Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

14. augusta 2012

Billa chce na svojich pultoch viac slovenských výrobkov



Obchodný reťazec Billa je súčasťou nemeckej nadnárodnej skupiny Rewe Group. Cez obchodnú sieť Billa pôsobí na Slovensku od roku 1993. V 118 predajniach na Slovensku Billa zamestnáva celkovo takmer ...



Zdieľať
hydina BRATISLAVA 14. augusta (WEBNOVINY) - Obchodný reťazec Billa je súčasťou nemeckej nadnárodnej skupiny Rewe Group. Cez obchodnú sieť Billa pôsobí na Slovensku od roku 1993. V 118 predajniach na Slovensku Billa zamestnáva celkovo takmer 4000 pracovníkov.Spoločnosť Billa chce rozširovať ponuku slovenských potravinárskych produktov vo svojich obchodoch.


Ich predaj chce podporiť aj špeciálnym označením momentálne ponúkaných 640 výrobkov vyprodukovaných na Slovensku.

Zároveň ohlasuje personálne posilnenie tímu, ktorý má vyhľadávať lokálnych dodávateľov a pomáhať umiestňovať ich produkty do predajní Billa.

Cieľom týchto krokov má byť podpora slovenských výrobcov a ďalšie zvyšovanie momentálne 65-percentného podielu potravinových výrobkov v sortimente predajní Billa.


V ponuke bude slovenská biozelenina

Billa podľa vlastného vyhlásenia plánuje v najbližších týždňoch naštartovať spoluprácu s ďalšími slovenskými regionálnymi pekármi a dodávateľmi hovädzieho mäsa a syrov.

Rozširuje tiež spoluprácu so slovenskými pestovateľmi ovocia a zeleniny. Už na jeseň sa očakávajú prvé dodávky biozeleniny od slovenských dodávateľov.

"Billa dováža iba tie produkty, ktoré sa na Slovensku nepestujú, nevyrábajú alebo je ich nedostatok," tvrdí generálny riaditeľ Billa Česká republika a Slovensko Jaroslaw Szczypka.


Sľuby o spolupráci so Slovákmi sa nesplnili

Agentúra SITA oslovila aj ďalšie obchodné reťazce pôsobiace na slovenskom trhu, či pripravujú opatrenia na posilnenie podielu slovenských výrobkov na pultoch ich predajní. Na otázky však zatiaľ nereagovali.

V tohtoročnom prieskume Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory (SPPK) z apríla sa pritom deklarované snahy reťazcov zvyšovať podiel slovenských výrobkov príliš v praxi neprejavili.

Najvýraznejšie zastúpenie slovenských potravín zistila SPPK v predajniach Coop Jednota Slovensko a CBA.

Naopak, najmenej výrobkov domáceho pôvodu našla komora na pultoch reťazca Lidl.

Najčastejšie možno na pultoch predajní podľa prieskumu komory nájsť domáce mlieko, čerstvý chlieb a pečivo, vajcia a minerálne vody. Medziročne sa však podiel týchto výrobkov znížil o 5 percent.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Maročania pomáhajú Španielom skrotiť obrovský požiar
<< predchádzajúci článok
Poliakov ohrozovala poltonová bomba, objavili ju náhodou