|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. novembra 2010
BONKO: Bratislava nie je mesto, ale továreň
Podľa nezávislého kandidáta na primátora hlavného mesta Jozefa Bonku je Bratislava len továrňou a pracoviskom, mala by byť mestom pre život. Uviedol to na dnešnej tlačovej ...
Zdieľať
Foto: SITA/Jozef JakubčoBRATISLAVA 3. novembra (WEBNOVINY) – Podľa nezávislého kandidáta na primátora hlavného mesta Jozefa Bonku je Bratislava len továrňou a pracoviskom, mala by byť mestom pre život. Uviedol to na dnešnej tlačovej besede pri príležitosti predstavenia svojho programu. Jozef Bonko chce magistrát otvorený všetkým občianskym združeniam, ochranárom a aktivistom. Podľa neho je totiž úrad magistrátu veľmi ťažkopádna organizácia, kde je občan na poslednom mieste. „Kandidatúru som prijal na základe výzvy Bratislavčanov, ktorí sú nespokojní s tým, ako funguje toto mesto. Toto mesto predchádzajúci primátor doviedol do ekonomického i morálneho úpadku,“ uviedol Bonko.
Podľa Bonka nemá mesto urobený ekonomický audit, komplexnú inventarizáciu majetku a tým pádom je možné predávať majetok mesta pochybným spôsobom. Preto chce zaviesť prísnu finančnú disciplínu, elektronické aukcie a elektronické obstarávanie. Bonko chce v Bratislave len jeden stavebný úrad, nie stavebné úrady v mestských častiach. „V tomto stavebno-ekonomickom guláši sa developerom veľmi ľahko žije, je veľkou chybou, že mesto nie je schopné samé rozhodnúť, ako bude s jeho majetkom nakladané do budúcna,“ uviedol Bonko. Podľa neho by mal v meste vzniknúť útvar hlavného architekta, čo by bola skupina architektov, ktorí budú určovať trendy a regulatívy výstavby v Bratislave.
Ďalším problémom Bratislavy je podľa Bonka masívne odstraňovanie zelene. „Mesto úmyselne zanedbávalo ošetrovanie zelene, zeleň zostarla, ochorela a preto sa veľmi ľahko zdôvodňuje odstraňovanie stromov,“ uviedol Bonko. Kandidát na primátora by zriadil post záhradníka mesta, ktorý by vedel vybrať firmy na zazeleňovanie mesta. Podľa nezávislého kandidáta je potrebné vysadiť zeleň na všetkých dostupných plochách.
Bonko by sa intenzívnejšie venoval aj mestskej hromadnej doprave - uvažuje o zmene jednotlivých liniek aj pásiem. Podľa neho mesto investuje do MHD nemalé prostriedky. Zaviedol by preto zvýhodňovanie tých, ktorí majú v hlavnom meste trvalý pobyt, ale nie prostredníctvom karty Bratislavčana. Zrekonštruovaný Starý most by sa mal podľa neho stať promenádnym mostom. „Neviem si predstaviť vyústenie električky na Šafárikovom námestí a ťahanie na koniec Petržalky,“ uviedol Bonko.
Podľa Bonka nemá mesto urobený ekonomický audit, komplexnú inventarizáciu majetku a tým pádom je možné predávať majetok mesta pochybným spôsobom. Preto chce zaviesť prísnu finančnú disciplínu, elektronické aukcie a elektronické obstarávanie. Bonko chce v Bratislave len jeden stavebný úrad, nie stavebné úrady v mestských častiach. „V tomto stavebno-ekonomickom guláši sa developerom veľmi ľahko žije, je veľkou chybou, že mesto nie je schopné samé rozhodnúť, ako bude s jeho majetkom nakladané do budúcna,“ uviedol Bonko. Podľa neho by mal v meste vzniknúť útvar hlavného architekta, čo by bola skupina architektov, ktorí budú určovať trendy a regulatívy výstavby v Bratislave.
Ďalším problémom Bratislavy je podľa Bonka masívne odstraňovanie zelene. „Mesto úmyselne zanedbávalo ošetrovanie zelene, zeleň zostarla, ochorela a preto sa veľmi ľahko zdôvodňuje odstraňovanie stromov,“ uviedol Bonko. Kandidát na primátora by zriadil post záhradníka mesta, ktorý by vedel vybrať firmy na zazeleňovanie mesta. Podľa nezávislého kandidáta je potrebné vysadiť zeleň na všetkých dostupných plochách.
Bonko by sa intenzívnejšie venoval aj mestskej hromadnej doprave - uvažuje o zmene jednotlivých liniek aj pásiem. Podľa neho mesto investuje do MHD nemalé prostriedky. Zaviedol by preto zvýhodňovanie tých, ktorí majú v hlavnom meste trvalý pobyt, ale nie prostredníctvom karty Bratislavčana. Zrekonštruovaný Starý most by sa mal podľa neho stať promenádnym mostom. „Neviem si predstaviť vyústenie električky na Šafárikovom námestí a ťahanie na koniec Petržalky,“ uviedol Bonko.