Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova    Regióny

12. júla 2011

Bratislava chce zbaviť ľudí závislosti od áut



Cieľom Bratislavy a Viedne je zbavovať ľudí závislosti od áut. Zhodli sa na tom primátor hlavného mesta Milan Ftáčnik a viceprimátorka Viedne Maria Vassilakou pri rokovaniach o možnostiach rozvoja ...



Zdieľať
cyklista BRATISLAVA 12. júla (WEBNOVINY) - Cieľom Bratislavy a Viedne je zbavovať ľudí závislosti od áut. Zhodli sa na tom primátor hlavného mesta Milan Ftáčnik a viceprimátorka Viedne Maria Vassilakou pri rokovaniach o možnostiach rozvoja cyklistickej dopravy v hlavnom meste. V novej cyklomape Viedne je už aj Bratislava.


„Doteraz bola Bratislava mestom automobilov. Jednou z našich programových priorít je rozvoj cyklistickej dopravy. Keď sa pozrieme na to, čo Viedeň v tejto oblasti za 20 rokov dosiahla, skladáme klobúk. Máme záujem nastúpiť na túto cestu, podporiť cyklodopravu a nechať sa inšpirovať a získavať od Viedne skúsenosti,“ povedal Ftáčnik.


Viedeň ide v cyklistickej doprave Bratislave príkladom

Na rokovaní o rozvoji cyklistickej dopravy sa zúčastnili aj odborníci viedenského magistrátu pre oblasť cyklodopravy, ako aj zástupcovia magistrátu zaoberajúci sa touto problematikou. Zástupcovia oboch magistrátov si vymenili skúsenosti z dosiahnutých výsledkov v oblasti cyklistickej dopravy a zároveň hovorili o ďalších možnostiach budovania cyklotrás. Viedeň je pre Bratislavu príkladom ako postupovať. Ako zdôraznila viceprimátorka Vassilakou, mestá Viedeň a Bratislava sú si blízke ako žiadne iné hlavné mestá. Vzhľadom na to, Ilustračné foto SITA, APže v minulosti neexistoval intenzívnejší kontakt, ocenila rozvíjajúcu sa spoluprácu s Bratislavou. Práve o to významnejší je podľa nej úmysel rozvíjať dobrú a fungujúcu spoluprácu v regióne Viedeň, Nieder-Österreich, Burgenland a Bratislava. Ľudia v týchto regiónoch pracujú a potrebujú sa prepraviť z miesta na miesto, a preto je nevyhnutné kvalitné dopravné spojenie. „V oblasti dopravy existuje viacero úspešných iniciatív, spomeniem len niekoľko z nich – TwinCityLiner, dobudovanie trate Marchegg – Bratislava či cyklomost Schlosshof – Devínska Nová Ves,“ uviedla v tejto súvislosti Maria Vassilakou.

Odborníci z Bratislavy si spolu s Ftáčnikom a viedenskými partnermi na bicykloch prezreli jednotlivé časti cyklotrás, ktoré sa tešia čoraz väčšiemu záujmu Viedenčanov. Ako uviedli cyklokoordinátori z viedenského magistrátu, vo Viedni funguje systém požičiavania mestských bicyklov Vienna CityBike už od roku 2003. V súčasnosti existuje 79 staníc, v blízkej budúcnosti plánujú vybudovať ešte 15 ďalších. Do systému sa môže prihlásiť ktokoľvek, kto má kreditnú alebo debetnú kartu. Tento systém funguje aj v Ljubljane, v Seville či v Paríži.


Za posledné roky sa vo Viedni nepostavila žiadna nová cesta bez cyklotrasy

V súčasnosti je vo Viedni vybudovaných 1174 km cyklistických trás, kým začiatkom 90-tych rokov to bolo približne 200 km. Cez najfrekventovanejšie body Viedne prejde 7 tisíc cyklistov denne a za posledné roky sa vo Viedni nepostavila žiadna nová cesta bez toho, aby nebola zároveň vybudovaná cyklotrasa.

Agentúru SITA informovala Daniela Rodinová z magistrátu hlavného mesta.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Policajti pri bitke v Zemianskych Sadoch pochybili
<< predchádzajúci článok
Poslanci neschválili Matovičove zmeny o stravných lístkoch