|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. septembra 2016
Bratislava chce z eurofondov financovať aj budovanie cyklotrás
Mesto Bratislava chce zo zdrojov Európskej únie financovať modernizáciu električkových radiál, budovanie električkovej trate v Petržalke po Janíkov dvor ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Martin Baumann
Bratislava 8. septembra (TASR) – Mesto Bratislava chce zo zdrojov Európskej únie financovať modernizáciu električkových radiál, budovanie električkovej trate v Petržalke po Janíkov dvor i nových cyklotrás. Tieto projekty majú byť prefinancované v rámci nového programového obdobia Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII) a Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP). TASR o tom informoval bratislavský magistrát."Rozvoj mesta v oblasti dopravy vnímam ako nesmierne dôležitý pre zlepšenie života Bratislavčanov, preto je našou snahou nielen rozprávať o potrebách zlepšenia dopravnej situácie v meste, ale najmä realizovať dopravné projekty tak, aby zmenu k lepšiemu občania aj cítili," uviedol primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.
Hlavné mesto priblížilo, že pripravuje pokračovanie budovania električkovej trate v Petržalke, a to v úseku Bosákova ulica – Janíkov dvor. "Pôvodná projektová dokumentácia z roku 2012 sa v súčasnosti upravuje tak, aby zohľadňovala pripomienky občanov a možnosti financovania z fondov EÚ," uviedla Iveta Kešeľáková z tlačového oddelenia magistrátu. Úsek trate Bosákova – Janíkov dvor bude nadväzovať na prvý úsek električkovej trate do Petržalky Šafárikovo námestie - Bosákova. Stavebné práce sú naplánované na roky 2018 až 2020.
Modernizácia električkových radiál sa má týkať Dúbravsko-Karloveskej, Vajnorskej a Ružinovskej radiály. "Zámerom mesta je tiež prepájanie projektov OPII s projektmi IROP s cieľom zdokonalenia systému cyklodopravy v Bratislave, ktorý je založený na cyklotrasách definovaných v Územnom genereli dopravy," uviedla Kešeľáková.
Slávnostné prestrihnutie pásky na zrekonštruovanom Starom moste v piatok 8. júla 2016 na strane Petržalky v Bratislave pred prvou jazdou električky. Na snímke zľava podpredseda Európskej komisie pre energetickú úniu Maroš Šefčovič, podpredseda vlády SR pre investície Peter Pellegrini, primátor hlavného mesta SR Bratislavy Ivo Nesrovnal, minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Roman Brecely a generálny riaditeľ spoločnosti EUROVIA SK Róbert Šinály. Foto: TASR - Pavel Neubauer
Pre dokončené a pripravované projekty v oblasti dopravnej infraštruktúry v hlavnom meste sa stretol primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal so zástupcami Európskej komisie (EK) a organizácie Joint Assistance to Support Projects in European Regions (JASPERS), prostredníctvom ktorej EK zabezpečuje konzultácie a odborné poradenstvo pri príprave projektov dopravnej infraštruktúry za účelom mestského a regionálneho rozvoja.
Zámerom bolo vyhodnotiť doterajšiu spoluprácu a dohodnúť sa na ďalšom postupe pri efektívnom čerpaní finančných prostriedkov zo štrukturálnych fondov EÚ na strategické projekty hlavného mesta. "Všetci účastníci prejavili spokojnosť s úspešným plnením dopravných projektov realizovaných v Bratislave," povedala Kešeľáková.
Toto zasadnutie bolo zároveň prípravným stretnutím pred oficiálnou návštevou európskej komisárky Coriny Cretu, ktorá v polovici septembra navštívi Bratislavu, aby si pozrela zrekonštruovaný Starý most spolu s električkovou traťou vedúcou do Petržalky, ktoré predstavujú najväčšiu investíciu EÚ mestu Bratislava.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR