|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. apríla 2011
Blanár žiada vládu, aby previedla akcie SAD na kraje
Šéf Žilinského samosprávneho kraja Juraj Blanár nesúhlasí s privatizáciou autobusových spoločností, žiada vládu, aby bezodplatne previedla akcie SAD z Fondu národného ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: SITAŽILINA 7. apríla (WEBNOVINY) – Šéf Žilinského samosprávneho kraja Juraj Blanár nesúhlasí s privatizáciou autobusových spoločností, žiada vládu, aby bezodplatne previedla akcie SAD z Fondu národného majetku na samosprávne kraje a kompenzovala tak modernizačný dlh.
V prípade, že vláda túto požiadavku neakceptuje, Blanár sa obáva, že samosprávne kraje nebudú v budúcnosti schopné garantovať zľavy na cestovnom a nedokážu ani udržať súčasný počet autobusových spojov.
„Ide o hrubé zasahovanie do kompetencií samosprávnych krajov, ktoré financujú prímestskú autobusovú dopravu a prispievajú na zveľaďovanie kvality prepravy. Štát takýmto neuváženým a nezodpovedným krokom dáva autobusové spoločnosti na privatizáciu, pričom krajské samosprávy nesú na pleciach štátnu sociálnu politiku, pretože všetky zľavy žiakom, študentom, seniorom, hendikepovaným spoluobčanom preplácajú kraje a nie štát,“ povedal Juraj Blanár.
V Žilinskom kraji zabezpečujú prímestskú autobusovú dopravu dve SAD - žilinská a liptovskomikulášska. Nominálna hodnota ich akcií vo Fonde národného majetku predstavuje približne 6,9 milióna eur, pričom žilinská krajská samospráva sa od roku 2006 podieľa na financovaní nákupu nových autobusov 47,5 miliónmi eur, plus ďalších 711-tisíc dala na nové pokladnice do autobusov. Strata kraja z poskytovaných výkonov vo verejnom záujme sa tak vyšplhala zo 7,8 milióna za rok 2006 na 12,1 milióna eur za rok 2010.
V prípade, že vláda túto požiadavku neakceptuje, Blanár sa obáva, že samosprávne kraje nebudú v budúcnosti schopné garantovať zľavy na cestovnom a nedokážu ani udržať súčasný počet autobusových spojov.
„Ide o hrubé zasahovanie do kompetencií samosprávnych krajov, ktoré financujú prímestskú autobusovú dopravu a prispievajú na zveľaďovanie kvality prepravy. Štát takýmto neuváženým a nezodpovedným krokom dáva autobusové spoločnosti na privatizáciu, pričom krajské samosprávy nesú na pleciach štátnu sociálnu politiku, pretože všetky zľavy žiakom, študentom, seniorom, hendikepovaným spoluobčanom preplácajú kraje a nie štát,“ povedal Juraj Blanár.
V Žilinskom kraji zabezpečujú prímestskú autobusovú dopravu dve SAD - žilinská a liptovskomikulášska. Nominálna hodnota ich akcií vo Fonde národného majetku predstavuje približne 6,9 milióna eur, pričom žilinská krajská samospráva sa od roku 2006 podieľa na financovaní nákupu nových autobusov 47,5 miliónmi eur, plus ďalších 711-tisíc dala na nové pokladnice do autobusov. Strata kraja z poskytovaných výkonov vo verejnom záujme sa tak vyšplhala zo 7,8 milióna za rok 2006 na 12,1 milióna eur za rok 2010.