|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. marca 2009
Biopotraviny pozná 69 percent Slovákov
Biopotraviny pozná 69 percent Slovákov, bežne ich však nakupujú len dve percentá.
Zdieľať
Biopotraviny nakupujú na Slovensku najčastejšie ľudia od 30 do 39 rokov, s vysokoškolským vzdelaním, s vyšším príjmom, vo väčších mestách a najčastejšie v Banskobystrickom a Bratislavskom kraji. Bežnou súčasťou života sa biopotraviny stali len pre dve percentá populácie. Slovenskí konzumenti si oveľa viac ako na "bio pôvod" potrpia na to, že sú potraviny bez umelých farbív, umelých príchutí, konzervačných látok, majú nízky obsah tukov, kalórií, či uhľohydrátov. Slováci sa tiež radšej spoliehajú na známu značku, alebo na to, že je výrobok vyrobený na Slovensku.
Čoraz viac slovenských konzumentov pri nákupe sleduje zloženie potravín. Až 80 percent respondentov súhlasí s názorom, že v každej potravine sa nachádzajú nejaké druhy farbív a konzervačných látok. Necelá polovica je presvedčená, že je nebezpečné, ak sú potraviny modifikované.
Informovanosť o biopotravinách je o niečo vyššia v susednej Českej republike, kde ich pozná 87 percent ľudí. Tiež je tam aj o niečo vyššie percento ľudí, ktorí tieto výrobky nakupujú. Sporadicky a len niektoré kategórie nakupuje 28 percent Čechov a pravidelne po nich siaha asi päť percent.
(SITA)
Súvisiace články:
Zákazníci v EÚ hľadajú bioprodukty (24. 4. 2008)
Good Egg Awards za nepoužívanie vajec z klietkových chovov pre Bio Restaurant West (20. 4. 2008)
Polovica Slovákov je len to, čo im chutí (7. 12. 2006)