|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. januára 2015
BMW vyriešilo softvérovú medzeru, ktorá umožnila hekerom otvoriť dvere
Rolls Royce Phantom Series II na pekinskom autosalóne v apríli 2012.
Zdieľať
Rolls Royce Phantom Series II na pekinskom autosalóne v apríli 2012. Foto: TASR/AP
Frankfurt nad Mohanom 30. januára (TASR) - Nemecká automobilka BMW vyriešila bezpečnostný problém, ktorý umožňoval hekerom odomknúť dvere až na 2,2 milióna vozidiel značiek Rolls-Royce, Mini a BMW. Informovala o tom agentúra Reuters.BMW uviedol, že nemecký automobilový klub ADAC odhalil problém, ktorý sa týkal vozidiel vybavených softvérom ConnectedDrive a využívajúcim palubné SIM karty. Úlohou týchto čipov bolo identifikovať a autorizovať používateľov mobilných zariadení. Vodiči mohli používať softvér a SIM karty nielen na aktivovanie mechanizmu uzamykania dverí, ale aj pre celý rad ďalších služieb, a to vrátane dopravných informácií v reálnom čase, multimédií či klimatizácie.
Odborníci ADAC dokázali nasimulovať existenciu falošnej telefónnej siete, ku ktorej sa vozidlá BMW snažili pripojiť a umožnili tak hackerom zmanipulovať funkcie ovládané SIM kartou. Bezpečnostný problém vznikol pri prenose dát, no neovplyvňoval kritické funkcie, ako je riadenie alebo brzdenie. BMW nemá informácie o žiadnom prípade, v ktorom by dáta slúžili na ohrozenie vozidla.
Koncern vyriešil problém zakódovaním komunikácie vo vnútri vozidla pomocou štandardu HTTPS, ktorý sa využíva na zabezpečenie obchodných alebo bankových transakcií na internete. Softvér sa dokáže aktualizovať automaticky po pripojení vozidla na server BMW alebo vodič môže zmeniť nastavenie služby manuálne.
Odborníci na kybernetickú bezpečnosť v posledných rokoch čoraz viac kritizujú automobilový sektor za nedostatočnú snahu zabezpečiť vnútornú komunikáciu vozidiel so sieťovými funkciami. Riziko spočíva v tom, že po prelomení ochrany získajú hackeri prístup k systémom vozidla, ktoré riadia úplne všetko: od chodu motora, cez brzdy až po klimatizáciu. Obávajú sa, že je len otázkou času, kým hekeri využijú medzery v zabezpečení softvéru a ohrozia vodičov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR