09. septembra 2019
BMW Foto: TASRMníchov 9. septembra (TASR) - Nemecký automobilový koncern BMW aj v období stagnácie trhu profituje z veľkého záujmu o jeho mestské SUV. V auguste predala značka BMW 157.889 vozidiel, čo predstavuje medziročné zvýšenie o 4,1 %.
Dôvodom tohto vzostupu boli najmä modely SUV, ktorých BMW predal zhruba o tretinu viac než v auguste minulého roka.
"Naše nové modely radu X sú u klientov veľmi obľúbené," povedal šéf predaja Pieter Nota pri príležitosti otvorenia automobilového veľtrhu IAA v Berlíne. Mestské SUV tvorili takmer polovicu predaných vozidiel BMW. Na najdôležitejšom jednotlivom trhu - v Číne - vzrástol predaj BMW zhruba o 10 %.
Predaj elektrifikovaných modelov sa však v auguste medziročne znížil o 7 %, od začiatku roka ide o pokles o 3 % na 80.526 vozidiel.
Za prvých osem mesiacov predala značka BMW 1,39 milióna áut, čo je v medziročnom porovnaní nárast o 1,9 %. BMW tak dokázal znížiť náskok svojho najväčšieho konkurenta, značky Mercedes-Benz z koncernu Daimler, ktorý do konca augusta predal 1,5 milióna áut, čiže o 0,7 % menej než v rovnakom období minulého roka. Tretia nemecká prémiová značka Audi od januára predala 1,21 milióna vozidiel a výrazne zaostáva za BMW aj Mercedesom.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR