|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. novembra 2019
BMW masívne zvyšuje objednávky batériových článkov pre elektromobily
Ilustračná snímka.
Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR - Erika Ďurčová
Mníchov 21. novembra (TASR) - Nemecký výrobca luxusných áut BMW vo štvrtok vyhlásil, že masívne zvyšuje objednávky batériových článkov pre elektromobily v nadchádzajúcej dekáde, pretože plánuje desiatky nových elektrických modelov.Celkové zvýšenie objednávok o 6,2 miliardy eur bude výsledkom nového kontraktu so spoločnosťou Samsung-SDI v hodnote 2,9 miliardy eur a tiež zvýšenia objednávok od čínskej spoločnosti CATL zo 4 na 7,3 miliardy eur, uviedla automobilka BMW vo vyhlásení.
Nemeckých výrobcov áut v uplynulých rokoch brzdili emisné škandály a zavádzanie prísnejších emisných pravidiel v Európe pri prechode na elektromobilitu. Najnovšie oznámenie BMW ukazuje na „zabezpečenie dlhodobej potreby batériových článkov“, pričom samotná automobilka sa postará o dodávky kobaltu a lítia.
Do roku 2023 plánuje BMW ponúknuť 25 „elektrifikovaných“ modelov vrátane hybridov a plne elektrických vozidiel s batériou. Koncom tohto roka má zísť z výrobného pásu v britskej dcérskej firme v Oxforde prvý elektromobil Mini. BMW očakáva, že do roku 2021 zdvojnásobí predaj elektrických vozidiel, po ktorom bude nasledovať ich ročná expanzia zhruba o 30 % do roku 2025.
Lítiovo-iónové články sú stavebnými kameňmi veľkých batérií pre elektrické a hybridné vozidlá. Len málo výrobcov automobilov však podstúpilo obrovské finančné riziko spojené s vybudovaním ich vlastnej výroby, pretože objemy predaja elektromobilov v porovnaní s autami so spaľovacími motormi zostávajú nízke a táto technológia sa rýchlo vyvíja. Radšej spolupracujú s výrobcami batérií.
Približne dve tretiny kapacity na výrobu batériových člnkov sú v Číne, pričom samotný koncern CATL sa podieľa jednou štvrtinu na ich globálnych dodávkach. Japonská spoločnosť Panasonic, čínska spoločnosť BYD a kórejské firmy LG-Chem a Samsung-SDI sú tiež v prvej päťke najväčších producentov.
Niektoré spoločnosti expandujú do Európy a CATL stavia závod v Erfurte, ktorý bude dodávateľom BMW. Paríž a Berlín však dúfajú, že vládna podpora môže pomôcť založiť európsky batériový „Airbus“, ktorý by prevzal pozície od ázijských konkurentov. Investície by sa mali pohybovať v pásme od 5 do 6 miliárd eur, pričom 4 miliardy eur by mali byť od súkromného sektora.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR