|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. septembra 2017
Blanár: Zákon o dlhovej brzde v SR je najprísnejší v eurozóne
Na snímke poslanec Juraj Blanár (Smer-SD).
Zdieľať
Na snímke poslanec Juraj Blanár (Smer-SD). Foto: TASR - Štefan Puškáš
Bratislava 24. septembra (TASR) - Zákon o dlhovej brzde v SR je najprísnejší v eurozóne, bolo by ho treba zmierniť. Uviedol to dnes v diskusnej relácii televízie TA3 V politike poslanec Národnej rady (NR) SR Juraj Blanár (Smer-SD). Peňazí na cestnú infraštruktúru podľa neho nie je dosť, pretože finančné prostriedky sú potrebné napríklad aj na zvyšovanie platov pracujúcich v školstve či zdravotníctve."Náš záujem je, aby sme tento zákon, ktorý je najprísnejší v rámci eurozóny, dokázali zmierniť primerane tak, aby sme dokázali byť neutrálni a mohli pritom uvoľniť finančné prostriedky. Na dostavanie len cestnej infraštruktúry, diaľničných a rýchlostných komunikácií je potrebná suma asi 17 miliárd eur, v tomto čase," spresnil Blanár.
Podľa opozičného poslanca NR SR Eduarda Hegera (OĽaNO) nie je potrebné "otvárať" zákon o dlhovej brzde. "Projekty ciest, ktoré sú pripravené a peniaze, ktoré sú na ne potrebné, sú v parite. Je viac peňazí k dispozícii ako úsekov cestných projektov, ktoré sú pripravené," podčiarkol Heger. Rada pre rozpočtovú zodpovednosť podľa neho vyčíslila, že zákon o dlhovej brzde umožňuje už teraz uvoľniť na diaľnice 6,1 miliardy eur. Podľa Hegera by okrem toho nárast príjmov v štátnom rozpočte mal predstavovať asi 8 miliárd eur.
Na potrebu uvoľnenia dlhovej brzdy na infraštruktúru upozornil aj koaličný poslanec Radovan Baláž (SNS), odvolávajúc sa aj na tohtotýždňové tlačové vyjadrenia Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) o tom, že "na projekty výstavby je NDS pripravená a do roku 2020 by vedela preinvestovať navyše viac ako 930 miliónov eur, okrem 500 miliónov eur, ktoré má každoročne pridelené". Odmietol pritom úvahy, že na uvoľnenie dlhovej brzdy sa "tlačí" preto, lebo je obdobie pred župnými voľbami.
Poslankyňa NR SR Jana Kiššová (SaS) súhlasí s myšlienkou, že Slovensko potrebuje infraštruktúru. "Slovensku sa darí, sme dnes naozaj v dobrých časoch. Uvoľnenie dlhovej brzdy nie je však alternatíva, jediná možnosť, ako peniaze na infraštruktúru získať. Peňazí bolo dosť, je dosť a len preto, že sa míňajú neefektívnym spôsobom, prichádzate s načiahnutými rukami, že poďme sa zadlžovať," zdôraznila Kiššová na adresu vládnej koalície.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR