Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

21. októbra 2010

Blaha by chcel za Dunajom dve vetvy električky





Zdieľať
marek blaha Marek Blaha, predseda SDĽ a kandidát na primátora Bratislavy počas TB, kde prezentoval program volebnej kampane s názvom Dajme Bratislave zelenú. Bratislava, 21. október 2010

Foto: SITA/Jozef Jakubčo
BRATISLAVA 21. októbra (WEBNOVINY) - Prvým krokom na riešenie dopravy v rámci dlho plánovaného projektu nosného dopravného systému by malo byť vybudovanie električkovej trate do bratislavskej Petržalky v dvoch vetvách. Na dnešnej tlačovej besede k predstaveniu volebného programu to uviedol kandidát na primátora Marek Blaha (SDĽ - Strana zelených). V praxi by to fungovalo tak, že električka by prešla z mesta po Starom moste do Petržalky, kde by sa rozdelila a jedna vetva by viedla na železničnú stanicu a druhá až do Janíkovho dvora. Električka by však podľa neho bola len dočasným riešením.

V budúcnosti by sa mal využiť projekt TEN-T 17, ktorý hovorí o železničnej trati a vybudovaní tunela popod Dunaj, na ktorého značnú časť by podľa Blahu mohla prispieť Európska únia. Vtedy by sa trať električky skrátila asi po Panónsku cestu.

Takéto riešenie vidí Blaha ako efektívne, keďže dopravu treba riešiť čo najskôr. Na druhej strane ale potrvá roky, kým sa bude aj po Petržalke jazdiť vlakom. Kedy by mohla do najväčšej bratislavskej mestskej časti jazdiť električka si ale Blaha netrúfol odhadnúť. Poradiť sa chce aj s odborníkmi, zdôraznil však, že sa o to bude zaujímať ako o prvú vec, keď sa dostane na magistrát. V súvislosti s električkou predstavil aj svoju víziu budúcej podoby Starého mosta, cez ktorý by mala jazdiť. Električkovej trati by mala patriť jedna časť mosta, na druhej by sa mala vybudovať pešia zóna s kaviarňami či stánkami. Tým by sa podľa neho mohla prepojiť promenáda na ľavom a pravom brehu Dunaja a viesť by mohla aj ponad rieku. Mohlo by tak vzniknúť údajne niečo na spôsob promenádneho mosta v Piešťanoch.

Volebný program Mareka Blahu nesie názov Dajme Bratislave zelenú a zahŕňa 50 rozhodných krokov k lepšiemu životu v modernej európskej metropole. V oblasti dopravy chce riešiť napríklad aj vybudovanie električkových tratí do Vajnôr a Devínskej Novej Vsi, zasadzovať sa chce o rýchlu výstavbu nultného obchvatu a rýchlostnej komunikácie R7. Oprašuje víziu prepojenia Hradu s historickým centrom, teda "zakrytie" Staromestskej ulice. Z mesta chce vytlačiť hazard, nahlásenie preukázanej korupcie chce odmeniť. Prenájom majetku chce uprednostniť pred predajom majetku, na meste chce zaviesť väčšie šetrenie.

Pozornosť chce venovať riešeniu problematiky škôlok či chýbajúcej detskej pohotovosti. Vybudovať by chcel centrum pre dobrovoľníkov či kariérne centrum pre pracovné poradenstvo. Podporuje vybudovanie kongresového centra, technologického parku či prestížnej univerzity. Zasadzovať sa chce o väčšiu čistotu verejných priestranstiev, vysadiť chce 10-tisíc nových stromov, chce tvrdo bojovať proti arogancii developerov, posilniť bezpečnosť v meste či venovať sa problematike dôstojného posledného miesta odpočinku. Vyriešiť chce tiež mnohé kauzy mesta, napríklad PKO. Riešenie vidí napríklad v tom, že súčasné PKO by sa zachovalo, sály by sa bezplatne prenajímali mestu a nad budovou PKO by mohol developer realizovať svoje plány.

Na otázku agentúry SITA, kde chce zobrať financie na realizáciu všetkých volebných sľubov, odpovedal, že mnohé z nich sú založené na dobrovoľníctve a zmene kultúry života ľudí, takže nestoja "nič". Pri niektorých by mohli pomáhať investori, na niečo by však musel prispieť štát. Ten by si mal podľa neho uvedomiť, že Bratislava nie je len mestom ako takým, ale aj hlavným mestom.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Predškolské zariadenie od Amway v Turecku
<< predchádzajúci článok
Zotavenie eurozóny v októbri spomalilo