakt, ocenila rozvíjajúcu sa spoluprácu s Bratislavou. Práve o to významnejší je podľa nej úmysel rozvíjať dobrú a fungujúcu spoluprácu v regióne Viedeň, Nieder-Österreich, Burgenland a Bratislava. Ľudia v týchto regiónoch pracujú a potrebujú sa prepraviť z miesta na miesto, a preto je nevyhnutné kvalitné dopravné spojenie. „V oblasti dopravy existuje viacero úspešných iniciatív, spomeniem len niekoľko z nich – TwinCityLiner, dobudovanie trate Marchegg – Bratislava či cyklomost Schlosshof – Devínska Nová Ves,“ uviedla v tejto súvislosti Maria Vassilakou.
Odborníci z Bratislavy si spolu s Ftáčnikom a viedenskými partnermi na bicykloch prezreli jednotlivé časti cyklotrás, ktoré sa tešia čoraz väčšiemu záujmu Viedenčanov. Ako uviedli cyklokoordinátori z viedenského magistrátu, vo Viedni funguje systém požičiavania mestských bicyklov Vienna CityBike už od roku 2003. V súčasnosti existuje 79 staníc, v blízkej budúcnosti plánujú vybudovať ešte 15 ďalších. Do systému sa môže prihlásiť ktokoľvek, kto má kreditnú alebo debetnú kartu. Tento systém funguje aj v Ljubljane, v Seville či v Paríži.
Za posledné roky sa vo Viedni nepostavila žiadna nová cesta bez cyklotrasy
V súčasnosti je vo Viedni vybudovaných 1174 km cyklistických trás, kým začiatkom 90-tych rokov to bolo približne 200 km. Cez najfrekventovanejšie body Viedne prejde 7 tisíc cyklistov denne a za posledné roky sa vo Viedni nepostavila žiadna nová cesta bez toho, aby nebola zároveň vybudovaná cyklotrasa.
Agentúru SITA informovala Daniela Rodinová z magistrátu hlavného mesta.
„Doteraz bola Bratislava mestom automobilov. Jednou z našich programových priorít je rozvoj cyklistickej dopravy. Keď sa pozrieme na to, čo Viedeň v tejto oblasti za 20 rokov dosiahla, skladáme klobúk. Máme záujem nastúpiť na túto cestu, podporiť cyklodopravu a nechať sa inšpirovať a získavať od Viedne skúsenosti,“ povedal Ftáčnik.
Viedeň ide v cyklistickej doprave Bratislave príkladom
Na rokovaní o rozvoji cyklistickej dopravy sa zúčastnili aj odborníci viedenského magistrátu pre oblasť cyklodopravy, ako aj zástupcovia magistrátu zaoberajúci sa touto problematikou. Zástupcovia oboch magistrátov si vymenili skúsenosti z dosiahnutých výsledkov v oblasti cyklistickej dopravy a zároveň hovorili o ďalších možnostiach budovania cyklotrás. Viedeň je pre Bratislavu príkladom ako postupovať. Ako zdôraznila viceprimátorka Vassilakou, mestá Viedeň a Bratislava sú si blízke ako žiadne iné hlavné mestá. Vzhľadom na to, Ilustračné foto SITA, APže v minulosti neexistoval intenzívnejší kontakt, ocenila rozvíjajúcu sa spoluprácu s Bratislavou. Práve o to významnejší je podľa nej úmysel rozvíjať dobrú a fungujúcu spoluprácu v regióne Viedeň, Nieder-Österreich, Burgenland a Bratislava. Ľudia v týchto regiónoch pracujú a potrebujú sa prepraviť z miesta na miesto, a preto je nevyhnutné kvalitné dopravné spojenie. „V oblasti dopravy existuje viacero úspešných iniciatív, spomeniem len niekoľko z nich – TwinCityLiner, dobudovanie trate Marchegg – Bratislava či cyklomost Schlosshof – Devínska Nová Ves,“ uviedla v tejto súvislosti Maria Vassilakou.
Odborníci z Bratislavy si spolu s Ftáčnikom a viedenskými partnermi na bicykloch prezreli jednotlivé časti cyklotrás, ktoré sa tešia čoraz väčšiemu záujmu Viedenčanov. Ako uviedli cyklokoordinátori z viedenského magistrátu, vo Viedni funguje systém požičiavania mestských bicyklov Vienna CityBike už od roku 2003. V súčasnosti existuje 79 staníc, v blízkej budúcnosti plánujú vybudovať ešte 15 ďalších. Do systému sa môže prihlásiť ktokoľvek, kto má kreditnú alebo debetnú kartu. Tento systém funguje aj v Ljubljane, v Seville či v Paríži.
Za posledné roky sa vo Viedni nepostavila žiadna nová cesta bez cyklotrasy
V súčasnosti je vo Viedni vybudovaných 1174 km cyklistických trás, kým začiatkom 90-tych rokov to bolo približne 200 km. Cez najfrekventovanejšie body Viedne prejde 7 tisíc cyklistov denne a za posledné roky sa vo Viedni nepostavila žiadna nová cesta bez toho, aby nebola zároveň vybudovaná cyklotrasa.
Agentúru SITA informovala Daniela Rodinová z magistrátu hlavného mesta.