Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Zaujímavosti

03. novembra 2008

Billboardová kampaň ”Z našich cien sa urobíte” je podľa AK RPR neetická



Billboardová kampaň spoločnosti Okay Slovakia "Z našich cien sa urobíte" je podľa Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu (AK RPR) nevhodná a v nesúlade s etickými princípmi reklamy. Rada to ...



Zdieľať
BRATISLAVA 3. novembra (WEBNOVINY) - Billboardová kampaň spoločnosti Okay Slovakia "Z našich cien sa urobíte" je podľa Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu (AK RPR) nevhodná a v nesúlade s etickými princípmi reklamy. Rada to konštatovala 30. októbra na svojom zasadnutí. Na kampaň dostala sťažnosti od 21 osôb. Pobúril ich text na billboardoch - "Z našich cien sa urobíte" uvedený pod ženskými nohami so stiahnutými nohavičkami odkazujúci na výhodné ceny elektrospotrebičov. To podľa sťažovateľov prekračuje hranice slušnosti. Podľa rady kampaň "nebola pripravená s dostatočným pocitom zodpovednosti voči všetkým skupinám spotrebiteľov". Ako ďalej agentúru SITA informoval Štefan Horváth zo sekretariátu Rady pre reklamu, rada ďalej označila za neetickú aj reklamnú kampaň k súťaži o Alfa Romeo v televízii od zadávateľa T-Mobile Slovensko, a.s. Sťažnosť dostala od štyroch osôb, ktorým prekážala komunikácia podmienok súťaže o auto v televíznej kampani. Podľa nich v spote nie je zrozumiteľne uvedená cena SMS a jej poslanie nie je automatickým vstupom do súťaže a je podmienené ďalšími podmienkami. Arbitrážna komisia Rady pre reklamu považuje sťažnosti za čiastočne opodstatnené v prípade televízneho spotu. Časť kampane publikovaná v tlači nie je v rozpore s etickým kódexom reklamy. Sťažnosti na reklamnú kampaň "O2 Fér" od zadávateľ Telefonica O2 Slovakia, ktoré rade prišli od spoločností Orange Slovensko a T-mobile Slovensko nepovažuje rada za opodstatnené. Operátori sa sťažovali, že kampaň môže vzbudzovať dojem, že ostatní operátori ponúkajú neférové produkty a služby. Rada navyše nedostala na kampaň ani jedinú sťažnosť od spotrebiteľa. Za neopodstatnenú označila rada aj sťažnosť troch fyzických osôb na televízny reklamný spot "Požičajte si na krajšie bývanie!" od Poštovej banky. Za korektné považuje rada aj televíznu kampaň služby Magio od Slovak Telecom, a.s. a televízny reklamný spot Termínovaný vklad s úročením 9 % od zadávateľa VÚB, a.s. Rada pre reklamu je orgánom etickej samoregulácie reklamy. Za porušenie pravidiel reklamy teda nemôže ukladať pokuty, len na ne upozorňuje. Svoje zistenia zverejňuje na internetovej adrese http://www.rpr.sk a prostredníctvom médií. Súlad reklám s etickým kódexom posudzuje nezávislý externý 11-členný orgán rady - Arbitrážna komisia. Komisia sa zaoberá sťažnosťami verejnosti, fyzických aj právnických osôb, asociácií či štátnych orgánov na porušenie etických zásad reklamy. Hlavným cieľom rady je zabezpečovať a presadzovať, aby sa na Slovensku šírila čestná, slušná, decentná, legálna a pravdivá reklama. Združuje subjekty, ktoré sa podieľajú na marketingovej komunikácii - asociácie zadávateľov reklamy, reklamné agentúry, média a aj firmy, ktoré využívajú reklamu na svoju propagáciu. Členovia rady sa zaviazali dodržiavať Etický kódex - Etické pravidlá reklamnej praxe platné na území SR a udržiavať dobré meno reklamy. Viac informácií o pôsobnosti rady možno nájsť na jej internetovej adrese. SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Pozostalí sa rozlúčili s príbuznými Jennifer Hudson
<< predchádzajúci článok
Tučnotka na sobotu 08.novembra